Gå til innhold

Beregning av attføring


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Jeg klarer ikke helt å bli finne ut hvordan de beregner hva en skal få utbetalt i yrkesrettet attføring. På vedtaksbrevet står det dagsats 619 og beregningsgrunnlag 243765.- Betyr dette at jeg skal få utbetalt 234765/12=19563,75 per måned før skatt? Det stemmer ihvertfall ikke, jeg får knapt 8000,- utbetalt (varierer fra måned til måned). Hva menes med dagsats 619, betyr dette at en skal ha utbetalt 619 per dag før trukket skatt, og for hvilke dager gjelder det, alle årets dager, eller utenom helger og feriedager. Håper noen kan bringe litt klarhet i dette, for jeg klarer ikke å bli klok på hvor mye jeg skal få utbetalt per måned. Er forresten dagsats 619 lavt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nav.no

Beregningsgrunnlaget er den inntekten du hadde før du ble syk.

Jeg får utbetalt 8400,- før skatt. Det er såvidt jeg vet det minste man kan få. Min inntekt var svært lav, da jeg tidligere har jobbet kun deltid. Om jeg ikke husker feil gjelder dagsatsen arbeidsdager, ikke hver dag hele uken. Dagsatsen er før skatt tror jeg.

Ring til nav der du bor og be om å få snakke med økonomiavdelingen/de som har med utbetaling av attføringspenger. De skal kunne forklare deg hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beregningsgrunnlaget er det du tjente året før du ble syk, av dette tar de 66% og deler resultatet de får på 230, det er antall abr. dager i et år. Dagsatsen, var det 619,- får du for 5 dager per uke. Når du sender mld.kort hver 14 dag så får du da 10 x 619 = 6 119,- brutto, så trekker de skatt av dette.

Håper dette hjalp litt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, glemte en ting, 619,- er ganske lavt ja, jeg har i overkant av 1000,- i dagsats, dette er jo pga av at jeg hadde en årsinntekt på oppunder 400 000,- da jeg ble syk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...