Gå til innhold

Når meldte de første graviditetssymptomene seg


Gjest sypika

Anbefalte innlegg

Gjest sypika

for deg? Jeg er i uke 5, ennå ikke blitt kvalm og har mer lyst på kaffe og pepsi max enn før (sist svangerskap spydde jeg bare ved tanken!!). Har imidlertid en enorm lyst på lakris og sjokolade, ingen matlyst ellers. Hadde vært moro å høre andres erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 10+5 på vei nå, har skikkelig oppblåst mage(selv om den heldigvis har minka litt nå). Utenom det er det ingen tegn på graviditeten. Selvfølgelig manglende mens, og positiv test da men... :-) Også får jeg helt plutselig lyst på ting, men slik hender det jeg er ellers også.

Forrige gang orka jeg ikke noe mat de første mnd, så det har egentlig gått bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg begynte kvalmen i uke 6, og ble verre og verre (oppkast hver dag, lite mat) til den ble bedre igjen i uke 11-12. Nå er jeg i uke 13, og fortsatt kvalm, men det er enklere å holde i sjakk nå. Ingen spesielle lyster, er som regel glad for det jeg måtte greie å få i meg.

Andre symptomer er større, ømme bryster i uke 6-7, og oppblåst bollemage fra uke 8 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å merke litt småkvalme om kvelden rundt 6 uker. Jeg var også ekstra sulten, men alt bød meg i mot. Etter 8 uker merket jeg det veldig godt og da ble jeg også ekstremt trøtt. (12 timers nattesøvn + dupping på sofaen). Det hadde som regel sammenheng med trøtthet for det kom alltid på kvelden og jeg var pigg igjen om morgenen (litt motsatt av morgenkvalme...).

Men før 6 fullgåtte uker merket jeg ikke noe til graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerkreps

før jeg visste jeg var gravid hvertfall (altså før ikm). Hadde sterke menssmerter, ømme brystvorter, og var svimmel en morgen..og veldig sugen på chilinøtter;) noe jeg aldri spiste ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sypika

før jeg visste jeg var gravid hvertfall (altså før ikm). Hadde sterke menssmerter, ømme brystvorter, og var svimmel en morgen..og veldig sugen på chilinøtter;) noe jeg aldri spiste ellers..

Ha ha, jeg har vært helt gal etter lakris, og det har ikke jeg vært før;-)!! Har du eller andre her anelse om kjønn vs lyster/aversjoner i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...