Gå til innhold

Evig dilemma - hvor skal vi dra på ferie??


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Noen av dere har sikkert fått med dere at jeg og en venninnegjeng skal på ferie i begynnelsen av september. Men vi sliter me då bli enige om reisemål. I utgangspunktet tenkte vi å dra til Kroatia, men etter å ha hørt at det ikke er særlig shoppingmuligheter der er jeg skeptisk. Jeg foreslo Barcelona, men noen mente at det var så dyrt å leve der så jeg tro rjeg er nedstemt der.

Har dere noen andre forslag? Vi vil gjerne til et sted der man kan sole seg på stranden, ha muligheten til å gå i handlegater, og at det er greit uteliv (ikke alla aiya napa altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest reiselusa

Lisboa!

Strendene ligger riktignok 30 min utenfor byen, med tog, men veldig flott by - og strender.

Men dere er muligens litt for unge til å sette pris på det.

Reykjavik er også en mulighet, dersom dere tar til takke med varme kilder i stedet for sandstrand. Fantastisk shopping, og vakre mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Lisboa!

Strendene ligger riktignok 30 min utenfor byen, med tog, men veldig flott by - og strender.

Men dere er muligens litt for unge til å sette pris på det.

Reykjavik er også en mulighet, dersom dere tar til takke med varme kilder i stedet for sandstrand. Fantastisk shopping, og vakre mennesker!

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å dra til Lisboa, men disse jentene vil gjerne bo sånn at vi kan gå til stranden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiselusa

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å dra til Lisboa, men disse jentene vil gjerne bo sånn at vi kan gå til stranden :(

Nice?

Veldig koselig by, flott shopping, gangavstand til strand, lett å komme seg til cannes, st. tropez og overalt ellers.

Nice er en av mine yndlingsbyer - tror ikke folk skjønner hvor flott det er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Nice?

Veldig koselig by, flott shopping, gangavstand til strand, lett å komme seg til cannes, st. tropez og overalt ellers.

Nice er en av mine yndlingsbyer - tror ikke folk skjønner hvor flott det er der :)

Hele syd frankrinke er fantastisk, jeg var faktisk i Nice og St.Tropez tidligere i sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

La Palma på Mallorca. Eks denne plassen.

http://www.ving.no/calamayor

Hilsen

Tusen takk for tips:) Jeg var der ifjor så jeg tror nok kanskje jeg kunne tenkt meg et annet sted i år. Har blitt tipset om Rhodos og der har jeg aldri vært - så nå gjentstår det og se om jeg og venninnegjengen kan finne noe rimelige reiser dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Rhodos by! Perfekt for både vennegjenger og familier:)

Rhodos by høres fint ut:-).. eneste problemet er at alle reisebyråene reiser dit på onsdager, vi skulle helst dratt fra lørdag til lørdag, men mulig vi får ordnet det. Har du forresten vært i Kreta? Er det like fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Cascais? Det ligger 20 minutter fra Lisboa, samtidig som om det er både strand, sol og shopping. Det går også tog til Lisboa hele tiden, så det går an å ta en dag der også. Har akkurat kommet derfra selv. :) Ellers så er jeg ikke så veldig enig i at Barcelona er så dyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodos by høres fint ut:-).. eneste problemet er at alle reisebyråene reiser dit på onsdager, vi skulle helst dratt fra lørdag til lørdag, men mulig vi får ordnet det. Har du forresten vært i Kreta? Er det like fint?

Alle steder i Hellas er bra bortsett fra Kreta, der er det kjipt i forhold til de fleste andre steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Rhodos by høres fint ut:-).. eneste problemet er at alle reisebyråene reiser dit på onsdager, vi skulle helst dratt fra lørdag til lørdag, men mulig vi får ordnet det. Har du forresten vært i Kreta? Er det like fint?

Har ikke vært på Kreta, men hørt at det er veldig bra!

Forresten..Hvorfor ikke reise til Spania, til f.eks. Benidorm? Supre shoppingmuligheter, både i den flotte gamlebyen og i resten av byen. Dessuten flotte sandstrender. Enda lettere er det kanskje å ta flyet til Alicante og være i den byen. Flott å shoppe og bade der også. Hele solkysten er bra tror jeg:)

Dere kan muligens får rimelige billetter når dere reiser på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Alle steder i Hellas er bra bortsett fra Kreta, der er det kjipt i forhold til de fleste andre steder

Er det det? Et par jeg kjenner reiser stadig vekk til Rethymnon på Kreta. De skryter fælt av det stedet iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Terrachina i Italia. Ligger en time (eller to?) med tog utenfor Roma. Genialt å ta et par dager med shopping i Roma og så dra videre med tog til Terrachina. Husker ikke hvordan shoppingen var der, men det er i hvert fall veldig fine strender og hyggelig uteliv (ikke ibiza;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Så lenger ned her at dere hadde pratet om Dubrownik. Kjærsten min er i Hvar nå. Det er en øy utenfor Split. Alle gutta er veldig fornøyde. Har noen venninner som er der også. Ikke noe hula hula, men veldig vestlig.

To andre venninner av meg var i Dubrownik for noen uker siden. De syntes det var ganske kjedelig uteliv der, så de dro til Hvar for å feste...

Har lyst til å ta turen selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det? Et par jeg kjenner reiser stadig vekk til Rethymnon på Kreta. De skryter fælt av det stedet iallefall:)

Det må være fordi de ikke har vært noen andre steder i Hellas ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det må være fordi de ikke har vært noen andre steder i Hellas ;o)

Hehe, godt mulig ;)

Kreta er iallefall ikke den øya jeg har mest lyst til. Har bare vært på Rhodos av de greske øyene (sånn er det når svigers har hus i Spania ;)), men vil gjerne besøke f.eks. Paros, Antiparos, Hydra etc.. Tviler på det er så mye shoppingmuligheter der da, men... På den annen side blir gubben sikkert veldig fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det må være fordi de ikke har vært noen andre steder i Hellas ;o)

Hehe, godt mulig ;)

Kreta er iallefall ikke den øya jeg har mest lyst til. Har bare vært på Rhodos av de greske øyene (sånn er det når svigers har hus i Spania ;)), men vil gjerne besøke f.eks. Paros, Antiparos, Hydra etc.. Tviler på det er så mye shoppingmuligheter der da, men... På den annen side blir gubben sikkert veldig fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt mulig ;)

Kreta er iallefall ikke den øya jeg har mest lyst til. Har bare vært på Rhodos av de greske øyene (sånn er det når svigers har hus i Spania ;)), men vil gjerne besøke f.eks. Paros, Antiparos, Hydra etc.. Tviler på det er så mye shoppingmuligheter der da, men... På den annen side blir gubben sikkert veldig fornøyd ;)

Småøyene er veldig bra og så er det faktisk fint på Peloponneshalvøya. Naboen har akkurat vært i Eupidvaros og jeg så bilder derfor og det var nydelig der og heller ikke så mange turister,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...