Gå til innhold

Når begynner barna å spise med kniv og gaffel?


Minaline

Anbefalte innlegg

Lurer bare litt.. når er det naturlig at barna begynner å spise med kniv og gaffel, i stedet for skje og gaffel? Hvilket type bestikk bruker man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang mellom 15 mndr. og 15 år...

;-)

Kommer vel litt an på hva man spiser, hva barnet har lyst til, motorikk og hvor morderiske knivene er.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man venter med å spise med kniv og gaffel til man er nærmere 15 år kan man nok begynne med voksenbestikk. :-) Begynner man med kniv og gaffel da en er liten, 15 mnd e.l er det lurt å begynne med barnebestikk. Disse finnes i flotte utgaver, tilpasset små hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når mine gjorde det, men nå blir de straks 7 og 9 år og har gjort det i flere år. Dvs. ikke alltid da, men når vi har pannekaker og annet som er lett å spise med kniv og gaffel så. Ellers deler de opp maten sin og spiser den bare med gaffelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fireåring spiser med kniv og gaffel, men ikke i voksen størrelse. Han bruker deserrt bestikk (av alle ting) som har skarp kniv i passe størrelse og gaffel. Han trenger noen ganger hjelp til å skjære opp litt harde eller seige ting, ellers klarer han seg for det meste selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, tror mine var rundt 3-4 år når de begynte å bruke kniv til middagsmåltidet. De fikk da vanlige kjøkkenkniver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...