Gå til innhold

utsette betaling fra Lånekassa, hvor lenge?


Gjest Lånekassa

Anbefalte innlegg

Gjest Lånekassa

Jeg er midt i et studieløp men fikk meg en alvorlig knekk for et år siden. Siden det har jeg vært sykemeldt, og skal nå over på attføring.

Jeg har fått diverse purrebrev fra Lånekassa og har fått utsatt betalingen noen måneder. De har satt en ny dato til August, men jeg er fremdeles ikke frisk innen da.

Hvor lenge kan jeg få utsettelse på dette? Og kan jeg bare få utsettelse et halvt år om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåbærpiken

Jeg tror det er 12 utsettelser man kan få. Dvs. 12 ganger man kan slippe å betale. Det blir 3 år. Husker ikke helt da..

Hvis du er på attføring og tjener under 12000 mnd (mener jeg det var) kan rentene fryses også. Sjekk det opp så du er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på attføring i 3 1/2 år, på rehabilitering i 1 1/2 år før det, og har hele denne tiden fått utsatt betalingene og fått rentefritak. Har fått beskjed at jeg vil få videre betalingsutsettelse og rentefritak så lenge jeg fortsatt er i et slikt tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...