Gå til innhold

deres syn på sykemeldinger


ringerikskringla

Anbefalte innlegg

ringerikskringla

for 2 uker siden fikk jeg streptokokker i halsen og på lørdag måtte jeg på legevakt igjen pga det samme.

den andre pencelinen tok ikke knekken på det.gikk til legen i dag og spurte om en sykemelding,fordi formen er helt på bånn.jeg jobber i ett butikk bakeri og håndterer mat.er inn og ut av både frys på minus 20 og kjølelager.

legen mente jeg måtte være bra nok i morgen til og gå på jobb.

er de blitt strengere på dette med sykemeldinger?

sist jeg måtte ha sykemelding var for 9 mnd siden pga det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bærums jenta

Vet ikke, men det skal ganske mye til for at en lege kan sykemelde folk, etter at de nye reglene kom. Legen burde nok gitt deg en delvis sykemelding, men jeg er ikke din lege da. Du er ikke smittsom, så lenge du har fått pencilin, så det er vel igrunn bare å karre seg på jobb. Det som er dumt med å jobbe i butikk ol. er at en ikke har mulighet for å flekse litt, har en kontorjobb, er det lettere å gå litt tidligere, komme evt. litt senere hvis en kjenner at formen ikk er på topp, men likevel pigg nok til å jobbe noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fastlege hadde utvilsomt sykemeldt meg i et slikt tilfelle. Hva min nåværende hadde gjort vet jeg ikke, jeg har så langt ikke vært nødt til å be om sykemeldinger hos ham. Grunnen til det er at jeg omsider fikk tatt mandlene - det burde du også få gjort om du plages mye med halsen, kjære kusine! :o) Jeg har ikke hatt halsplager siden omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringerikskringla

Min forrige fastlege hadde utvilsomt sykemeldt meg i et slikt tilfelle. Hva min nåværende hadde gjort vet jeg ikke, jeg har så langt ikke vært nødt til å be om sykemeldinger hos ham. Grunnen til det er at jeg omsider fikk tatt mandlene - det burde du også få gjort om du plages mye med halsen, kjære kusine! :o) Jeg har ikke hatt halsplager siden omtrent.

legen nevnte det i dag han også.det er 3 halsbetennelsen siden jul og har det som regel 2-3 ganger pr år. om det er mye vet jeg ikke.

slik har det vært siden jeg begynte i baker faget og det er noen år siden.

rart ingen lege har foreslått dette før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men det skal ganske mye til for at en lege kan sykemelde folk, etter at de nye reglene kom. Legen burde nok gitt deg en delvis sykemelding, men jeg er ikke din lege da. Du er ikke smittsom, så lenge du har fått pencilin, så det er vel igrunn bare å karre seg på jobb. Det som er dumt med å jobbe i butikk ol. er at en ikke har mulighet for å flekse litt, har en kontorjobb, er det lettere å gå litt tidligere, komme evt. litt senere hvis en kjenner at formen ikk er på topp, men likevel pigg nok til å jobbe noen timer.

''men det skal ganske mye til for at en lege kan sykemelde folk, etter at de nye reglene kom.''

Har jeg gått glipp av noe? Nye regler? Hvor kan man lese om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bærums jenta

''men det skal ganske mye til for at en lege kan sykemelde folk, etter at de nye reglene kom.''

Har jeg gått glipp av noe? Nye regler? Hvor kan man lese om dem?

Jeg aner ikke hvor du kan lese om det, men for ca. 2 år siden, ble det mye vanskligere for en lege å sykemelde folk 100%. Alt skal begrunnes nøye, og igrunn skal det ganske mye til hvis en person ikke er arbeidsdyktig i det hele tatt. Før var det vel ganske vanlig å gi både en og to uker med sykemelding, selv om folk kanskje var arbeidsufør i 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvor du kan lese om det, men for ca. 2 år siden, ble det mye vanskligere for en lege å sykemelde folk 100%. Alt skal begrunnes nøye, og igrunn skal det ganske mye til hvis en person ikke er arbeidsdyktig i det hele tatt. Før var det vel ganske vanlig å gi både en og to uker med sykemelding, selv om folk kanskje var arbeidsufør i 3-4 dager.

Takk for svar. Nå trodde jeg det var kommet noe nytt :) Det er fint at de skjerper inn der det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det finns andre

Jeg syns legen burde kunnet sykemeldt deg lenger. Leger har veldig ulik holdning på dette. Kanskje du skulle prøve å bytte fastlege, dersom legen din ikke forstår hvordan du har det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...