Gå til innhold

Hva gjør ditt hjem spennede for barnas venner?


Widder

Anbefalte innlegg

Vår sønn på 7 har mange venner, men de leker ofte ikke her hos oss. Vi har relativt stor tomt, stor hage, fotball,ringspill, pilkast, rulleskøyter, og mye annet ute. Inne har vi dvd, musikkinstrumenter, bilbane og ellers vanlig beholdning med leker. Har ikke play station eller trampoline. Han har aldri ytret ønske om spill/play station, og datra vår brakk benet på trampoline for noen år siden, så det tør vi rett og slett ikke investere i. Han og søsteren er imidlertid veldig glad i å tegne og leke med lego, så det gjør de nesten hele tiden. Men har dere forslag til hvordan hjemmet vårt kan bli mer "attraktivt"? Det kan kanskje være sønnen vår som ikke er så flink til å finne på ting å gjøre med sine gjester? Har spurt ham om slikt mange ganger uten å få klare svar. Virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Synes dere har masse spennende ting! Gutten vår er 8, og hjemme hos oss leker de mye ute i hagen med fotball, basket, løpe etter hverandre osv - inne bygger de med lego eller ser på fotballkort og i fotballbøker og leker med småsøstrene.

Bestekameraten er enebarn, og de går ofte til han "for å få fred", men er vel like ofte hos oss, fordi det er mer herjing og liv hos oss :-)

Vi har ikke play-station, og heller ikke trampoline. De ser litt på dvd, men ikke midt på dagen. Føler vel kanskje at vi ikke har så mange spennende ting, men barna er stort sett fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

Det vi har er god plass både inne og ute! Og her kan være mange barn samtidig. Det tåles godt både bevegelse og lyd. Og alle får mat når de blir sultne. Alle barn er velkomne her, vi har få men klare regler, og de får stort sett styre seg som de vil bare reglene blir fulgt.

Vi har trampoline og Play Station, men det er ikke det som er i mest i bruk. Play station er for regværsdager, og da bare bevegelsesspill ( dansematte, eytoy, singstar, guitar hero) Men det er jo noe de fleste har, så det er tvilsomt at det skal være så viktig.

Derimot er den store mengden vi har med lego i alle varianter svært populært, vi har hatt to 11 åringer her i dag som har storkosa seg med 5 åringens prinsesselego.

Ute er det populært å plukke bær, både ville og tamme...., springe i skogen, klatre i trær eller jeg blir med dem ned i fjøra.Inne har vi mange rom og det er gøy å leke gjemsel.

Jeg synes det er gøy at det er mange barn her, DET tror jeg ungene merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blid mamma som tuller og tøyser med barna (med måte altså) :-) Jeg kan bli sur også... Ungene får herje som de vil på rommet, vi tåler bråk og støy. Hun har mange leker, men ikke mer en andre tror jeg. Jeg er ikke spesielt streng og jeg liker barn... Vi har en trampoline, men den blir faktisk lite brukt. Vi har ikke hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har tre døtre og her leker de oftest med trampoline, bratz-dukker, kle-seg-ut-klær (vi har tre kurver fulle av avlagt tøy), data, plukke bær (vi bor i skogkanten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Det vi har er god plass både inne og ute! Og her kan være mange barn samtidig. Det tåles godt både bevegelse og lyd. Og alle får mat når de blir sultne. Alle barn er velkomne her, vi har få men klare regler, og de får stort sett styre seg som de vil bare reglene blir fulgt.

Vi har trampoline og Play Station, men det er ikke det som er i mest i bruk. Play station er for regværsdager, og da bare bevegelsesspill ( dansematte, eytoy, singstar, guitar hero) Men det er jo noe de fleste har, så det er tvilsomt at det skal være så viktig.

Derimot er den store mengden vi har med lego i alle varianter svært populært, vi har hatt to 11 åringer her i dag som har storkosa seg med 5 åringens prinsesselego.

Ute er det populært å plukke bær, både ville og tamme...., springe i skogen, klatre i trær eller jeg blir med dem ned i fjøra.Inne har vi mange rom og det er gøy å leke gjemsel.

Jeg synes det er gøy at det er mange barn her, DET tror jeg ungene merker.

Du høres ut som en drømme-mamma :-)

Jeg liker også barn, men trives best om det ikke er altfor mange av de og at de "værste" holder seg vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ut som en drømme-mamma :-)

Jeg liker også barn, men trives best om det ikke er altfor mange av de og at de "værste" holder seg vekk...

Drømmemamma er jeg vel neppe, men godt nok :-) (Har mine sider og dager...)

MEn jeg jobber som lærer, og jeg jobber en god del med barn/unge med spesielle behov.

God plass hjleper også...jeg kan lukke døren til kontoret om nødvendig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...