Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe turnus?


Gjest turnus muligens

Anbefalte innlegg

Gjest turnus muligens

Kan noen fortelle meg fordeler/ulemper ved å jobbe turnus? Skal søke en jobb som er ilagt turnus med dag, aften og hver 3. helg. Er det mer slitsomt enn feks vanlig dagjobb? Jeg er gift og har to barn på 8 og 14 år. Er selv slik at jeg må stå opp til samme tid hver dag, ellers blir søvnen forstyrret. Skriv gjerne litt om ditt syn/erfaring ved turnus, samt ha familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du aften eller nattevakt? Og helgejobbingen, er den om natten? Jeg har jobbet turnus i alle år siden jeg begynte å jobbe, med dag, kveld (hjemme ca 22) og helg (de siste ti årene uten utkalling på natta i helgene). Jeg syns egentlig det har mange positive sider også jeg. Når man jobber kveld har man formiddagen fri til å gjøre andre ting, og når man jobber helg har man fridager andre dager i måneden. Jeg har satt stor pris på disse friformiddagene og innimellom-fridagene. Men ulempene er jo at man jobber når andre har fri, og helger og kveldsbesøk osv må planlegges litt.

En annen ulempe når barna blir større er at det blir vanskeligere å være med på kveldsaktiviteter osv, og ungene er likevel på skolen når du har fri på formiddagen. Jeg har bare jobbet med tilkallingsvakt om natta, ikke hatt faste nattevakter, så det vet jeg ikke så mye om, men det å jobbe turnus med dag, kveld og helg har jeg ikke hatt noen problemer med, og som sagt har det endel fordeler som jeg liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turnus muligens

Mener du aften eller nattevakt? Og helgejobbingen, er den om natten? Jeg har jobbet turnus i alle år siden jeg begynte å jobbe, med dag, kveld (hjemme ca 22) og helg (de siste ti årene uten utkalling på natta i helgene). Jeg syns egentlig det har mange positive sider også jeg. Når man jobber kveld har man formiddagen fri til å gjøre andre ting, og når man jobber helg har man fridager andre dager i måneden. Jeg har satt stor pris på disse friformiddagene og innimellom-fridagene. Men ulempene er jo at man jobber når andre har fri, og helger og kveldsbesøk osv må planlegges litt.

En annen ulempe når barna blir større er at det blir vanskeligere å være med på kveldsaktiviteter osv, og ungene er likevel på skolen når du har fri på formiddagen. Jeg har bare jobbet med tilkallingsvakt om natta, ikke hatt faste nattevakter, så det vet jeg ikke så mye om, men det å jobbe turnus med dag, kveld og helg har jeg ikke hatt noen problemer med, og som sagt har det endel fordeler som jeg liker godt.

Nei, det er ikke nattevakt i denne jobben. Dag/aften og hver 3.helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...