Gå til innhold

amming og røyk


Gjest anm

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid så tok jeg meg en røyk av og til, sluttet helt med det når jeg ble gravid.. minsten er 1 mnd, og det jeg lurer på. er det farlig om jeg tar meg en røyk av og til mens jeg ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Du sier: "røyking av og til mens du ammer". Jeg går ut ifra at du mener en røyk av og til i ammeperioden, men ikke med barnet liggende til brystet ?? Uansett, røyking er helseskadelig både for mor og barn, så prøv å kutt det ut. Lykke til. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å begynne å røyke når du tydeligvis er røykfri nå? Hvis du ammer, så er det jo uansett ikke lurt å røyke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er 'av og til'? En gang hvert skuddår? 3 ggr i måneden? 3 ganger om dagen?

Uansett må det være mye bedre å la være når du har klart deg så lenge uten røyk.

Barn har godt av lungefriske foreldre som lever lenge. Barn har ikke godt av at foreldrene røyker. Selv røypartiklene som setter seg i klærne kan være til sjenanse.

Røyker du i ammeperioden vil barnet få en viss mengde av giftstoffene i seg via morsmelken. I tillegg vil barnet få i seg den røyken som siver inn i huset selv om du står utenfor og den røyken som setter seg i klær og hår på deg.

Dessuten får barnet et dårlig forbilde hva røyk angår.

mvh

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest qqqqqqqqqqqqqq

Du vet innerst inne hva svaret på det spm er. Babyens ve og vel bør gå fremfor ditt røykesug.Du har jo viljen som skal til siden du klarte å slutte da du gikk gravid. Selv om du ikke hadde ammet er røyk skadelig. Barn bør få vokse opp i et røyktfritt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...