Gå til innhold

Grønnsaker


hare1365380455

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stort sett koker jeg de eller rasper litt i gryteretter og sauser. Noen ganger lager jeg råkost, men det er ikke gjengen her så begeistret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lite begeistret for kokte grønnsaker, så jeg lager det heller på alle mulige andre måter, som råkost, som del av en salat, i stekeovnen blandet sammen med noe annet eller sneket inn i lasagne, kjøttsaus eller lignende. Rå grønnsaker er forøvrig det sunneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg er veldig lite begeistret for kokte grønnsaker, så jeg lager det heller på alle mulige andre måter, som råkost, som del av en salat, i stekeovnen blandet sammen med noe annet eller sneket inn i lasagne, kjøttsaus eller lignende. Rå grønnsaker er forøvrig det sunneste.

Kan du fortelle mer om det i stekeovnen?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle mer om det i stekeovnen?

:P

Jada... :-)

Om vinteren især er dette en av mine favoritter: Gulrøtter, sellerirot, persillerot og eventuelt poteter i båter/staver eller terninger stekes på 200 grader til de er møre. Det kan varieres i det uendelige med andre slags grønnsaker og forskjellige krydder. Timian er godt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Kokte grønnsaker får vi bare hos mamma/pappa og svigers;)

Hos oss woker/ovnssteker vi grønnsaker, men da helst paprika, sukkererter, brekkbønner, sopp, squash, aubergine etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jada... :-)

Om vinteren især er dette en av mine favoritter: Gulrøtter, sellerirot, persillerot og eventuelt poteter i båter/staver eller terninger stekes på 200 grader til de er møre. Det kan varieres i det uendelige med andre slags grønnsaker og forskjellige krydder. Timian er godt til.

Har du det i folie eller i en form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Kokte grønnsaker får vi bare hos mamma/pappa og svigers;)

Hos oss woker/ovnssteker vi grønnsaker, men da helst paprika, sukkererter, brekkbønner, sopp, squash, aubergine etc..

Har du grønnsakene i en form eller folie når du har de i ovnen?

Må du ha på noe olje eller smør?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Oh yes. Og grønnsaker er godt det. Man må bare passe på å ikke skamkoke dem.

:-)

Nei, de skal være litt harde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Velbekomme! Vi gjør det forresten også gjerne som togli beskriver, wokker det.

Må potetene steke lenge da? (Lenger enn det andre...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har du grønnsakene i en form eller folie når du har de i ovnen?

Må du ha på noe olje eller smør?

:)

Begge deler er jo mulig, men oftest bruker jeg ildfast form. Når vi griller ute, pleier jeg å legge alt i folie. Det kan være godt å bruke litt rapsolje. Pinjekjerner er også veldig digg å blande i. Dessuten lager balsamicoeddik kjempegod smak på grønnsakene! Og gjerne litt grovkvernet pepper. Noen ganger hakker jeg hvitløk og har over også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Begge deler er jo mulig, men oftest bruker jeg ildfast form. Når vi griller ute, pleier jeg å legge alt i folie. Det kan være godt å bruke litt rapsolje. Pinjekjerner er også veldig digg å blande i. Dessuten lager balsamicoeddik kjempegod smak på grønnsakene! Og gjerne litt grovkvernet pepper. Noen ganger hakker jeg hvitløk og har over også.

Det hørtes godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...