Gå til innhold

Plutselig høy puls under trening


Gjest 1233214e

Anbefalte innlegg

Gjest 1233214e

Jeg var ute og syklet for en uke siden. Jeg syklet opp en lang og bratt bakke på ca 7km og en stigning på ca 11% de første 22 min lå jeg på ca 170 slag (min maks puls er 194) Mot slutten de siste 5 min. tok jeg litt mer i og lå på ca180 slag. Da fikk jeg et sug i brystet og roet det hele ned pulsen datt litt 176 for så plutselig og stige til 192. fikk litt panikk der å da men pulsen roet seg etter hvert. Da syklet jeg ned igjen lå på ca 110slag. Plutselig stiger pulsen igjen til 174uten at jeg lea en muskel. Ble veldig redd stoppet og gikk av sykkelen. ble hentet av kona. To dager senere var jeg ute igjen denne gang på rolig trening. Ca 130-140 slag Plutselig går den den opp i 170 slag etter ca 20 minutters sykkling. Går av sykkelen og får kona til å hente meg og vi kjører til legevakta. da er pulsen gått ned men fortsatt litt høy 84 slag 145/ 100? Det samme er blodtrykket men de to tingene hang sammen sa hun. Hun henviser meg til 24timers EKG, men det kan jo ta sin tid i disse ferie dager. Nå er jeg engstelig for å sykle mer. Jeg er 40 år og godt trent. Har trent 3-4 ganger i uka de siste 3 åra de siste to mnd har vært litt mindre ca 2 ganger i uka. Har også følt noe ubehag i brystet 5-6 ganger siste uka (starter i venstre side og brer seg ut mot midten av brystet trykksmerter) i perioder etter dette har skjedd det har vart ca 1/2- 1 time men forsvinner like fort som det kommer. Blir engstelig og urolig når disse smertene kommer. Hva kan dette være ? Kan jeg trygt sette meg på sykkelen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Slike puls- og evt. rytme-forstyrrelser bør nok sjekkes noe nærmere og det er du jo i gang med. Det kan være bagatellmessige ting som glir over av seg selv, og det kan være ting som bør følges grundigere opp.

I mellomtiden er det greit med mosjon på lavintensitet, enten på sykkel eller til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...