Gå til innhold

Blødning under sex..?


Gjest venter på tante eller to streker!

Anbefalte innlegg

Gjest venter på tante eller to streker!

Har slutta på pilla, men ikke fått tilbake mensen enda (ca en uke siden jeg skulle hatt den). Har ikke fått positivt utslag på graviditetstest. I dag da vi hadde sex så begynte jeg å blø. Tenkte at endelig kom mensen, så ble det lettere å planlegge prøvinga.. Men så kom det ikke mer blod etterpå.. Har aldri opplevd dette før. Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vekten87

prøv å ta en test til uken. kan ofte ta litt tid før det gjør utslag.. hvis ikke du er gravid, kan det være det er litt rot i systemet i begynnelsen...

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg blander meg inn på denne måten, men det er noe jeg lurer på. Hvorfor er det så mye bevisst og planlagt prøving blant folk som prøver å bli gravide? Skulle tro det for de fleste kutter ut prevensjon og ha regelmessig sex. Det må da også være mer avslappende enn telle dager og regne ut eggløsning etc. Virker stressende på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Unnskyld at jeg blander meg inn på denne måten, men det er noe jeg lurer på. Hvorfor er det så mye bevisst og planlagt prøving blant folk som prøver å bli gravide? Skulle tro det for de fleste kutter ut prevensjon og ha regelmessig sex. Det må da også være mer avslappende enn telle dager og regne ut eggløsning etc. Virker stressende på meg.

Det tenkte også jeg før jeg bestemte meg for å prøve å bli gravid første gang. Jeg var livredd for å gå i den "fella" å bli for opphengt i å bli gravid, slik at jeg av den grunn kanskje ikke ble det. Lettere sagt enn gjort ;)

Jeg ble iallefall såpass "opphengt" at vi for all del ikke måtte gå glipp av eggløsningen!! Heldigvis ble jeg gravid på første forsøk likevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venter på tante eller to streker!

Unnskyld at jeg blander meg inn på denne måten, men det er noe jeg lurer på. Hvorfor er det så mye bevisst og planlagt prøving blant folk som prøver å bli gravide? Skulle tro det for de fleste kutter ut prevensjon og ha regelmessig sex. Det må da også være mer avslappende enn telle dager og regne ut eggløsning etc. Virker stressende på meg.

har da ikke sagt at jeg stresser så mye med det? Men er jo litt dumt å ikke ha fått tilbake mensen for da vet jeg jo ikke når jeg skal teste en gang og hvis jeg tester positivt så aner jeg jo ikke hvor mange uker på vei jeg er! DERFOR er jeg opptatt av å få mensen.. Grunnen til at jeg vil bli gravid snart er at vi har et høstbarn fra før og ønsker et vår/sommerbarn. Det er også fordel med tanke på jobben min som lærer, for da kan jeg utvide permisjonen slik at jeg får sommerferien etterpå også så ungen kan være over et år når h*n begynner i barnehagen. En annen grunn er at jeg vil ikke ha altfor stor aldersforskjell på barna mine. Men jeg veit jo at det kan ta lang tid, men er da verdt å forsøke! Med sønnen min gikk det på første forsøk, og da var vi mer nøye med å ha sex annenhver dag og sånn. Nå tar vi det bare som et kommer et par ganger i uka, uten noe stress eller press av noe slag. Og vi teller ikke akkurat dager heller..bare håper mensen kommer snart så det blir lettere å beregne hvor langt man er på vei eller når man skal teste (som jeg nevnte først).

Og så det er sagt: er ikke rart at mange teller dager og eggløsning osv hvis de sliter med å bli gravide da! Er jo noen som bruker et par år på å bli gravide, og da er det ikke rart de blir opphengt i når eggløsning er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da ikke sagt at jeg stresser så mye med det? Men er jo litt dumt å ikke ha fått tilbake mensen for da vet jeg jo ikke når jeg skal teste en gang og hvis jeg tester positivt så aner jeg jo ikke hvor mange uker på vei jeg er! DERFOR er jeg opptatt av å få mensen.. Grunnen til at jeg vil bli gravid snart er at vi har et høstbarn fra før og ønsker et vår/sommerbarn. Det er også fordel med tanke på jobben min som lærer, for da kan jeg utvide permisjonen slik at jeg får sommerferien etterpå også så ungen kan være over et år når h*n begynner i barnehagen. En annen grunn er at jeg vil ikke ha altfor stor aldersforskjell på barna mine. Men jeg veit jo at det kan ta lang tid, men er da verdt å forsøke! Med sønnen min gikk det på første forsøk, og da var vi mer nøye med å ha sex annenhver dag og sånn. Nå tar vi det bare som et kommer et par ganger i uka, uten noe stress eller press av noe slag. Og vi teller ikke akkurat dager heller..bare håper mensen kommer snart så det blir lettere å beregne hvor langt man er på vei eller når man skal teste (som jeg nevnte først).

Og så det er sagt: er ikke rart at mange teller dager og eggløsning osv hvis de sliter med å bli gravide da! Er jo noen som bruker et par år på å bli gravide, og da er det ikke rart de blir opphengt i når eggløsning er.

Det var tilfeldig at jeg spurte akkurat deg, har bare inntrykk av at mange, med en gang de har bestemt seg for å prøve å bli gravide, er veldig opptatt av når de har eggløsning, hvor tidlig de kan ta en test etc.

Skjønner godt ditt poeng, at det er kjekt å få mensen så du vet når du skal ta en test. :-) Skjønner også de som har prøvd lenge uten å få det til, det er klart de da vil prøve å time det best mulig.

Jeg får øsnke dere lykke til, og husk å kose dere underveis, ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...