Gå til innhold

deres syn på sykemeldinger


ringerikskringla

Anbefalte innlegg

ringerikskringla

for 2 uker siden fikk jeg streptokokker i halsen og på lørdag måtte jeg på legevakt igjen pga det samme.

den andre pencelinen tok ikke knekken på det.gikk til legen i dag og spurte om en sykemelding,fordi formen er helt på bånn.jeg jobber i ett butikk bakeri og håndterer mat.er inn og ut av både frys på minus 20 og kjølelager.

legen mente jeg måtte være bra nok i morgen til og gå på jobb.

er de blitt strengere på dette med sykemeldinger?

sist jeg måtte ha sykemelding var for 9 mnd siden pga det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bærums jenta

Vet ikke, men det skal ganske mye til for at en lege kan sykemelde folk, etter at de nye reglene kom. Legen burde nok gitt deg en delvis sykemelding, men jeg er ikke din lege da. Du er ikke smittsom, så lenge du har fått pencilin, så det er vel igrunn bare å karre seg på jobb. Det som er dumt med å jobbe i butikk ol. er at en ikke har mulighet for å flekse litt, har en kontorjobb, er det lettere å gå litt tidligere, komme evt. litt senere hvis en kjenner at formen ikk er på topp, men likevel pigg nok til å jobbe noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fastlege hadde utvilsomt sykemeldt meg i et slikt tilfelle. Hva min nåværende hadde gjort vet jeg ikke, jeg har så langt ikke vært nødt til å be om sykemeldinger hos ham. Grunnen til det er at jeg omsider fikk tatt mandlene - det burde du også få gjort om du plages mye med halsen, kjære kusine! :o) Jeg har ikke hatt halsplager siden omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringerikskringla