Gå til innhold

Kan det være farlig å male huset?


Gjest kan dette være farlig??

Anbefalte innlegg

Gjest kan dette være farlig??

Hei

Jeg er gravid i uke 9. Huset står halvmalt etter en våt sommer og skulle blitt ferdig når når finværet tydeligvis er i anmarsj. Hvordan er det med maling når jeg er gravid i 1.trimester? Det er oljebeis vi skal ha på huset. Noen som vet om det kan være farlig for fosteret?

Mens jeg allikevel er inne her vil jeg også spørre om det er noen som vet om det er unormalt at kun det ene brystet er ømt og har blitt større? Kjenner lite og ingenting spesielt fra mitt høyre bryst, mens mitt venstre bryst derimot er skikkelig ømt og har vokst en del. Betyr dette at jeg kanskje ikke kan amme med mitt høyre bryst siden det tydeligvis ikke skjer noen forandringer her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel sikkert ikke akkurat å anbefale å male hus nei. Men det er jo bedre lufting ute enn inne.

Det er mulig ditt andre bryst kommer litt senere enn det første. Det er jo tross alt forskjell på dem. Det er igjen lenge til du skal begynne å amme, og da er det nok melk i begge brystene skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trygt malt utendørs, der er det jo god lufting, men hold deg unna de tetteste kroker og kriker kanskje.

At det ene brystet er ømt, men ikke det andre er neppe noe å bry seg om og det har helt sikkert ikke noe å si for ammingen når den tid kommer. :o) Men du kan jo nevne det for lege/jordmor på neste kontroll om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

det burde gå greit siden det er utendørs. der er det jo bra lufting:) men pass på å ta puser og ikke "lukt" på malingen.. og luft rommene hvis du kjenner noe inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pregnant77

Selv ville jeg ikke ha tatt sjansen... I alle fall ikke male for mye av gangen. Og bruk en maske. Er nok tryggere ute enn inne ja, pga god lufting - men som sagt, bruk maske.

Bryster vokser ofte i utakt, det kan hende det andre brystet vokser mer senere i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og malte rekkverk ute under nesten hele svangerskapet.Var det eneste jeg klarte pga bekkenløsning (er av den rastløse typen). Hverken jeg eller sønnen min tok noe skade av det.Helsesøster sa også at det gikk fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...