Gå til innhold

når kan jeg finne ut av om jeg er gravid


Gjest therma

Anbefalte innlegg

Gjest therma

det er 10dager til jeg skal ha mensen men jeg tror jeg kan være gravid. problemet er at jeg bruker anti-depressive piller, effexor 150 mg. jeg har sluttet på de så nå går jeg rundt å føler meg beruset. har to barn fra før av, jente på 8 og gutt på 10 år. må jeg vente til første dags menstrasjon, om den kommer, til å finne ut av evnt svangerskap??? Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pregnant77

Ja, det kommer an på hvor mye hcg som blir produsert fra starten. Noen kan få positivt utslag allerede dagen de blir befrukta (eggløsning), mens andre ikke får utslag før den dagen de venter mens. Jeg er gravid nå, men da jeg tok testen tre dager etter ventet mens - var den negativ! Så 1 1/2 uke senere tok jeg en ny test, og den ble sterkt positiv med en gang. Så av og til må man vente. En årsak kan jo og være at eggløsninger av og til forskyver seg, så selv den dagen man skulle hatt eggløsning, kan man kanskje ikke hatt den.....

Du bør i alle fall ikke bruke medisiner om du tror du kan være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må vente til første dags menstruasjon før du kan ta en test som vil gi deg et sikkert svar. Tar du en test som er negativ før du venter mensen, kan du ikke være sikkert på at testen viser riktig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...