Gå til innhold

Når fikk dere mage ved første graviditet?


Gjest Kjip situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Kjip situasjon

Jeg spør fordi jeg er redd gravidmage skal ødelegge for jobbutsikter. Jeg har blitt lovet fast jobb etter flere vikariater, men vil ikke få kontrakt før etter at magen vises.. Og da er jeg redd sjefen min vil ombestemme seg...

I hvilken uke fikk dere mage? Jeg er "sylslank" uten antydning til mage normalt...

Syns uansett det er kjipt å skulle gå ut i permisjon så raskt etter fast ansettelse..., selv om jeg har jobbet der lenge allerede... Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Hvor kjapt magen din vil synes avhenger kanskje mer av høyden din enn av vekta. Jeg er også slank og litt over 170 cm høy. I første svangerskap tok det veldig lang tid før det var mulig å se at jeg var gravid. I uke 19 var jeg på den ordinære ultralyden og magen syntes knapt. Det var vel når jeg var rundt 7 mnd på vei at folk kunne se at jeg var gravid.

''Syns uansett det er kjipt å skulle gå ut i permisjon så raskt etter fast ansettelse..., selv om jeg har jobbet der lenge allerede... Hva tenker dere om det?''

Du har jobbet der lenge og kan jo ikke si nei takk til fast ansettelse selv om du er gravid!! Sånne ting bør alle arbeidsgivere være forberedt på, så du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjapt magen din vil synes avhenger kanskje mer av høyden din enn av vekta. Jeg er også slank og litt over 170 cm høy. I første svangerskap tok det veldig lang tid før det var mulig å se at jeg var gravid. I uke 19 var jeg på den ordinære ultralyden og magen syntes knapt. Det var vel når jeg var rundt 7 mnd på vei at folk kunne se at jeg var gravid.

''Syns uansett det er kjipt å skulle gå ut i permisjon så raskt etter fast ansettelse..., selv om jeg har jobbet der lenge allerede... Hva tenker dere om det?''

Du har jobbet der lenge og kan jo ikke si nei takk til fast ansettelse selv om du er gravid!! Sånne ting bør alle arbeidsgivere være forberedt på, så du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet :)

Henger meg på Togli her. Jeg husker jeg var på UL i uke 18 - og da fremdeles i mine vanlige klær. Jeg er lav, bare 157, og "normal". Tror vel det var uken etter at jeg såvidt startet med diskrete gravide bukser. Jeg hadde bare jobbet en halvt år gjennom vikarbyra (men planlagt at jeg skulle få fast stilling) da jeg fant ut at jeg var (planlagt) gravid. Jeg signerte kontrakt om fast ansettelse en uke etterpå. Jeg husker jeg hadde dårlige følelser rundt kort ansettelse, men tenkte at pokker heller, jeg skal jo tilbake, og de vil få glede av meg i mange år. Likevel må jeg innrømme at jeg var veldig glad for at jeg hadde et helt problemfritt svangerskap der jeg ikke hadde en eneste fraværsdag før jeg gikk i permisjon. Dette spesielt fordi jeg da jobbet i en svært mansdominert avdeling. Jeg er fremdeles i samme firma, og har fått et barn til i tiden jeg har vært her. Nå er eldste barn 7 år - så de har hatt masse glede av meg tross mine svangerskap og permisjoner :-) Ikke bekymre deg. Ansetter man kvinner mellom 20-40 som ikke allerede har 2-3 barn må man ta med i betraktningen at hun høyst sannsynligvis vil få noen barn, og heldigvis gjør de seriøse firmaene det uten problemer. Lykke til. Du får fortelle hvordan det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitty Cat 82

Ikke at dette svaret er så konstruktivt, togli og caprice har skrevet veldig bra svar! Jeg kom bare til å tenke på at med moten som er i dag, så ser jo alle gravide ut! (tenker på topper meg høyt liv og som er vide skjortler over magen) Dersom du går med slike klær så kan du nok skjule graviditen en stund, he he.

Jeg ser i allefall kjempegravid ut i slike topper, og det vil jeg jo ikke, for ikke er jeg gravid og midjen min er det eneste trekket jeg har å skryte av så den vil jeg vise fram! :-)

Lykke til! Og gratulerer med graviditeten! Det går nok bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel mage som var synlig for andre rundt uke 20, var da helt normalvektig i utgangspunktet, ikke sylslank og heller ikke særlig lubben..

Men som andre sier her så går det jo greitt å skjule magen lenge med dagens mote da. Topper med høyt liv og tunikaer kan skjule mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også "sylslank" og på meg har det alltid syntes veldig tidlig. Første gangen var det en ordentlig kul som ikke kunne bortforklares i uke 12. Når ejg skulle til ul i u18 var det mange som trodde jeg var nærmere 5 mnd på vei. Men dette er altså veldig individuelt. Har andre venninner som også er slanke og de har det knapt nok vært mage på i det hele tatt selv i 8. og 9. mnd. Tror det er mer vanlig at den kommer sent enn omvendt. Ihvertfall første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens mote innbyr til mageskjuling. Moren min klarte å skjule en graviditeten for omverdenen til hun var fem måneder på vei, og hun hadde stor mage da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjapt magen din vil synes avhenger kanskje mer av høyden din enn av vekta. Jeg er også slank og litt over 170 cm høy. I første svangerskap tok det veldig lang tid før det var mulig å se at jeg var gravid. I uke 19 var jeg på den ordinære ultralyden og magen syntes knapt. Det var vel når jeg var rundt 7 mnd på vei at folk kunne se at jeg var gravid.

''Syns uansett det er kjipt å skulle gå ut i permisjon så raskt etter fast ansettelse..., selv om jeg har jobbet der lenge allerede... Hva tenker dere om det?''

Du har jobbet der lenge og kan jo ikke si nei takk til fast ansettelse selv om du er gravid!! Sånne ting bør alle arbeidsgivere være forberedt på, så du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet :)

''Du har jobbet der lenge og kan jo ikke si nei takk til fast ansettelse selv om du er gravid!! Sånne ting bør alle arbeidsgivere være forberedt på, så du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet :)''

Enig! Jeg tror et av problemene med kvinner, graviditeter og jobbing henger sammen med at kvinnene har dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke de andre svarer på det første du er redd for, om sjefen kan nekte deg jobben fordi du er gravid. Jeg tror faktisk du kan ta det med ro, fordi man stiller ganske sterkt som gravid, nettopp fordi graviditet ikke er grunn nok til ikke å ansette folk. Dermed blir han nødt til å lete fram GODE grunner for ikke å ansette deg.

Har du jobbet her lenge og du i tillegg er blitt forespeilet fast jobb, man du nok ta det med storisk ro. Dessuten er det jo som regel snakk om et års permisjon, og så er du tilbake for å gjøre en like god jobb igjen :0)

Jeg fikk forresten mage rundt halvgått svangerskap begge gangene. Første gangen var det faktisk flere som ikke så jeg var gravid da jeg var i niende mnd. Men jeg var ikke superslank da ;0)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første graviditet så gikk jeg over til "mammabukser" da jeg var ca. 20 uker på vei. Magen var ikke så stor, men det var ubehagelig med trange klær.

Jeg synes du med god samvittighet skal ta imot det faste stillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...