Gå til innhold

Doven i venstre arm... hjelp hva kan det være?


Gjest nickløs akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Gjest nickløs akkurat nå..

Nå for litt siden merket jeg plutselig at venstre hånden og armen min føles litt doven, som om den er i ferd med å sovne... har full følelse og funksjon i den, men det kjennes så rart og ekkelt.

Jeg har aldri hatt det før. Nå har jeg søkt og lest litt på nettet og har plutselig helt angst for at jeg har fått MS!! Herregud, hjelp! Tenk om det er det..

(jada kanskje en smule forhastet å trekke den konklusjonen etter ett symptom som oppstod for en time siden... men nå er jeg nå en gang en worst case-tenker)

Men er det noen som har hatt dovne hender som kan berolige meg med at det kan være helt ufarlig og noe som alle kan oppleve?... Vær så snill... Kjenner jeg får litt klump rundt hjertet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være i forbindelse med migrene. Er dette noe du har? Jeg har det slik at ene armen og noen av fingrene dovner lett bort før migreneanfall. Noen får også disse "aura"-greiene uten at hodepinen slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at hånden eller armen dovner av, så er det i alle fall noe som kan være helt normalt, jeg har selv opplevd det mange ganger (merkelig nok mer i noen perioder enn i andre). Tror det kan komme hvis man feks ligger lenge på den armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror ikke det er noe farlig

har du vondt i armen ellers? ofte ved senebetennelse kan man dovne av, og eller miste kraften i armen. Eller det kan ligge sene/muskel i klem som kan gjøre utslag i dette. Tror ikke jeg ville bekymret meg for noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

For noen år siden hadde jeg en periode der armen dovna bort (kjentes ut som den sovna). Jeg dovna også bort i deler av hodet og ansiktet. Det viste seg at det var stive nakkemuskler som var årsaken til det hele!

Nå er det noen år siden jeg kjente noe til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nickløs akkurat nå..

Det kan være i forbindelse med migrene. Er dette noe du har? Jeg har det slik at ene armen og noen av fingrene dovner lett bort før migreneanfall. Noen får også disse "aura"-greiene uten at hodepinen slår inn.

Nei jeg har ikke migrene... men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløs akkurat nå..

Hvis du mener at hånden eller armen dovner av, så er det i alle fall noe som kan være helt normalt, jeg har selv opplevd det mange ganger (merkelig nok mer i noen perioder enn i andre). Tror det kan komme hvis man feks ligger lenge på den armen.

nei jeg hadde ikke lagt på armen i forkant, kjennes ikke helt sånn som det heller, ikke fullt så "doven" arm som hvis man har lagt på den. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløs akkurat nå..

har du vondt i armen ellers? ofte ved senebetennelse kan man dovne av, og eller miste kraften i armen. Eller det kan ligge sene/muskel i klem som kan gjøre utslag i dette. Tror ikke jeg ville bekymret meg for noe alvorlig.

Jeg har ikke vondt i armen nei, men har av og til tidligere kjent en iling nedover armen, som et slags støt nesten, ofte i forbindelse med at jeg bærer litt tungt.. Tusen takk for svar, håper og at det ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløs akkurat nå..

Nerve i klem? Senebetennelse? Stress?

Har hatt dovne fingre i 7 måneder uten at jeg har ms, så bare ta det med ro.

Takk for at du sier det, kjenner jeg har litt angst her.. "vondt" i hjertet og trangt for å puste. Symptomene i armen forsvant vel å merke i går kveld etter noen timer, og var helt fin i dagmorges når jeg våknet, men utpå morningen når jeg begynte å tenke på det og "kjenne etter" så merket jeg at den vage følelsen av dåvenhet/kraftløshet kom tilbake, og nå litt i begge armer... kjenner meg og litt kald på fingrene. Hvis det fortsetter flere dager må jeg komme meg til lege :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløs akkurat nå..

For noen år siden hadde jeg en periode der armen dovna bort (kjentes ut som den sovna). Jeg dovna også bort i deler av hodet og ansiktet. Det viste seg at det var stive nakkemuskler som var årsaken til det hele!

Nå er det noen år siden jeg kjente noe til dette.

Takk for at du forteller meg at det ikke trenger å være det verst tenkelige! Trenger å høre det. Kjenner fremdeles en ørliten merkelig følelse i armene, men så lite at jeg ikke merker det når jeg ikke tenker på det.. Så jeg har til å med lurt på om det hele er innbildning... oppi mitt hode.. Har tenkt å ta meg en tur til legen likevel, bare fortelle om symptomene og høre om hun har en idè om hva det kan være.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Takk for at du forteller meg at det ikke trenger å være det verst tenkelige! Trenger å høre det. Kjenner fremdeles en ørliten merkelig følelse i armene, men så lite at jeg ikke merker det når jeg ikke tenker på det.. Så jeg har til å med lurt på om det hele er innbildning... oppi mitt hode.. Har tenkt å ta meg en tur til legen likevel, bare fortelle om symptomene og høre om hun har en idè om hva det kan være.

Takk for svar :)

Siden du ikke merker det annet enn når du tenker på det, så er jeg nesten helt sikker på at det ikke vil hjelpe å la legen se på det! Legen kommer uansett bare til å be deg se det litt an.. Prøv å ikke tenke mer på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver ilinger i armen om du bærer noe tungt. Det tyder på at du får en overbelastning i armen, antakelig pga en svakhet i en sene eller et muskelfeste. Ved senebetennelser kan man føle at deler av armen dovner bort.

Jeg har ikke annet enn et par innlegg fra deg her å bedømme det ut i fra, men jeg holder en knapp på en begynnende senebetennelse, som gir nummen arm.

Hold armen ut med håndflaten opp. Trykk med tommelen på innsiden av armen på høyde med albueleddet. (Altså på høyre side av armen om det er venstre, og omvendt.) Gjør det vondt? Det er vanlig å få en slik nummen følelse ved golfalbue (som ikke nødvendigvis trenger å ha noen sammenheng med sporten å gjøre).

Vær litt forsiktig med armen noen dager, og prøv å tøye litt på den. Strekk ut armen og legg den friske håndens håndflate på tvers av den vondes, og tøy i litt forskjellige posisjoner så du skikkelig kjenner det. Der og da kan du bli enda litt mer nummen enn utgangspunktet, men det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...