Gå til innhold

Bør jeg avslutte forholdet?


Karina1

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en herlig gutt i snart to år. Jeg har aldri vært stormforelsket i han, men han er min beste venn og bare tanken på å miste han gjør vondt! Men nå har altså forholdet kommet til at jeg rett og slett ikke er lykkelig lenger. Vi krangler mye, det har vi alltid gjort, noe jeg føler er i hovedssak hans skyld. Han kan være skikkelig grinete og krangle med meg om alt mulig, føler at i vårt forhold er det han som er "kjerringen". Vi har absolutt ingenting til felles og i over et år nå har jeg gått og tenkt at "det blir sikkert bedre etterhvert". Vi har snakket mye om dette og hver gang blir vi enige om at 'nå skal alt bli bedre', 'vi skal slutte å krangle' etc. Dette funker i noen dager, men så er det tilbake til det gamle med kranglingog sure miner. Nå klarer jeg ikke lenger å bare overse det at jeg ikke er hodestupsnforelsket i han og at vi bare er sammen for å være sammen. Er det bare jeg som må ha noe perfekt eller burde jeg gå fra han? Noen som har hatt et lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

Dere har absolutt ingen ting til felles og bare krangler...? Og _alt_ er hans feil..? Har dere snakket ordentlig om dette, uten å beskylde hverandre og med et mål om enighet?

Det kan høres ut som om det ville vært greiest å gjøre det slutt og kanskje heller sette pris på vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal gå hver deres vei og prøve å treffe noen som dere kan bli forelsket i, fremfor å leve sånn og være hverandres hakkekyllinger.

Som Silver Fairy sier - så beholder dere kanskje vennskapet deres også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre høres det ikke ut som dere helt har kjemien hverken når det gjelder

forelskelses følelsen, eller når det gjelder personlighet.

Det kan virke som forholdet til nå har gått mere på vilje, enn på rette følelser.

Ofte kan jo heftig forelskelse veie opp for et turbulent forhold - ihvertfall en stund.

Og mangel på forelskelse kan veies opp av et godt forhold og felles verdier

og interesser.

Men hvis du hverken er forelsket, eller føler at dere har et godt fellesskap, så tror jeg ikke forholdet er liv laga i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner er ganske enkelt å få - gode elskere/livsledsagere er litt mer vanskelig.

Hvis du vil lage din beste venn til din livsledsager så er det jo ditt valg. Hvis du ikke elsker han så bør du droppe han.

Jeg vet ikke hva du tenker, men jeg føler vel at minstekravet for en livsledsager er at vi skal elske hverandre. Men det er jo bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...