Gå til innhold

Sykemelding før svangerskapet og etterpå.


Gjest Sykemeldt mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Sykemeldt mamma

Hei! Jeg gikk langtids sykemeldt og ble gravid underveis. Det passet sånn at jeg startet svangerskapspermisjonen ganske nøyaktig etter 50 ukers sykemelding. Hva skjer når permisjonstiden er over og jeg fortsatt ikke er arbeidsfør? Kan jeg søke ny sykemeldingsperiode, attføring eller hva? Min lege og lokale trygdekontor kunne ikke svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men jeg synes synes det er horribelt at ikke trygdekontoret kunne svare på dette. det er jo nettopp DE som skal ha svar på dette. Jeg hadde mast på dem jeg - hvem ellers er det som skal sitte inne med slik informasjon???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heloga

Jeg jobber med lønn til daglig og er mye borte i sykemeldinger. Er ikke 100 % sikker på dette, men du kan gå ut i sykemelding igjen etter permisjonen, men jeg tror ikke du har opparbeidet det noen rettigheter til dekning av arbeidsgiverperioden fra arbeidsgiveren din. Dette er ett spørsmål som NAV garantert skal kunne svare på da det er de som vil måtte behandle dette.

Legen er det ingen grunn til å spørre for jeg har mange ganger opplevd at de ikke kan trygdereglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg gikk sykemeldt før svangerskapet og er nå sykemeldt etter at permisjonen min er over. Permisjonspenger gir rettigheter til sykepenger. Det står på nav sine sider også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...