Gå til innhold

Depresjon: gir det hukommelsestap/distré personl


Gjest sjokoladeplaten

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladeplaten

Mannen har en alvorlig depresjon. Han er ekstremt glemsom, og rotete synes jeg. Jeg sier en ting til han, dagen etter er alt glemt (feks avtaler, ting vi skal gjøre). Han har trøbbel med å følge med på ungenes avtaler, hva som skjer på skolen, lekser etc. Alt faller på meg. Av og til har jeg en følelse av han rett og slett ikke bryr seg. Hva tror dere? er dette pga sykdommen? Gir depresjonsmedisiner slike bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok at dette er noe som følger med depresjonen. Ikke det at han ikke _bryr_ seg, men han klarer ikke å bry seg. Man blir så likegyldig til slike trivielle ting når man har en depresjon, at man ikke klarer å feste seg ved slike ting - jeg har hatt en moderat depresjon, og klarte ikke å henge med på helt dagligdagse ting rett og slett fordi jeg var så lilekyldig til alt at jeg så ikke noe poeng i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna lovise

Det er mer sannsynlig at dette kommer fra depresjonen enn selve medisinen, selv om den også gir bivirkninger ofte. Medisinen vil ofte summa summarum hjelpe mot disse symtomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...