Gå til innhold

Godt og billig råd mot bilsyke!


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jepp. Vi dro på hytta for noen dager siden og begge ungene var utstyrte med akupunkturarmbånd fra apoteket. Det er mulig de virker på Poden, han klarte seg i alle fall fint, men Snuppa ble som alltid bilsyk alikevel.

Da vi skulle dra hjem i dag fikk hun et plaster på navlen, helt vanlig plaster på tvers over navlen. I tillegg utfordret vi skjebnen litt ekstra med en saftis etter en liten time (ca. halvveis). Ungen var blid som en sol hele veien! Sang og pratet og var i storform og da vi kom hjem hadde hun ikke vært kvalm i det hele tatt!

Søstra mi har akkurat samme erfaring fra da hennes to største var små og bilsyke. Snodig, men billig og helt ufarlig i alle fall. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg hørt en gang at man skulle ha en brun papirpose på magen under genseren. Nesten det samme som med plasteren?

Kjekt å høre at det virket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med plaster har jeg aldri hørt om før. Når begynte ungene dine å bli bilsyke? Både jeg og mannen var mye bilsyke som barn, men snuppa på 2,5 år har ikke vist noen tegn til det enda. Kanskje vi er heldige og slipper unna.

Akupressurbåndet (ikke punktur) fra apoteket har jeg hørt mye bra om, og var nære på å kjøpe det da jeg var nygravid men det ble liksom ikke "ille nok" til at jeg gadd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med plaster har jeg aldri hørt om før. Når begynte ungene dine å bli bilsyke? Både jeg og mannen var mye bilsyke som barn, men snuppa på 2,5 år har ikke vist noen tegn til det enda. Kanskje vi er heldige og slipper unna.

Akupressurbåndet (ikke punktur) fra apoteket har jeg hørt mye bra om, og var nære på å kjøpe det da jeg var nygravid men det ble liksom ikke "ille nok" til at jeg gadd.

Tja, si det du... Jeg er sannelig ikke sikker på når det kom, men hun blir snart 7 år og har vært bilsyk på lengre turer (over en time og på svingete veier) i noen år i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med plaster har jeg aldri hørt om før. Når begynte ungene dine å bli bilsyke? Både jeg og mannen var mye bilsyke som barn, men snuppa på 2,5 år har ikke vist noen tegn til det enda. Kanskje vi er heldige og slipper unna.

Akupressurbåndet (ikke punktur) fra apoteket har jeg hørt mye bra om, og var nære på å kjøpe det da jeg var nygravid men det ble liksom ikke "ille nok" til at jeg gadd.

Jeg tror jeg nærmet meg skolealder før jeg ble bilsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...