Gå til innhold

Min kone ønsker å beholde elskeren


Ando1365381105

Anbefalte innlegg

Ando1365381105

Vi har nettopp vært i gjennom dype og tunge samtaler der vi begge har måttet dra skjelettene ut av våre skap. Mitt ene var en ti år gammel fryktelig engangshistorie som førte til at jeg dro clamydia inn i forholdet.

Dette har vært dysset ned og vi har ikke snakket om det siden.

Nå har jeg nettopp tatt henne på fersken med en elsker som hun ikke ønsker å avslutte sitt forhold med.

Jeg er selvfølgelig fortvilet, og min gamle synd fra den gangen vi var nygifte er selvfølgelig dratt fram som et våpen i striden - et relativt sterkt et, ettersom det først kom på bordet nå.

Jeg ser at hun lider fælt, da "fremmedkaren" har dratt frem virkelig sterke følelser i henne.

Hun foreslår nå en "alternativ løsning", og mener bestemt at hun er i stand til å ri to hester her.

Vi er voksne mennesker i 40-årene med to barn, og vil selvfølgelig skåne dem. En skillsmisse og oppriving av ekteskapet

er vi enige om vil være en forferdelig prosess.

Jeg er imidlertid i en fryktelig følelsesmessig krise sjøl og STERKT i tvil om dette er noe jeg kan greie å leve med, selv om elskeren bor helt på andre kanten av landet.

Jeg er ikke i tvil om at hun elsker meg også. Vi har 10 års problemløst og godt ekteskap bak oss, og sexlivet har aldri vært bedre enn nå.

Vi kommuniserer godt og rolig om saken.

Jeg vil nå gjerne ha andres synspunkter på dette, og hører gjerne på erfaringer fra andre som har måttet finne seg i slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke vær tøffel

''Jeg vil nå gjerne ha andres synspunkter på dette, og hører gjerne på erfaringer fra andre som har måttet finne seg i slikt''

Hæ? Du trenger da på INGEN måte å finne deg i noe slikt. Og selvsagt mener hun at hun kan ri (....) to hester på en gang. Da har hun det jo helt topp. En trygg ektemann hjemme og en spennende elsker en annen plass.

Nei, sett foten ned å si at det er enten bare deg eller bare ham. Med mindre dere hadde noen avtale om bigami da dere giftet dere. Og å bruke den episoden med deg for ti år siden, mot deg, er jo bare sleipt. Da kan du jo si til henne at om hun krever å få ha en elsker, krever du å få ha en elskerinne. Og ikke bare som engangstilfelle denne gangen, men en fast elskerinne eller flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personifisert

Du skal jo selvfølgelig ikke finne deg i dette. Enten deg eller ham. Hvis ikke du vil at dere skal ha et slikt type forhold som er sånn at dere begge kan ha sex med andre da, men siden dere har barn... nei. De merker det meste...

Jeg synes det er ganske patetisk å bruke barn til å forhindre skilsmisse, barna har det mye bedre med to harmoniske foreldre hver for seg, enn to med masse problemer, eller som ikke elsker hverandre. Husk at det de opplever av kjærlighet mellom dere er slik de vil tro "det skal være".

Hvis du fortsatt vil ha din kone, og hun deg, så må hun bryte med han andre, og dere må jobbe med å fokusere på hverandre, og ikke ha så mye oppmerksomhet rettet mot andre på den måten hun har hatt det. Det burde være greit for dere å fortsette siden begge to har sine svin på skogen, men jeg forstår det godt om det ikke går også. JEG ville ikke tolerert utroskap, særlig ikke noe langvarig eller noe jeg fikk rede på lenge etter det hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo bare du som kan vite om du kan leve med dette. Det finnes par som har "åpne" ekteskap, der man har lov til å ha sex med andre selv om man er gift.

Om dette fungerer for dere kan ingen av oss svare på.

Personlig tror jeg ikke jeg hadde klart å leve i et forhold der mannen min var forelsket og hadde sex med en annen dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri funnet meg i noe slikt, og jeg tror det er svært få som kan leve med dette. Siden du allerede har tvil, tviler jeg på at du er en av dem. Det er ikke ofte man bør gi et ultimatum, men dette er en gang. Be henne kvitte seg med elskeren, eller gå din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener hun at hun har sterke kort på hånden i forhold til å få deg til å godta elskeren, fordi du hadde et enkeltstående sidesprang for mange år siden?

Det er jo helt hårreisende. Hvis du finner deg i dette, tror jeg du kommer til å miste selvrespekten. Greit nok hvis dere virkelig ble enige om å tillate den andre å stå i med andre, men det er jo tydelig at det ikke er slik det forholder seg: Du ønsker det jo ikke.

Hvis dere fortsetter i dette sporet, kan hele forholdet utvikle seg til en krig der alt handler om hevn.

Ikke la henne tråkke på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hadde det vært kun ett svar om min kjære hadde kommet med et slikt forslag:"Glem det!" Aldri i verden om jeg hadde kunnet leve på en slik måte. Min kjære er _min_ partner og den seksuelle delen av det er foreholdt meg og oss to. Kort og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Mener hun at hun har sterke kort på hånden i forhold til å få deg til å godta elskeren, fordi du hadde et enkeltstående sidesprang for mange år siden?

Det er jo helt hårreisende. Hvis du finner deg i dette, tror jeg du kommer til å miste selvrespekten. Greit nok hvis dere virkelig ble enige om å tillate den andre å stå i med andre, men det er jo tydelig at det ikke er slik det forholder seg: Du ønsker det jo ikke.

Hvis dere fortsetter i dette sporet, kan hele forholdet utvikle seg til en krig der alt handler om hevn.

Ikke la henne tråkke på deg!

Amen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det faktum at hun i det hele tatt foreslår dette viser at hun har null respekt for deg, og neppe særlig mye følelser heller. Dersom du nekter og krever at hun kutter ut elskeren vil hun nok fortsette i det skjulte.

Dette forholdet er allerede dødt, du har ikke innsett det ennå.

Barna deres vil få det mye bedre ved at dere ikke lever sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ando1365381105

Jeg takker for alle synspunktene. Ting er nok mer kompliserte når man graver i saken. Vi er enige om å ta tida til hjelp her. Vi er enige om fokusere på ungene og gi dem positive opplevelser som vi også skal nyte mens tankene våre får gjøre sitt en stund. Kontaken med fremmedkaren ligger på is så lenge, og så får vi gjøre opp status om en stund. En ting er klart; Jeg kommer ikke til å godta situasjonen dersom den vedvarer. Døra må lukkes!

Mange takk folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for alle synspunktene. Ting er nok mer kompliserte når man graver i saken. Vi er enige om å ta tida til hjelp her. Vi er enige om fokusere på ungene og gi dem positive opplevelser som vi også skal nyte mens tankene våre får gjøre sitt en stund. Kontaken med fremmedkaren ligger på is så lenge, og så får vi gjøre opp status om en stund. En ting er klart; Jeg kommer ikke til å godta situasjonen dersom den vedvarer. Døra må lukkes!

Mange takk folkens!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...