Gå til innhold

kan jeg være gravid?


mingjerd

Anbefalte innlegg

du er den eneste jeg kan tenke meg å spørre av alle fagpersonene som kom frem. du vet jo litt om graviditet? jeg tror at jeg kanskje er blitt gravid. har vert kvalm og svimmel i et par uker nå. mest kvalm om morgenen. en morgen holdt jeg på å besvime. og jeg blir noen ganger helt "mør" i bena. har tatt blodprøve for å se om det kunne være noe annet, men de fant ingenting. nå vil jeg spørre deg, hvordan kan jeg vite om jeg er det, uten å ta noen test? vurderer å gå til helsesøster å levere urinprøve.. hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fagperson, men svarer allikevel. Du kan ikke vite om du er gravid uten å ta en test. Legen/helsesøster vil også gjøre det. Du kan også lett teste deg selv med en test du kan kjøpe på apoteket. Synes du det er for flaut å kjøpe på apoteket kan du bestille på internettet. For eksempel her: http://www.billige-tester.no

Kvalme er et tydelig graviditetstegn. Jeg regner med du har mistet mensen siden du mistenker graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kan du ikke bare ta en test og få bekreftet eller avkreftet mistanken din da?

fordi forrige test jeg tok stod det att du skulle ta den 2-3 dager før mensen

og jeg trodde jo att jeg skulle ha den dagen etter. (hadde ikke begynnt på p-piller da, så jeg visste ikke når jeg skulle ha). men den kom jo ikke før en uke etterpå. og samme er det nå, jeg skal ikke ha mensen før om 2 uker, å på testen står det 2-3 dager før. man kan jo få lov til å være på den sikkre siden, å spørre en fagperson??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi forrige test jeg tok stod det att du skulle ta den 2-3 dager før mensen

og jeg trodde jo att jeg skulle ha den dagen etter. (hadde ikke begynnt på p-piller da, så jeg visste ikke når jeg skulle ha). men den kom jo ikke før en uke etterpå. og samme er det nå, jeg skal ikke ha mensen før om 2 uker, å på testen står det 2-3 dager før. man kan jo få lov til å være på den sikkre siden, å spørre en fagperson??

Vanligvis er det liten vits å teste seg før mensen uteblir, altså ca. 14 dager etter befruktning. Så dersom du vet omtrent når du kan ha blitt befruktet så drøy det 2,5-3 uker etter det, da skulle du få et korrekt testresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi forrige test jeg tok stod det att du skulle ta den 2-3 dager før mensen

og jeg trodde jo att jeg skulle ha den dagen etter. (hadde ikke begynnt på p-piller da, så jeg visste ikke når jeg skulle ha). men den kom jo ikke før en uke etterpå. og samme er det nå, jeg skal ikke ha mensen før om 2 uker, å på testen står det 2-3 dager før. man kan jo få lov til å være på den sikkre siden, å spørre en fagperson??

''jeg skal ikke ha mensen før om 2 uker, å på testen står det 2-3 dager før.''

Er det to uker til du skal ha mensen, er det omtrent nå du blir gravid hvis du blir det.

For å få svar fra fagperson må du betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...