Gå til innhold

Om pergo - oppstart , haster å få svar!


Hope

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Har fått resept på pergo i dag - fikk den via min lege, fordi gynekologen er på ferie.

Jeg skal egentlig begynne ta denne ved neste mens - MEN jeg har jo mensen NÅ. Kan jeg begynne ta den nå? Har fryktelig ustabil syklus - og har småblødd i 7 dager, og fossblødd (som en vanlig, litt sterk mens) i 4 dager. Tror min 5 mensdag er i morgen...de 7 dagene i forkant var det bare sånn spotte-aktig tror jeg, for mensen kom for fullt den dagen jeg ventet den...

Spørsmålet er, kan jeg begynne ta denne i dag eller i morgen, siden jeg har mensen nå??

Håper noen kan svare meg - og ikke moralisere For selvom gynekologen sa neste måned, så skader det vel ikke begynne nå, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minniepus

Hvis du mener at 5 ordentlige mensdag er i morgen, så mener jeg at du kan begynne på pergo da i morgen, ingen vits å vente til neste måned mener nå jeg såfremt det ikke er noen spes grunn til at du har fått beskjed å vente til neste måned, men sålenge du har fått mens og du har 5 dag i morgen så hvorfor ikke? Lykke til, jeg fant ut idag at jeg er gravid, med pergo hjelp.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at 5 ordentlige mensdag er i morgen, så mener jeg at du kan begynne på pergo da i morgen, ingen vits å vente til neste måned mener nå jeg såfremt det ikke er noen spes grunn til at du har fått beskjed å vente til neste måned, men sålenge du har fått mens og du har 5 dag i morgen så hvorfor ikke? Lykke til, jeg fant ut idag at jeg er gravid, med pergo hjelp.Lykke til

Fant du ut du er gravid i dag?? Næmmen gratulerer så kjempemasse!!! :) :) :)

Tenk om det er flere der inni? Det er jo en viss sjanse...hvertfall hvis du er av dem som får EL av deg selv, og bruker pergo av andre grunner...(som meg)

Spennende! Fikk du forresten noen gravi-tegn eller er det vanskelig å følge med på, siden man kan få masse bivirkninger av pergo'n som minner om gravitegn? Bare lurer...Gratulerer igjen!! :)

Og ja, jeg begynner i morgen! :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minniepus

Fant du ut du er gravid i dag?? Næmmen gratulerer så kjempemasse!!! :) :) :)

Tenk om det er flere der inni? Det er jo en viss sjanse...hvertfall hvis du er av dem som får EL av deg selv, og bruker pergo av andre grunner...(som meg)

Spennende! Fikk du forresten noen gravi-tegn eller er det vanskelig å følge med på, siden man kan få masse bivirkninger av pergo'n som minner om gravitegn? Bare lurer...Gratulerer igjen!! :)

Og ja, jeg begynner i morgen! :)

Klem

jada,jeg har nesten ikke sovet inatt for jammen ble det mye tanker som surrer oppi der, har vært forberedt lenge syns jeg og når endelig dagen kommer kjennes det ut som om jeg aldri har lest eller hørt om hvordan en graviditet forløper, hehe. Og ja, jeg har tenkt tanken på at det kan være fler enn en inni der, hjelpe guri, sikkert moro det, men veldig slitsomt tror jeg, men herregud, tenk om det er tre!!!hi hi. Det merkelige er at alle de andre gangene jeg har følt meg gravid men ikke vært det, så har jeg masse plager og symptomer, men nå som jeg faktisk er det, kjenner jeg nesten ingenting, det eneste jeg bet meg merke i er at jeg har hatt de siste 14 dagene masse masse hvit utflod, mye mer enn jeg bruker å ha, ellers har jeg ikke merka noe, men etter jeg fikk positiv test igår, så gjett om jeg fikk (sikkert innbilte) plager igår, verking i korsryggen,ømme pupper,trøtt og har nesten ikke sovet inatt.Hadde det vært opp til hjernen min hadde jeg vel født i natt hehe.Litt ømme pupper idag,men bare litt.Men går jo å tenker på den muligheten for at en kan abortere også da, er jo nærmere tjue prosent av alle svangerskap som det skjer dessverre.men prøver ikke tenke negativt da.men jeg tror ikke det helt har gått opp for meg, stod og kikket på magen min i speilet igår,herregud, jeg er bare 4+4 på vei, hehe. Lykke til da. Jeg har gått 4 ganger på pergo, fikk litt vektøkning og så ble jeg ustabil i psyken den 4 dagen jeg tok tablettene, begynte grine for ingenting og var hissig. Hver eneste gang jeg tok de,pussig.Noen får bibirkning og andre ikke,men uansett så er det jo verdt det hvis det lykkes.Si fra hvordan det går da, spennende å høre, sjøl om jeg har lært å ikke håpe for mye hver måned,kan jo bruke en liten stund før en blir det, men krysser fingre og tær for deg.Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du, kan ikkje svar på spørsmålet ditt-men beit meg i merke noko du skreiv..Du går på pergo (eller skal begynne), men ikkje pga manglande eggløysing-kvifor/eller kva andre grunner er det for å gå på pergo? Eg og sambuaren min har prøvd i 2 år(!!!!!!)-ganske sikker på at eg har eggløysing, har hatt innvendig ultralyd (ingenting galt), så eg lurer jo sjølvsagt på om hormonbehandling kan hjelpe oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du, kan ikkje svar på spørsmålet ditt-men beit meg i merke noko du skreiv..Du går på pergo (eller skal begynne), men ikkje pga manglande eggløysing-kvifor/eller kva andre grunner er det for å gå på pergo? Eg og sambuaren min har prøvd i 2 år(!!!!!!)-ganske sikker på at eg har eggløysing, har hatt innvendig ultralyd (ingenting galt), så eg lurer jo sjølvsagt på om hormonbehandling kan hjelpe oss...

Hei, forstår du lurer på hvorfor pero når jeg faktisk har eggløsning av meg selv..

Vel, saken er den at jeg har hatt flere sykluser uten eggløsning, men innimellom får jeg eggløsning. Jeg har fått pergo pga det, samt pga veldig ustabile sykluser...de varierer fra 28 dager til 48 dager...og det er nokså slitsomt, samt at jeg lopper meg for eggløsningstester...det er psykisk slitsomt. Når jeg i tillegg ble gravid for noen måneder siden, så mistet jeg og dette gjorde meg nokså deprimert...derfor pergo - for å modne og forhåpentlig slippe flere egg, slik at sjansen blir større..

Vi har prøvd i ett år...

Synd dere har prøvd så lenge. Har du prøvd pergo, da? Håper dere får den hjelp og oppfølging dere trenger! God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, forstår du lurer på hvorfor pero når jeg faktisk har eggløsning av meg selv..

Vel, saken er den at jeg har hatt flere sykluser uten eggløsning, men innimellom får jeg eggløsning. Jeg har fått pergo pga det, samt pga veldig ustabile sykluser...de varierer fra 28 dager til 48 dager...og det er nokså slitsomt, samt at jeg lopper meg for eggløsningstester...det er psykisk slitsomt. Når jeg i tillegg ble gravid for noen måneder siden, så mistet jeg og dette gjorde meg nokså deprimert...derfor pergo - for å modne og forhåpentlig slippe flere egg, slik at sjansen blir større..

Vi har prøvd i ett år...

Synd dere har prøvd så lenge. Har du prøvd pergo, da? Håper dere får den hjelp og oppfølging dere trenger! God klem

Takk for svar! Lurte litt på om pergo kunne vere til hjelp for meg også-derfor eg spurte... Eg har ikkje fått positivt utslag på el-test kvar månad, så eg lurer jo på om eg mangler el nokre gonger då..? Men har regelmessig syklus (vanligvis 29 dagar, men har opplevd både 27-31 også i løpet av desse to åra).

Får sjå til hausten då når vi begynner på utredning for fullt-håper vi kan få hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...