Gå til innhold

Å gå ut alene når en er par


Gjest sjokkis

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkis

Går du noengang ut uten kjæresten/ektemannen/samboeren? Med jobben, venner, venninner etc?

Det synes jeg er viktig i et forhold, for å oppleve noe annet og få ny innputt uten alltid å ha den andre halvdelen med. Min mann gjør det nesten aldri, det synes jeg er dumt. Jeg går ut med jobben, samt på kino etc med venninner. Da er han ofte sjalu etterpå.....Og vil straffe meg med å være sur. Dette er noe jeg ikke finner meg i lenger, derfor går vi i terapi.

Men hva mener dere? Er det jeg som er kravstor?

Det blir gjerne sein når jeg går ut med jobben, klokka blir gjerne både to og tre, men sjelden mer :) Det er ikke ofte, kanskje to til tre ganger i halvåret. Jeg skulle ønske han også gikk mer ut, og kunne fortelle gøye historier om det hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Likt deg

Jeg har det prikk likt deg, faktisk. Spennende å høre om terapi hjelper. Selv mener jeg mannen selv har et problem, nemlig sykelig sjalusi. Men han bør jo se problemet selv før det nytter med terapi her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Både jeg og min mann går ut hver for oss med våre respektive jobber- eller venner- om vi vil.

Det skjer sikkert 2-3 ganger året- for hver av oss.

Helt uproblematisk for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass må du da få lov til. Jeg skjønner ikke de som nekter sin partner noe sånt. Men forkalringen ligger nok i sjalusien.

Jeg er svært lite ute alene, årsaken til det er at jeg ikke er noe typisk festmenneske, jeg drikker blant annet svært lite. Men kona er ute av og til, men det er svært sjeldent det også. Men å nekte henne det har jeg aldri gjort og kommer ikke til å gjøre det heller, hvis det ikke skulle ta helt av og gå utover noe.

Med andre ord synes jeg ikke du er kravstor for at du gjør dette så sjeldent, såpass må han la deg få lov til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke du som er kravstor, det er mannen din som rett og slett er dum!

Selv om man er en del av et par så er man alikevel et individ. Og selv om man ikke er sammen så betyr ikke det at man i det øyeblikket man er ute av huset er i seng med en annen.

Skal ut på kino med en venninne ganske snart nå tror jeg og min kjære synes det er bare koselig. Og jeg synes det er helt flott om han er hos kompiser om kveldene når jeg ikke er hos ham - bedre det enn om han sitter og kjeder seg alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er to må man kunne ha litt liv uten at den andre er med. Jeg tar selv småturer ut uten partner. Både for å spise, kino og i høst blir det også langweekend.

Han gjør sjeldent noe, men det er hans problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selfølgelig! Jeg går på kino, cafe og ut på byn med venninner. Det siste er ikke så ofte, men det er fordi jeg ikke har noen interesse av det lenger. Mannen min reiser på gutteturer og gjør det han føler for. Jeg har også reist til syden med ei venninne, uten mann og barn - deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøv å komme tidligere hjem

Hvorfor ikke komme hjem tidligere på natta? Hvis du avtaler at du er hjemme ved midnatt så kan det virke mindre voldsomt på din partner. Og kanskje det ikke vil være så problem å få ta en tur ut alene neste gang.

Selv liker jeg best at partner sier et klokkeslett slik at jeg ikke blir redd for at det har hendt noe galt. Dessuten drikker vi oss aldri fulle. Det er med på å trygge forholdet for den som sitter igjen hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Etter at vi fikk barn, så er det ikke så mye sprell vi finner på. Men både jeg og mannen min går ut med egne venner et par-tre ganger i halvåret. Det unner vi hverandre!

Men - et lite tankekors - når han er ute, så ligger jeg nesten alltid våken frem til han kommer hjem. Jeg VET jo at det ikke skjer ham noe, men jeg er alltid litt urolig likevel. Jeg syntes nesten at dette er litt pinlig, men slik er det bare. Jeg er ikke rolig før de jeg er glad i er kommet hjem om natta. (Gud jeg gruer meg til å bli tenåringsmor....)

Derfor så pleier han å komme hjem ikke alt for sent. Jeg kjenner at jeg kan bli litt irritert og gretten dersom han kommer skikkelig sent hjem og er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkis

Jeg finner det skremmende at norske kvinner av i dag i det hele tatt stiller dette spørsmålet.

Hvorfor er dette sjokkerende? Mener du det er en selvfølge st jeg skal kunne komme hjem når jeg vil og gå hvor jeg vil? Når en annen her ber meg komme tidligere hjem, og synes det er en grei løsning?

Grunnen til at jeg ikke kommer hjem på et gitt tidspunkt er i hoveedsak fordi jeg vil ha følge gjennom byen, og da må jeg ofte vente på en som skal samme vei som meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkis

Hvorfor ikke komme hjem tidligere på natta? Hvis du avtaler at du er hjemme ved midnatt så kan det virke mindre voldsomt på din partner. Og kanskje det ikke vil være så problem å få ta en tur ut alene neste gang.

Selv liker jeg best at partner sier et klokkeslett slik at jeg ikke blir redd for at det har hendt noe galt. Dessuten drikker vi oss aldri fulle. Det er med på å trygge forholdet for den som sitter igjen hjemme alene.

Grunnen til at jeg ikke kommer hjem på et gitt tidspunkt er i hoveedsak fordi jeg vil ha følge gjennom byen, og da må jeg ofte vente på en som skal samme vei som meg....

Jeg er faktisk blitt ganske pysete, og vil helst gå sammen med en annen til t-bane eller taxistasjon i byen nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky1365380698

Vi går ut regelmessig hver for oss da både jeg og han har "våre venner". Ingen føringer her på hvordan dette skal utarte seg mtp innetid e.l men vanlig folkeskikk her funker fint for oss. Går også ut sammen, men ikke så ofte da det ofte ender med at vi tar den rolige varianten og velger en rolig hjemmekveld. Ingen kunne ha tatt fra oss det å gå ut hver for oss. VIktig med annen input og stimulans, og man kan si så mye fint man vil om typen, men en real jentekveld en gang i blant med sladring, sminking, synging og høy vinføring kan ikke samboeren min konkurrere mot (og jeg tviler på at jeg har noe å stille opp med mot øl, playstation, fotballkamp og en skikkelig guttetur på byen!):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei du :-)

Jeg synes absolutt at du ikke er kravstor. Du skal leve livet selv om du er i et forhold. Om det er det som er problemet at du har venner og han kanskje ikke har det så er det ikke din feil. Han er en voksen mann og kan få seg venner. Du er heller ikke moren hans som skal være der 24/7.

Det ideele hadde vært at han ikke ble sjalu fordi du var ute på byen med dine venner, men heller ønske deg en god kveld. Det at han er sjalu og vil straffe deg er typiske for den eiesyke mannen. Indirekte sier de "Gjør du ikke som jeg sier så er jeg ikke glad i deg" og det er ikke bra. Han virker å være usikker på seg selv.

Jeg regner med at dere er norske begge to? Hadde dere vært muslimer så kunne man delvis ha skjønt hvorfor han ble sur, selv om det her heller ikke riktig. Muslimske kvinner går ikke ut på byen når de er i fohold.

Han må bare finne seg i at du er et fritt menneske selv om du er i et forhold. Dessuten er du voksen nok til å vite hvor grensa går.

Denne mannen trenger litt hjelp med selvtilliten og det å stole på seg selv mer. Det dummeste du kan gjøre er å gi etter for hans krav for da har han makt over deg. Når han ikke har den kontrollen så er det typisk atferd han vil vise som du beskriver (les: straff).

Dette går bra :-)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...