Gå til innhold

Til NHD,DOL og dere andre!Håper dere leser dette


Gjest Jente31

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Det betyr svært mye for meg at dere leser dette.

Jeg vil så gjerne fortelle deg/dere noe særdeles positivt. For du/dere har betydd alt for meg i en svært vanskelig periode. Og jeg får nå den hjelpen jeg så lenge har ventet på.

Hadde det ikke vært for deg/dere og det at dere har tatt meg på alvor, gitt meg både ros, ris støttet meg og holdt meg oppe, vet jeg ærlig talt ikke hvordan det ville gått med meg. Det sier jeg ikke for å oppnå medlidenhet el.l. Men det er nok fakta.

Jeg må legge til at det ikke allltid har vært like "hyggelig" :-) Jeg har nok opplevd å få "bakoversveis" av både NHD`s og andres svar. Men jeg har lært meg å tenke kognitivt; at svaret kan ikke være vondt ment. Men det har derimot fått meg til å åpne øynene/ fått meg til å tenke i andre baner. Det har mao gitt meg fremgang. Men misforstå ikke; jeg har opplevd mye god støtte i bare det å ha fått svar/respons fra dere alle.

Jeg har nå vært hos psykiatrisk sykepleier, og jeg er så glad for at du/dere anbefalte meg å ta denne timen. Pga mindreverdsfølelse var jeg ikke sikker på om jeg skulle ta imot hjelpen, fordi jeg hadde det bedre, og fordi andre også trenger hjelp. Men TAKK!! Jeg har kommet til en behandler som kjemien stemmer perfekt med. Og en som har stor tro på kognitiv terapi. Jeg tror at dette er noe for meg, etter hva jeg har lært og erfart her på DOL.

Vel! Før jeg fant DOL i fjor høst så jeg bare en mulighet; å avslutte livet. Jeg må ha møtt veggen fullstendig. Men en god egenskap jeg alltid har hatt, er å gjøre det beste utav alt. Det har alltid handlet om å overleve. Finne løsninger. Det gjorde jeg altså den gangen også; jeg måtte forsøkte å finne utav ting og hva som skjedde med meg. Hvorfor jeg var så sliten osv. Jeg begynte mao å lete etter svar her på DOL. Jeg kunne bare ikke gi opp.

Takket være deg/dere, har jeg altså kommet veldig langt. Det sa psykiatrisk sykepleier også. Jeg grudde meg skikkelig til å treffe henne. Jeg skulle jo gjøre noe jeg ikke er så god på; å snakke om meg selv, ansikt til ansikt. Men det gikk mye bedre enn ventet. Jeg tror faktisk at min "trening" her på DOL har hjulpet meg betraktelig også her..

Jeg fikkmye utav denne timen. Og jeg føler virkelig at jeg har kommet til en som er like dyktig som NHD. Det var også dette jeg har ønsket og håpet på. For med hans hjelp har jeg virkelig kommet langt. Jeg trenger en fast person å forholde meg til, og som kan være der og "rette" opp i ting osv. Det at nhd er her og svarer, i tillegg til mange gode og erfarne brukere, har altså hjulpet mye. Det har gitt meg en viss trygghet.

Det ble litt rotete dette her. Men det betyr mye for meg å fortelle dere dette. Det er litt rart, siden jeg bare kjenner dere via nick osv, og ikke i RL. Men du verden så godt at DOL og dere finnes! :o)

Den psyk.sykpl. har lang fartstid innen psykiatrien, hun engasjerer seg også i mental helse her hvor jeg bor, og hun ville anbefale DOL til også andre pasienter :-)

Tusen takk til dere alle. Jeg kommer fortsatt til å bruke DOL og forhåpentligvis fortsatt lære mye :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra å høre at DOL har hjulpet deg!! Jeg har nok ikke vært der og støttet deg, men det er fordi jeg ikke følte jeg hadde noe å bidra med når det gjaldt dine innlegg...

Men at DOL alene har hjulpet deg...Du har jobbet beinhardt for å komme dit du er idag...en utrolig egeninnsats c",)

Hyggelig at du kom så godt overens med Psykepleieren! Får håpe du får masse ut av behandlingene...

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Dette var fint å lese, Jente 31. Kjempefint at du tok den timen alikevel. Forsto ganske fort at du syntes det var vanskelig å begynne hos psyk. pleier. Du kom med endel unskyldninger for ikke å ta timen husker jeg:-) Men nå, lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Så bra, Jente31. Er så glad for at du fekk ein støtteperson du liker. Du inspirerer meg ofte med din vilje og pågangsmot. Så du er også med på å gjere DOL til det det er .KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns du er en flott dame som gjør mange vanskelige og riktige prioriteringer midt oppe i en så vanskelig tid i livet. Herfra går det bare oppover vet du :-)

Går det bra med jobben?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Så bra du likte henne :-)

Husk; det er ditt verk dette. Det er du som gjør arbeidet. Godt du har fått god støtte her inne.

Ha det godt så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var hyggelig å lese, og jeg har lyst til å si til deg at det har vært spennende å følge den prosessen du har gått gjennom det siste året. Du har i en usedvanlig grad klart å bruke dol så konstruktivt som dette nettstedet kan brukes.

Det har vært kult å se hvor godt du har tålt og klart å nyttegjøre deg tilbakemeldinger som kanskje ikke alltid har vært slik du hadde "ønsket" når du du skrev et innlegg. Det har for meg vært meningsfylt å engasjere meg i ting du har skrevet, nettopp fordi jeg har sett at jeg har kunnet svare deg med de tanker jeg har hatt i forhold til det du har skrevet uten at du har gått i "baklås" eller blitt sur. Det å svare noen på nettet kan noen ganger fungere godt, andre ganger bommer man grovt, men når man gjør det med en intensjon om å bidra konstruktivt, så gjør det godt at det man skriver blir tatt i mot på den måten du har tatt i mot tilbakemeldinger.

Utrolig bra at du fra første stund opplever en så god kjemi med sykepleieren, og godt å høre at hun har lang erfaring. Sannsynligvis er hun akkurat en slik hjelper som du trenger for å navigere som best mulig i et litt vanskelig farvann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Fint at du endelig er kommet i behandling. Håper det fortsetter like bra som det har startet.

Håper det jeg også. Iallefall forsøker jeg å gå inn for det, og at det er den veien det også går. Jeg er forberedt på at det vil komme noen nedturer innimellom. Tusen takk for at du leste og svarte:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Så bra du likte henne :-)

Husk; det er ditt verk dette. Det er du som gjør arbeidet. Godt du har fått god støtte her inne.

Ha det godt så lenge.

Tusen takk for svar:o)

Ja, jeg er stolt av å ha kommet så langt. Psykepleieren sa også at jeg skulle være stolt av å ha klart dette på egenhånd. Men jeg hadde ikke klart det uten innspill fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Hei!

Jeg syns du er en flott dame som gjør mange vanskelige og riktige prioriteringer midt oppe i en så vanskelig tid i livet. Herfra går det bare oppover vet du :-)

Går det bra med jobben?

Klem

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.

Det ble ikke noe av jobben. Det ble misforståelser, og de hadde ansatt noen andre..

:o(

Jeg var for treg. Men jeg har muligheter for å komme inn et annet sted hvis jeg nå er riktig heldig. Jeg jobber for dette nå.

Dere har vært så gode å ha. Kommer aldri til å glemme den hjelpen og støtten jeg har fått her inne.

Stor klem tilbake:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Så bra, Jente31. Er så glad for at du fekk ein støtteperson du liker. Du inspirerer meg ofte med din vilje og pågangsmot. Så du er også med på å gjere DOL til det det er .KLEM

Det er riktig hyggelig å høre. Jeg blir rørt over å få slik tilbakemelding.

Viljen og pågangsmotet skal jeg ta godt vare på fremover.

Jeg bærer også med meg håpet som nhd har gitt meg. Det har hjulpet meg mye den senere tiden. Jeg har skrevet det inn på mobilen min, og ser på dette hvis jeg blir negativ.

Du har vært en kjempestøtte og til god hjelp for meg du også, kvinne 46. Jeg har virkelig tenkt seriøst på å sende deg mail. Jeg har bare vært veldig opptatt siste tiden. Jeg har vært borte, og akkurat nå har jeg hatt besøk av en barndomsvenninne en stund. Til helgen kommer en annen god venninne.

stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Dette var fint å lese, Jente 31. Kjempefint at du tok den timen alikevel. Forsto ganske fort at du syntes det var vanskelig å begynne hos psyk. pleier. Du kom med endel unskyldninger for ikke å ta timen husker jeg:-) Men nå, lykke til videre

Neida, jeg visste virkelig ikke om jeg egentlig trengte denne timen. Jeg vil ikke være til bry for noen. Dette er et problem jeg skal jobbe mye med. Har begynt. Jeg er glad for at jeg tok timen, uansett bedring. Og for at jeg forhørte meg her. Jeg var så usikker.

Det handler om å bygge opp selvtillliten.. Og det er vel noe som vil ta tid. Men jeg er på god vei (håper jeg:-)

Tusen takk for tilbakemelding:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente31

Så bra å høre at DOL har hjulpet deg!! Jeg har nok ikke vært der og støttet deg, men det er fordi jeg ikke følte jeg hadde noe å bidra med når det gjaldt dine innlegg...

Men at DOL alene har hjulpet deg...Du har jobbet beinhardt for å komme dit du er idag...en utrolig egeninnsats c",)

Hyggelig at du kom så godt overens med Psykepleieren! Får håpe du får masse ut av behandlingene...

Lykke til videre

Ja, er kjempestolt. Jeg har et ønske om å oppnå bedring, og et verdig liv. Den jobben må jeg gjøre selv. Men som skrevet hadde jeg ikke klart dettte alene. Jeg er så utrolig glad for å ha fått tilbakemeldinger, og andre synspunkter på ting og tang. Jeg har trengt å vokse; fra å være en jente, til en kvinne. Det skal jeg fortsette med.

Takk for tilbakemeld:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Dette var hyggelig å lese, og jeg har lyst til å si til deg at det har vært spennende å følge den prosessen du har gått gjennom det siste året. Du har i en usedvanlig grad klart å bruke dol så konstruktivt som dette nettstedet kan brukes.

Det har vært kult å se hvor godt du har tålt og klart å nyttegjøre deg tilbakemeldinger som kanskje ikke alltid har vært slik du hadde "ønsket" når du du skrev et innlegg. Det har for meg vært meningsfylt å engasjere meg i ting du har skrevet, nettopp fordi jeg har sett at jeg har kunnet svare deg med de tanker jeg har hatt i forhold til det du har skrevet uten at du har gått i "baklås" eller blitt sur. Det å svare noen på nettet kan noen ganger fungere godt, andre ganger bommer man grovt, men når man gjør det med en intensjon om å bidra konstruktivt, så gjør det godt at det man skriver blir tatt i mot på den måten du har tatt i mot tilbakemeldinger.

Utrolig bra at du fra første stund opplever en så god kjemi med sykepleieren, og godt å høre at hun har lang erfaring. Sannsynligvis er hun akkurat en slik hjelper som du trenger for å navigere som best mulig i et litt vanskelig farvann :-)

Frosken.. Jeg ble helt rørt over å lese din tilbakemeld. Det var virkelig hyggelig å høre. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si tilbake. Men jeg er utrolig glad for å få en slik tilbakemeld. Det betyr så mye for meg å vite at noen har tro på meg.

Jeg vet jo ikke, om det er så bra at jeg får behandling, før jeg har vært til utredning. Vet nhd har sagt: først utredning så beh.

Men jeg har jo diagnosen depresjon og angst, som legene har gitt meg. Det er jo utfra dette jeg nå får hjelp, og i forbindelse med samlivsbruddet.

Jeg ble nok litt overrasket over psykepl. Jeg trodde det kom til å bli "bare" støtte. Men jeg har fått hjemmelekser! Skal skrive ned det som er vanskelig, som feks usynlighetsproblematikken min, og så skal jeg lære teknikker, lære å mestre slike problemer. Jeg er glad for slik hjelp, og kansje er hun akkurat den jeg trenger. For jeg trenger ikke "bare" støtte.

Jeg ble kjempesliten etter denne timen. Men jeg regner med det er et godt tegn. Håper det fortsetter i denne retningen. Det skal jeg iallefall jobbe for.

Jeg har alltid satt kjempestor pris på ærlig og direkte tilbakemelding. Og det har du gitt meg. Samtidig har jeg opplevd mye god støtte i dette. Tusen takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Det er riktig hyggelig å høre. Jeg blir rørt over å få slik tilbakemelding.

Viljen og pågangsmotet skal jeg ta godt vare på fremover.

Jeg bærer også med meg håpet som nhd har gitt meg. Det har hjulpet meg mye den senere tiden. Jeg har skrevet det inn på mobilen min, og ser på dette hvis jeg blir negativ.

Du har vært en kjempestøtte og til god hjelp for meg du også, kvinne 46. Jeg har virkelig tenkt seriøst på å sende deg mail. Jeg har bare vært veldig opptatt siste tiden. Jeg har vært borte, og akkurat nå har jeg hatt besøk av en barndomsvenninne en stund. Til helgen kommer en annen god venninne.

stor klem til deg.

Du må gjerne maile til meg når du får tid. Kjekt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melmøll

Hyggelig å lese at det går bra med deg! Var bare innom ogg tittet litt her, har ikke vært innom på lenge. Går så fint, at jeg orket ikke å lese så mye sykdomsprat. Ser at du har begynt å jobbe litt også? Jeg skal begynne om noen uker. Gleder meg. Lykke til videre, *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Hyggelig å lese at det går bra med deg! Var bare innom ogg tittet litt her, har ikke vært innom på lenge. Går så fint, at jeg orket ikke å lese så mye sykdomsprat. Ser at du har begynt å jobbe litt også? Jeg skal begynne om noen uker. Gleder meg. Lykke til videre, *klem*

Tror det er klokt å ikke lese så mye sykdomsprat når man har det bedre :-)

Det er godt å høre at det går fremover med deg også. Jeg har tenkt på deg, og lurt på hvordan du har det.

Ja, har begynt å jobbe litt. Det gjør bare godt, for både selvfølelsen og alt.

Lykke til videre du også. Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så flott at du her inne har fått det "pushet" du trenger for å skaffe den hjelpen du må ha videre!! Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Så flott at du her inne har fått det "pushet" du trenger for å skaffe den hjelpen du må ha videre!! Lykke til:))

Tusen takk for det. Ja, det er helt utrolig. Det sa psykepleieren også. Det er første gang hun har møtt noen som har jobba så aktivt med seg selv for å komme videre, og samtidig klart det, når ventetiden hos behandlere er så lang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...