Gå til innhold

Får jeg gå først inn på fly?


Gjest takker for svar! :-)

Anbefalte innlegg

Gjest takker for svar! :-)

Får vi med barn gå først inn på flyet? Skal nemlig ut å fly med småbarn i morgen. Norwegian, innenlands..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig forskjellig. Det varierer fra flyplass til flyplass hva som er vanlig. Det finnes ingen gjengse regler.

Spør ved utgangen før de begynner å boarde flyet, det er det beste.

Vi reiser ofte med SAS herfra. De pleier ikke å ta inn barnefamilier først, men vi får ofte når vi spør om det ved gaten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får de med barn lov til å gå inn først. Men jeg har alltid spurt meg selv om hvorfor man ønsker det? Mye bedre å gå inn sist så barna slipper i sitte så lenge stille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får de med barn lov til å gå inn først. Men jeg har alltid spurt meg selv om hvorfor man ønsker det? Mye bedre å gå inn sist så barna slipper i sitte så lenge stille....

Fordi man da setter seg forrerst der det er mer plass til beina og ting og tang selvfølgelig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får de med barn lov til å gå inn først. Men jeg har alltid spurt meg selv om hvorfor man ønsker det? Mye bedre å gå inn sist så barna slipper i sitte så lenge stille....

Det samme tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi man da setter seg forrerst der det er mer plass til beina og ting og tang selvfølgelig. :o)

Hva så med fly hvor det er bestemt på forhånd hvor man skal sitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så med fly hvor det er bestemt på forhånd hvor man skal sitte?

Da spiller det jo ingen rolle. Får man slippe inn først med barn om det er reserverte plasser også altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiller det jo ingen rolle. Får man slippe inn først med barn om det er reserverte plasser også altså?

Det gjorde man i hvert fall da jeg fløy med KLM for noen måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiller det jo ingen rolle. Får man slippe inn først med barn om det er reserverte plasser også altså?

En periode hadde jeg ofte med meg en liten gutt på flyet, da han var i alderen 2 - ca. 5 år. Og jeg kan love deg at det var greit å komme inn på flyet og få spent ham fast. Han var umulig å holde styr på. Jeg sender en medlidende tanke til de som har 2 sånne å passe på, samtidig som de skal ordne med bagasje og innsjekking og den slags. Jeg savnet en hundelenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiller det jo ingen rolle. Får man slippe inn først med barn om det er reserverte plasser også altså?

Joda, det spiller en rolle selv om man har reserverte plasser.

Det er deilig å slippe å stå i den (vanligvis) uorganiserte køen med folk som presser på fra alle kanter når man skal bære på småbarn i tillegg til håndbagasjen. Og det er deilig å kunne rigge seg til i flyet, med håndbagasje, unger som skal spennes fast osv osv, uten å ha et halvt fly som står bak og venter utålmodig på å få slippe forbi mens man holder på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Noen ganger ber de barn som flyr alene og voksne med småbarn gå ombord først. Andre ganger gjør de ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiller det jo ingen rolle. Får man slippe inn først med barn om det er reserverte plasser også altså?

Ja. vi reiste på charter, reserverte plasser, og måtte gå inn i flyet først. Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi man da setter seg forrerst der det er mer plass til beina og ting og tang selvfølgelig. :o)

Oftest er plassen bestemt på billetten. Så det er kun enkelte innenlandsfly det gjelder for.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det spiller en rolle selv om man har reserverte plasser.

Det er deilig å slippe å stå i den (vanligvis) uorganiserte køen med folk som presser på fra alle kanter når man skal bære på småbarn i tillegg til håndbagasjen. Og det er deilig å kunne rigge seg til i flyet, med håndbagasje, unger som skal spennes fast osv osv, uten å ha et halvt fly som står bak og venter utålmodig på å få slippe forbi mens man holder på.

:)

Jeg pleier helle å vente til køen er nesten slutt. Så går jeg inn og setter meg i ro og mak. Og snuppa har kortest mulig tid ho må sitte stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...