Gå til innhold

Holder jeg på å bli gal?


Gjest Lei av å ha det fælt

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av å ha det fælt

Hei. jeg er en jente på 23 som sliter en del med angst. Da jeg var liten hadde jeg angst for å dø i 3 år. dette gikk etterhvert over og jeg hadde ingen plager. Da jeg var 15 gikk jeg på en smell og hadde et sammenbrudd. dette skjedde i forbindelse med å ha prøvd ut rusmidler. En måned etter dette fikk jeg panikkanfall. Jeg har alltid vært veldig sta så jeg bestemte meg for at jeg skulle klare å komme over dette på egenhånd. Det gikk bedre og bedre, men har siden det hatt litt angst og fått panikkanfall i ny og ne, men det har igrunnen gått veldig bra. Så var jeg nå i syden med en venninne og merket med en gang vi kom ned at jeg var urolig og trivdes ikke med å være langt borte fra "trygge hjemlige omgivelser". Jeg har alltid følt at jeg er "trygg" hjemme av en eller annen grunn. Tre dager før vi skulle dra hjem fikk jeg meg et skikkelig panikk anfall. Jeg fikk en grufull uvirkelighetsfølelse og var livredd. Jeg tenkte at alt ville bli bra når jeg kom hjem, men det har bare fortsatt. I går kveld når jeg hadde lagt meg fikk jeg på ny et anfall og trodde virkelig at jeg kom til å bli gal. I dag har jeg også hatt et anfall, litt mindre enn i går, og jeg har denne fæle uvirkelighetsfølelsen. Jeg er livredd for at det skal tørne helt for meg. På mandag begynner jeg på jobb igjen, og jeg jobber i et serviceyrke der jeg treffer kunder konstant og er bare nødt til å kunne oppføre meg. Har jo skjønt det at jeg må komme meg til lege å få hjelp, men jeg er så redd for å ikke bli tatt skikkelig alvorlig å få hjelp. Jeg er en veldig utadvendt og blid person så det er ingen som merker noe som helst på meg. Jeg er veldig flink å skjule angsten og uroen min. Er det panikkangst jeg har? Hva er behandlingsmetodene for slikt? Jeg er skikkelig skeptisk til medisinering for jeg har hørt at angst kan bli forsterket i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du vil ha god nytte av SSRI.

Det høres ut som du har angst ja...

Slike medisiner er som regel til veldig god hjelp, selv om man kan bli litt dårligere i starten.

Det bør likevel ikke hindre deg i å starte.

Søk hjelp hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...