Gå til innhold

Vi var på Kaptein Sabeltann:)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Idag er det akkurat en uke siden vi var på årets Kaptein Sabeltannforestilling!

Etter endel innlegg her inne ble jeg litt usikker på om det var så smart å ta med minstemor på tre (ble tre i slutten av mai) på forestillingen. Hun er stor fan av kapteinen og har sett flere av filmene gjentatte ganger. Dessuten har hun vært opptatt av at Kaptein Sabeltann egentlig er en helt vanlig mann som har kledd seg ut og spiller teater ;)

Vi snakka masse om forestillingen på forhånd og titta på bilder fra premieren osv. Tror hun var rimelig godt forberedt :)

På søndag og mandag gikk vi i parken. Vi hadde nydelig vær begge dager!!! Dagen før og dagen etter var det pissvær;)

Litt utpå ettermiddagen satt papsen og minstemor på en benk innimellom Kaptein Sabeltann-butikkene. De var de eneste som satt der akkurat på dette tidspunktet. Plutselig dukka selveste kapteinen opp på taket over den ene butikken. Vesla hiksta av fryd og skalv som et aspeløv når kapteinen vinka til _bare_henne_!!!! Skulle tro hun hadde møtt en verdensberømt popstjerne:-))) Hun var helt i hundre og munnen stod ikke stille den neste timen!!

Vi dro for å bade. Regna med at ungene ville bli litt trøtte av badinga... Vel oppe av vannet, fikk vi tørka minstemor og lagt henne i vogna. Hun sovna momentant etter dagens opplevelser:) Vi trilla til hotellet (Noas Ark) og hun sov i vogna i tre timer!! Storesøstrene sovna også straks i sengene sine og sov i hele to timer:-))

Klokka 20 gikk vi til Kaptein Sabeltanns sjørøvergrill sammen med venner av oss som kom kjørende fra Drangedal. Akkurat da pøsregna det, så vi var litt spente på været de neste timene... Vi spiste og koste oss i øsepøseværet! Klokka 22 lysna det opp og ble riktig så pent vær igjen:-)

Vi fant plassene våre på forestillingen og jammen ble det show!! Utrolig bra!! Ungene satt som tente lys under hele showet - og vi voksne storkoste oss også :-)

Når klokka var halv ett på natta var det hele over. Ungene kunne gjerne sett en time til!

Vi rusla tilbake til hotellet og alle fem sovna momentant etter en flott dag/natt i dyreparken!

Det første syvåringen sa når hun våkna neste morgen, var: "Dette var bedre enn Syden til og med!!!!" - og det sier ganske mye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest midia

ååå som det vekker minner fra guttungen var liten og vi var på kaptein sabeltann.

Husker vi sang sabeltann sanger hele veien hjem til hotellet etter forestillingen:)

Vi kjøpte cd og storkosa oss med melodiene hele sommeren.

Jeg synes mange av de sangene er koselige jeg.

Har aldri vært i syden vi da så vi har ikke sånt å måle med, men jeg tror vi er enige med barna deres hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efoll

Har nettopp vært der selv, med 5 åringen og 8 åringen. Begge koste seg så det holdt! Men det ble en dyr fornøyelse, for begge "måtte" få kostymet til Sabeltann og Miriam :) Vi lå også på Noas Ark, og det er jammen ikke noe billig hotell! De vet å sko seg på barnefamilier.....

Men showet var kjempebra, og anbefales på det varmeste. vi skal i hvert fall kjøpe dvd'en, som sikkert blir å få tak i etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

ååå som det vekker minner fra guttungen var liten og vi var på kaptein sabeltann.

Husker vi sang sabeltann sanger hele veien hjem til hotellet etter forestillingen:)

Vi kjøpte cd og storkosa oss med melodiene hele sommeren.

Jeg synes mange av de sangene er koselige jeg.

Har aldri vært i syden vi da så vi har ikke sånt å måle med, men jeg tror vi er enige med barna deres hehe.

Selv for oss som var døve (vi var tre døve familier - seks voksne døve og åtte hørende barn) var musikken topp! Det ble brukt masse bass og rytme, så vi kjente lyden i hele kroppen. Deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har nettopp vært der selv, med 5 åringen og 8 åringen. Begge koste seg så det holdt! Men det ble en dyr fornøyelse, for begge "måtte" få kostymet til Sabeltann og Miriam :) Vi lå også på Noas Ark, og det er jammen ikke noe billig hotell! De vet å sko seg på barnefamilier.....

Men showet var kjempebra, og anbefales på det varmeste. vi skal i hvert fall kjøpe dvd'en, som sikkert blir å få tak i etterhvert.

Vi fant ut at alt i alt ble denne ferien like dyr som flybillettene tur/retur til bestefars leilighet utenfor Alicante ;)

Jeg synes ikke hotellet hadde så aller verst pris. Det kom på i underkant av 6000 kroner og da inkludert billetter for tre dager i parken. Vi bestilte når vesla var to år gammel, så da hadd vi ikke gi beskjed om at hun nå var tre og vi strengt tatt skulle betalt for henne også *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

JA var det ikke bra!!! Vi var også på sabeltann show i år ( lørdag 14 juli).. tok turen over fra England bare for å se den store helten!!!!! Gutten vår fikk til og med hilse på selveste kaptein sabeltann og DET var stort...

Gikk dere inn i Miriams hus (håper ikke med treåringen) Huff,, spennende skremmende......

Dyreparken er utrolig fin.. jeg er kjempeglad over å ha vært der.. hadde jeg bodd i Kristiansand så hadde jeg kjøpt årskort.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere det showet også??? det var morsomt.. vi kjøpte CD også,, og den går omatt og omatt og omatt her i huset om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg tenkte veldig på dere når dere var her. Kjørte forbi på veien og tenkte at du var rett der, snålt :)

''På søndag og mandag gikk vi i parken. Vi hadde nydelig vær begge dager!!! Dagen før og dagen etter var det pissvær;)''

Jeg gledet meg over at dere fikk tålig fint vær :) Så fint at det var så supert for ungene dine! Knallgøy :) Tenker det går i kaptein sabeltann-sanger nå fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på forestillingen til mandagen ..... var akkurat inne på yr.no, er så spent på været .... vet ikke om denne værvarslingssiden stemmer ..... håper egentlig ikke det :( for da får vi regn ...... vi vil ha SOOOOOOOOL, litt vanskelig å ha det akkurat under forestillingen da ;), men vi vil ha oppholdsvær, ellers tror jeg det blir rått, kaldt og utrivelig for oss .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Vi skal på forestillingen til mandagen ..... var akkurat inne på yr.no, er så spent på været .... vet ikke om denne værvarslingssiden stemmer ..... håper egentlig ikke det :( for da får vi regn ...... vi vil ha SOOOOOOOOL, litt vanskelig å ha det akkurat under forestillingen da ;), men vi vil ha oppholdsvær, ellers tror jeg det blir rått, kaldt og utrivelig for oss .....

Sjekk været på http://www.met.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Heisann

JA var det ikke bra!!! Vi var også på sabeltann show i år ( lørdag 14 juli).. tok turen over fra England bare for å se den store helten!!!!! Gutten vår fikk til og med hilse på selveste kaptein sabeltann og DET var stort...

Gikk dere inn i Miriams hus (håper ikke med treåringen) Huff,, spennende skremmende......

Dyreparken er utrolig fin.. jeg er kjempeglad over å ha vært der.. hadde jeg bodd i Kristiansand så hadde jeg kjøpt årskort.......

Syvåringen og tiåringen gjorde seks forsøk på å gå inn i heksehuset. De kom seg ikke lengre inn enn i den første gangen før motet sviktet..hehe..

Tilslutt bestemte syvåringen seg for at det var NÅ eller aldri! Hun og jeg klarte det på syvende forsøk :-)

Tiåringen er litt mer pysete, så hun ga opp...Hun ble ganske skremt når vi gikk inn der når hun var fire år gammel. Det var så fullt der at vi ikke kunne snu underveis, så det endte med at jeg måtte bære henne (hun lå med ansiktet langt inni halsgropa mi og holdt for ørene...) hele veien. Tror det var en litt skremmende opplevelse :-/

Men neste gang skal hun inn sier hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vi skal på forestillingen til mandagen ..... var akkurat inne på yr.no, er så spent på været .... vet ikke om denne værvarslingssiden stemmer ..... håper egentlig ikke det :( for da får vi regn ...... vi vil ha SOOOOOOOOL, litt vanskelig å ha det akkurat under forestillingen da ;), men vi vil ha oppholdsvær, ellers tror jeg det blir rått, kaldt og utrivelig for oss .....

Krysser fingrene for pent vær!! Man får kjøpt regnponchoer i parken. Disse kan være fine å bruke hvis det blir regn - men husk å ta på varme klær under!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hei!! Jeg tenkte veldig på dere når dere var her. Kjørte forbi på veien og tenkte at du var rett der, snålt :)

''På søndag og mandag gikk vi i parken. Vi hadde nydelig vær begge dager!!! Dagen før og dagen etter var det pissvær;)''

Jeg gledet meg over at dere fikk tålig fint vær :) Så fint at det var så supert for ungene dine! Knallgøy :) Tenker det går i kaptein sabeltann-sanger nå fremover :)

Du skulle ha kommet innom og hilst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så dere det showet også??? det var morsomt.. vi kjøpte CD også,, og den går omatt og omatt og omatt her i huset om dagen...

Nei, det gikk vi visst glipp av.. Hvor i parken gikk det showet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv for oss som var døve (vi var tre døve familier - seks voksne døve og åtte hørende barn) var musikken topp! Det ble brukt masse bass og rytme, så vi kjente lyden i hele kroppen. Deilig:)

Da vi var på Sabeltann den 20. var det en familie med døve foreldre og hørende barn der. De hadde med to tolker, og fikk egen liten spotlight slik at de fikk fulgt med. Så ut til å funke fint. Kanskje noe å tenke på til neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Da vi var på Sabeltann den 20. var det en familie med døve foreldre og hørende barn der. De hadde med to tolker, og fikk egen liten spotlight slik at de fikk fulgt med. Så ut til å funke fint. Kanskje noe å tenke på til neste gang :-)

Det var venner av oss du så da, tenker jeg :)

Mørkhåra, tynn og høy pappa. Mellomblond mamma med briller, to lyshåra gutter og ei lita jente med kornblondt hår, tipper jeg ;)

Det skulle være tre tolkede forestillinger i år, og vi var på den første av dem - så vi var heldige som hadde tolk vi også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...