Gå til innhold

Alle ålesundere, se her:o)


Gjest en sunnmøring

Anbefalte innlegg

Gjest en sunnmøring

Jeg er ei jente i trettiåra som skal til Ålesund ganske snart. Jeg vokste opp i den byen, men etter å ha bodd vekke i over tyve år er jeg ikke like kjent der. Kan noen gi tips til:

Kjekk plass å spise lunsj, koselig plass å gå ut på når du er single, men ikke vil bli rent ned av innpåslitne mannfolk.

Kulturaktiviteter.(mer enn akvariet og Aksla...)

Hva slags badestrender er greie? Er Emblemsanden fortsatt greit?

Er det noen konserter de neste par ukene som kunne vært bra å få med seg, og skjer det i det hele tatt noe interessant de neste to ukene?

Eventuelt..

Sikkert noen ålesundere her. De er jo overalt, så hvorfor ikke her også:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke hvilken dag du kommer, men er en del som skjer i byen nå i helga. Blant annet 80-tallskonsert med Toto, Dance with a stranger og Gylne Tider-turneen(TV2-prorammet). Er i Sunnmørshallen søndag kveld.

Andre ting å se er f eks Jugendstilsenteret, kunstmuseet Kube og Ålesund museum, evt Sunnmøre Museum, hvis sånt er av interesse. Ellers er det vel ikke så altfor mye å se og gjøre i sentrum utenom shopping og uteliv. Og det er helst i helgene det skjer noe. Fant et par linker som du kanskje kan se litt på:

http://www.uiaa.no/Velkommen.html

http://www.alesund.kommune.no/kultur/default.asp?news=news&bransje=52

Når det gjelder kjekke spiseplasser, så er vel Lun, Ta det Piano, Let's eat Deli, greie plasser med god mat, Er vel flere i Gågata også når jeg tenker meg om. Og er du på Moa er jo det også mye å velge i, mange kafeer som satser på lunsjretter og kaffeutvalg. Kan dessverre ikke uttale meg så mye når det kommer til uteplasser for single voksne.

Om været mot formodning skulle snu og bli fint, så er Emblemssanden ikke noe dumt sted. Er selv fra Indre bydel, så det er badestranda for meg. Kjempefint der.

Det var det jeg kunne komme på i øyeblikket

Bare spør igjen om det skulle være mer du lurer på, skal prøve å svare så godt jeg kan:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsert med Toto på søndag. Der er også Gyldne tider-gjengen.

Når det gjelder steder å spise så vet jeg ikke, bor litt utenfor byen og er sjelden i sentrum. :) Evighet side jeg var ute også, så er ikke helt oppdatert på hvilke utesteder som gjelder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen sunnmøring

Et utested der man ikke blir nedrennt av fulle mannfolk...ikke lett..hehe. De fleste jeg kjenner (samme alder som deg) går på Metz, der er det egentlig folk i alle aldersgrupper. Et litt mindre sted du bør stikke innom er Lille Løvenvold. Kaffebar på grunnplan og utested/bar oppe. Ligger ved inngangen til kjøpesenteret vis a vis Løvenvold kino. (Kinoen er forresten sommerstengt. Du må på Moa kinosenter (svømmehallen) om du vil se film.)

En kafé jeg har hørt mye bra om er Lyspunktet i Kipervikgt 1a, (nedenfor peppes). Om du ikke har vært på Moa kjøpesenter siden sist så har det vært stor utvikling der. Ta en tur innom!

Og er du interessert i fotball må du prøve å få med deg en hjemmekamp på Color Line Stadion. Kjempestemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En til, vi er overalt=)

Et utested der man ikke blir nedrennt av fulle mannfolk...ikke lett..hehe. De fleste jeg kjenner (samme alder som deg) går på Metz, der er det egentlig folk i alle aldersgrupper. Et litt mindre sted du bør stikke innom er Lille Løvenvold. Kaffebar på grunnplan og utested/bar oppe. Ligger ved inngangen til kjøpesenteret vis a vis Løvenvold kino. (Kinoen er forresten sommerstengt. Du må på Moa kinosenter (svømmehallen) om du vil se film.)

En kafé jeg har hørt mye bra om er Lyspunktet i Kipervikgt 1a, (nedenfor peppes). Om du ikke har vært på Moa kjøpesenter siden sist så har det vært stor utvikling der. Ta en tur innom!

Og er du interessert i fotball må du prøve å få med deg en hjemmekamp på Color Line Stadion. Kjempestemning!

Løvenvold Kino åpnet igår tror jeg=)

Og lyspunktet er fantastisk, mye god mat og sjokolade kaken er fantastisk=)

Ellers kan man gå på Bowling i Spjelkavika, Museumet i byen, shopping på Moa eller i Byen, Atlanterhavs parken, gå tur opp til Fjellstua og spise på kafeen der/ Aksla.. Reise på svømmehallen på Moa.. Ja, vil man, så kan man=)

Enig i at Metz er greiest for noen i din alders-gruppe, kanskje Keisern og, eller som sagt er Lille Løvenvold såå koslig..Sunn og Nam på Moa er det good asiatisk mat om man liker det:) Og Vinmonopolet er der, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ålesundberta30

Jeg ser noen anbefaler Metz, vel de om det - Metz er et sted man liker - eller avskyr. Her er folk i alle aldersgrupper. Noen kaller det horestedet i byen, gratishore altså... så veldig mange som er der for å sjekke opp for one night stand - et realt kjøttmarked. Tror det spørs hvilke dager man er ute da. Om sommeren er det ganske greit der om man sitter ute. Danse kan man også.

Ta det piano er ganske greit om man er "voksen", her er ganske rolig og stilfullt, men jeg tviler på det er noe sjekkested...

Badestrender, der har vi Prinsen på Gåseide, ganske greit, men noen er skeptiske pga kloakken. Emblemssanden er ganske bra ennå ja. Og i Spjelkavika har vi fått ei fin strand ved Sundolittfabrikken, de har laga veldig fint der, og der er beachvolleybaner.

Cafeer ja, Lyspunktet er bra, men det er en kristen kafe, så de har ingen ølservering. Men sjokoladen skal være bra har jeg hørt ja.

Ta det Piano funker bra som kafe på dagtid og.

Og Lille Løvenvold er fint - både dagtid og nattestid, veldig uformell stemning, litt grunge. Har kjempegod sjokolade, men Irish Coffee er ikke å anbefale. Der lager Kongens bedre. Kongens er et bra utested og, og bra mat - får mye for pengene - ligger i Gågata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ålesundberta30

Du skriver ikke hvilken dag du kommer, men er en del som skjer i byen nå i helga. Blant annet 80-tallskonsert med Toto, Dance with a stranger og Gylne Tider-turneen(TV2-prorammet). Er i Sunnmørshallen søndag kveld.

Andre ting å se er f eks Jugendstilsenteret, kunstmuseet Kube og Ålesund museum, evt Sunnmøre Museum, hvis sånt er av interesse. Ellers er det vel ikke så altfor mye å se og gjøre i sentrum utenom shopping og uteliv. Og det er helst i helgene det skjer noe. Fant et par linker som du kanskje kan se litt på:

http://www.uiaa.no/Velkommen.html

http://www.alesund.kommune.no/kultur/default.asp?news=news&bransje=52

Når det gjelder kjekke spiseplasser, så er vel Lun, Ta det Piano, Let's eat Deli, greie plasser med god mat, Er vel flere i Gågata også når jeg tenker meg om. Og er du på Moa er jo det også mye å velge i, mange kafeer som satser på lunsjretter og kaffeutvalg. Kan dessverre ikke uttale meg så mye når det kommer til uteplasser for single voksne.

Om været mot formodning skulle snu og bli fint, så er Emblemssanden ikke noe dumt sted. Er selv fra Indre bydel, så det er badestranda for meg. Kjempefint der.

Det var det jeg kunne komme på i øyeblikket

Bare spør igjen om det skulle være mer du lurer på, skal prøve å svare så godt jeg kan:-)

Ja, Moa har jo blitt gedigent nå, fått bro mellom Stormoa og Moa Syd, ligner på Brooklyn broa, og det er visst planer om å få bro over til Moa Gård - som nå heter Amfi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en sunnmøring

Tusen hjertelig!!!

Mange ting å prøve ut.

Jeg ble rent nostalgisk her. Kjente dragningen mot hjemlige trakter. Enkelte av stedene som er nevnt er steinkast fra huset hvor jeg vokste opp.:o) Gleder meg, og har nesten et par uker til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen sunnmøring

Jeg ser noen anbefaler Metz, vel de om det - Metz er et sted man liker - eller avskyr. Her er folk i alle aldersgrupper. Noen kaller det horestedet i byen, gratishore altså... så veldig mange som er der for å sjekke opp for one night stand - et realt kjøttmarked. Tror det spørs hvilke dager man er ute da. Om sommeren er det ganske greit der om man sitter ute. Danse kan man også.

Ta det piano er ganske greit om man er "voksen", her er ganske rolig og stilfullt, men jeg tviler på det er noe sjekkested...

Badestrender, der har vi Prinsen på Gåseide, ganske greit, men noen er skeptiske pga kloakken. Emblemssanden er ganske bra ennå ja. Og i Spjelkavika har vi fått ei fin strand ved Sundolittfabrikken, de har laga veldig fint der, og der er beachvolleybaner.

Cafeer ja, Lyspunktet er bra, men det er en kristen kafe, så de har ingen ølservering. Men sjokoladen skal være bra har jeg hørt ja.

Ta det Piano funker bra som kafe på dagtid og.

Og Lille Løvenvold er fint - både dagtid og nattestid, veldig uformell stemning, litt grunge. Har kjempegod sjokolade, men Irish Coffee er ikke å anbefale. Der lager Kongens bedre. Kongens er et bra utested og, og bra mat - får mye for pengene - ligger i Gågata.

Er enig i at Metz er et dårlig utested, men generelt er Ålesund en dårlig by å gå ut i om man er over 22. Stedet som ligger der Tango lå før virker bra, ...igjen, om man er 18-20 år gammel.

Så hvor går man om man vil danse til noe annet enn YMCA og drikke cocktalis..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunnmøringen nr 101

Er enig i at Metz er et dårlig utested, men generelt er Ålesund en dårlig by å gå ut i om man er over 22. Stedet som ligger der Tango lå før virker bra, ...igjen, om man er 18-20 år gammel.

Så hvor går man om man vil danse til noe annet enn YMCA og drikke cocktalis..?

Ja, si det.. Lipp heter det, ganske bra om man liker dansing og drikking-uten snakking=) Men der er nok grensen fra 20 til maks 30 år. For de over er det ganske dårlig utvalg.. Mammaen min går på Metz da, er vel ikke flere andre plasser å velge mellom.. Litt dumt egentlig..Gågata hadde hatt potensial til å blitt rene festegata=) Men for en lørdag klarer man å overleve på Metz tror jeg.. Selv om jeg sverger til Lipp eller Mølla selv(20 år)=) Hms..De barene jeg vet om er Piano, Keisern og Metz for den alderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...