Gå til innhold

Din verste natte-drøm?


Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Har drømt om egen flukt fra en fremmed som skal overfalle meg- men at jeg ikke klarer få ut et eneste skrik. Alle lyder blir kvelt av skrekken- slik at jeg ikke får hylt/skreket. Så jeg får ikke varslet NOEN om faren. Våknet sliten!

Hva er din verste natte-drøm (eller mareritt om du vil)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har drømt mange ganger at noen er etter meg og skal drepe meg, det er vanlig trodde jeg. Og at jeg ikke kan få noen hjelp heller. Tips, hvis det går igejn (noe jeg leste). Tenk deg at du (hvis du drømmer det igejn) skal SNU deg, og SE på det du flykter fra. Face'e det. Det kan løse problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også av og til om at jeg blir overfalt eller lignende og ikke klarer å få frem et pip når jeg vil skrike. Mitt verste mareritt hadde jeg som barn og det var så ille at jeg ikke vil fortelle om det.

Som barn hadde jeg også en gjentagende drøm at jeg druknet et sted i nærheten der jeg bodde. Jeg kjente en som druknet der en gang. Jeg drømte også ofte at mamma, søsknene mine og jeg kjørte bil og så var plutselig mamma vekk og jeg måtte overta rattet. Den drømmen forsvant etter at jeg fikk sertifikatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blame

Jeg avlivet bikkja mi i slutten av mai, hun ble 12 år, så jeg har hatt henne siden jeg var 13. Tidligere dene uka drømte jeg at hun var i live likevel, men hun ville ikke komme og hilse på meg fordi jeg hadde drept henne.. Det var en utrolig sår drøm, det er vel den dårlige samvittigheten min som talte, selv om jeg vet at det var riktig å avlive henne.

Ellers er det mareritt om overfall som er verst, har våknet noen ganger med kloremerker på halsen som jeg har laget i søvne når jeg har kjempet bort "monsteret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Det værste jeg har drømt var at sønnen i huset var død. Han var ca 20 år og studerte da i Narvik. Jeg prøvde hele dagen etter å få tak i han og fikk tilslutt sent på kvelden kontakt. Gjett om morshjertet var lett etterpå. Analyserte drømmen og kom til at det var på tide å klippe navlestrengen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte at faren min døde og tre mnd senere døde han akkurat slik jeg hadde drømt.

Han var gammel men jeg trodde ikke at han skulle dø på den måten han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Jeg drømte at faren min døde og tre mnd senere døde han akkurat slik jeg hadde drømt.

Han var gammel men jeg trodde ikke at han skulle dø på den måten han gjorde.

Huff. Fikk gåsehud. Ikke morsomt med fæl drøm- og enda mindre morsomt at den ble sann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Fikk gåsehud. Ikke morsomt med fæl drøm- og enda mindre morsomt at den ble sann...

Jeg fikk nesten nervesammenbrudd etter drømmen og fortalte den i detalj til flere så da det skjedde var det skikkelig merkelig.

Bl.a fant jeg ikke dressen hans i drømmen og da det skjedde fant ikke dattera mi dressen og tok feil dress.

Det her var ikke en vanlig drøm tror jeg, men jeg har vært sanndrømt noen ganger før også og de drømmene er mye mer virkelige når jeg drømmer dem hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg husker alle detaljer lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg fikk nesten nervesammenbrudd etter drømmen og fortalte den i detalj til flere så da det skjedde var det skikkelig merkelig.

Bl.a fant jeg ikke dressen hans i drømmen og da det skjedde fant ikke dattera mi dressen og tok feil dress.

Det her var ikke en vanlig drøm tror jeg, men jeg har vært sanndrømt noen ganger før også og de drømmene er mye mer virkelige når jeg drømmer dem hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg husker alle detaljer lenge etterpå.

Jeg har også hatt noen drømmer hvor jeg husket MASSE detaljer- og fremdeles gjør det. Feks en drøm fra tidlig barndom. Men heldigvis er ikke disse sanne. Og kan ikke bli det. For nå er barndommen forlengst over. :-)

Uansett- rart det med sanndrømming. Og for en påkjenning du var utsatt for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt noen drømmer hvor jeg husket MASSE detaljer- og fremdeles gjør det. Feks en drøm fra tidlig barndom. Men heldigvis er ikke disse sanne. Og kan ikke bli det. For nå er barndommen forlengst over. :-)

Uansett- rart det med sanndrømming. Og for en påkjenning du var utsatt for!

Jeg gråt en hel dag etter den drømmen.

Så da det skjedde etterpå var jeg fullstendig tom i hodet, snakket som en foss i telefonen med flere og var våken hele natta og hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre.

Men slik har kanskje alle det når de skal stelle i stand til begravelse og ordne opp. Men jeg overlevde, til og med uten å skrive om det på dol :o) Da ble dol et skikkelig fristed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg gråt en hel dag etter den drømmen.

Så da det skjedde etterpå var jeg fullstendig tom i hodet, snakket som en foss i telefonen med flere og var våken hele natta og hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre.

Men slik har kanskje alle det når de skal stelle i stand til begravelse og ordne opp. Men jeg overlevde, til og med uten å skrive om det på dol :o) Da ble dol et skikkelig fristed.

Ja, tom blir man etter et dødsfall- og mye å tenke og holde styr på.

Følte selv at verden stoppet opp- og ble direkte overrasket da jeg oppdaget at radioprogrammene gikk som om ingenting skulle ha skjedd.

I ettertid tenker jeg at den første perioden var meget rar. Husker egentlig lite detaljer fra den tiden. Snakket også med alle som giddet høre på. Både med kjente og relativt ukjente mennesker, faktisk.

Vel- nå rotet jeg meg litt bort.

Uansett, sann-drømt har jeg i alle fall ikke vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tom blir man etter et dødsfall- og mye å tenke og holde styr på.

Følte selv at verden stoppet opp- og ble direkte overrasket da jeg oppdaget at radioprogrammene gikk som om ingenting skulle ha skjedd.

I ettertid tenker jeg at den første perioden var meget rar. Husker egentlig lite detaljer fra den tiden. Snakket også med alle som giddet høre på. Både med kjente og relativt ukjente mennesker, faktisk.

Vel- nå rotet jeg meg litt bort.

Uansett, sann-drømt har jeg i alle fall ikke vært.

Jeg stakk av fra alt sammen i tre dager og så måtte jeg ordne alt når jeg kom tilbake. Men rett skal være rett, dattera mi på 20 var veldig flink og hjalp meg masse når det gjaldt selve dødsfallet.

Men det var en merkelig følelse å vite at jeg var den eldste i familien og skulle være sjefen. Det var i det øyeblikket jeg virkelig ønsket at jeg hadde familie som kunne hjulpet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg stakk av fra alt sammen i tre dager og så måtte jeg ordne alt når jeg kom tilbake. Men rett skal være rett, dattera mi på 20 var veldig flink og hjalp meg masse når det gjaldt selve dødsfallet.

Men det var en merkelig følelse å vite at jeg var den eldste i familien og skulle være sjefen. Det var i det øyeblikket jeg virkelig ønsket at jeg hadde familie som kunne hjulpet til.

Ja, det må ha vært merkelig å plutselig skulle være eldst.

Livets gang- selv om det er tøffe motbakker når de som står oss nær faller fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jeg drømmer oftest er at jeg blir jaget av et eller annet men kommer ingen vei... så plutselig våkner jeg av at jeg er utslitt av all den anstrengelsen.

Men den jeg husker aller best er at jeg og pappa går ned i kjelleren, så plutselig slår døra opp å pappa forsvinner! Og jeg er alene i en mørk kald kjeller!!

Da våknet jeg av utmattelse over all fortvilelse og gråt!! Dette drømte jeg når jeg var ei lita jente!! Men det henger igjen, for kjellere er jeg ikke noe gla i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...