Gå til innhold

NHD eller andre : Cipralex og doser . prøver igjen


Gjest Vil ikke legge på meg mere

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke legge på meg mere

Hei Prøver igjen å stille dette spørsmålet i tilfelle det forsvant i mengden forrige gang. Vet noen om bivirkingene av Cipralex er doseavhengig`? Vil jeg få de samme bivirknignene av 5 mg som av 10 mg eller 15 mg? Jeg har nylig gått over fra Efexor til Cipralex pga jeg la noe vannvittig på meg av Efexor. Gikk fra å være slank (har vært det i "alle" år) 52 kg og 164 cm høy til 75 kg på et par år til tross for at jeg trener flere ganger i uka og spiser vanlig sunn mat. Jeg kan rett og slett ikke legge på meg mere for folk bemerker det og spør til og med om jeg gravid o.l noe som er ubehagelig. Vurderer å kun bruke 5 mg Cipralex istedet for 10 mg om dette minsker sjansen for å legge på meg mere. Jeg har diagnosen GAD Håper på svar:) Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke akkurat svar på spørsmålet ditt.

Jeg vil bare si at jeg selv har gått fra seroxat til fontex pga. ekstrem vektøkning.

Etter å ha brukt fontex i 4 uker nå merker jeg en vesentlig forskjell på denne medisinen. Har faktisk allerede gått ned noen kilo.

Skal bruke de noen uker til før jeg vurderer om de virker like godt på angst og depresjon. Håper inderlig det!! Jeg lengter så etter å bli slanke igjen!

Håper cipralex virker bra for deg. Om ikke er kanskje fontex et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke legge på meg mere

Dette er ikke akkurat svar på spørsmålet ditt.

Jeg vil bare si at jeg selv har gått fra seroxat til fontex pga. ekstrem vektøkning.

Etter å ha brukt fontex i 4 uker nå merker jeg en vesentlig forskjell på denne medisinen. Har faktisk allerede gått ned noen kilo.

Skal bruke de noen uker til før jeg vurderer om de virker like godt på angst og depresjon. Håper inderlig det!! Jeg lengter så etter å bli slanke igjen!

Håper cipralex virker bra for deg. Om ikke er kanskje fontex et alternativ?

Tusen takk for svar:) Kan du komme tilbake med oppdatert informasjon om noen uker angående vekt og hvordan det går med angsten/depresjonen? Jeg sliter med Generalisert angst så medisinen skulle gjerne virket på det og. Vet du om fontex er virksom her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ofte slik at denne bivirkningen på SSRI er doseavhengig. Spørsmålet er jo om 5 mg er nok i forhold til sykdommen din.

Ingen kan gi deg et sikkert svar. Faciten får du kun ved å prøve det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke legge på meg mere

Det er ofte slik at denne bivirkningen på SSRI er doseavhengig. Spørsmålet er jo om 5 mg er nok i forhold til sykdommen din.

Ingen kan gi deg et sikkert svar. Faciten får du kun ved å prøve det ut.

hva med fontex? Kan det være et alternativ i forhold til vektøkningsbivirkningen eller gir også denne vektøkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

hva med fontex? Kan det være et alternativ i forhold til vektøkningsbivirkningen eller gir også denne vektøkning?

På gruppenivå er dte ingen forskjell.

For en enkeltperson _kan_ det være forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest vil ikke legge på meg mere

Dette er ikke akkurat svar på spørsmålet ditt.

Jeg vil bare si at jeg selv har gått fra seroxat til fontex pga. ekstrem vektøkning.

Etter å ha brukt fontex i 4 uker nå merker jeg en vesentlig forskjell på denne medisinen. Har faktisk allerede gått ned noen kilo.

Skal bruke de noen uker til før jeg vurderer om de virker like godt på angst og depresjon. Håper inderlig det!! Jeg lengter så etter å bli slanke igjen!

Håper cipralex virker bra for deg. Om ikke er kanskje fontex et alternativ?

Hei,hvordan går det med bruken av fontex?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei,hvordan går det med bruken av fontex?:)

Jeg går fortsatt på fontex og har gått ned ca. 16 kg.

Det har visst stabilisert seg der nå....for jeg går ikke ned mere. Men heller ikke går jeg opp.

Men jeg har litt tunge dager av og til....vet ikke helt hvorfor.

Men jeg klarer å være i full jobb som lærer - og det er jeg fornøyd med.

(Jeg har depresjon og angst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...