Gå til innhold

Så fråtsa jeg igjen


Gjest fråtseguri

Anbefalte innlegg

Gjest fråtseguri

Etter enda en uke med vann, sunn mat og hele 2, 5 kilo ned på vekta i dag tidlig.

Dro jeg og samboeren min en liten tur til byen.

Han ville ha softis... Jeg ville ikke... skulle ikke.

Men tok en allikevel, og spiste alt sammen... Hele den store isen.

Det var som om det klikket for meg... hadde sprukket allikevel og nå måtte jeg bare ha alt jeg hadde lyst på.

Kjøpte potetgull, dipp... sjokolade, cola og bare dyttet inn.

Samboeren min bare så på meg, der jeg satt og stappet i meg.

Jeg både så ut og følte meg gal...

Spiste til jeg fikk mageknip og ville kaste opp.

Stoppet opp et kvarter til kvalmen ga seg, og så satte jeg i gang igjen.

Nå føler jeg meg helt elendig, jeg klarer virkelig ikke dette her.

Slik har jeg holdt på lenge nå.

Begynner på ny frisk hver mandag.. sprekker etter noen dager.

Går ned to kilo i uken, spiser de på meg igjen under et eneste stort etegilde.

Jeg er deppa og dritt lei....

Trenger å ta av ti kilo... har klart det mange ganger før, og gått dem opp igjen.

Denne gangen klarer jeg rett og slett ikke.......... tror jeg blir sprø.

Føler meg sulten hele tiden, og jeg tenker kun på mat, den maten jeg ikke kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

candyqueen_83

Har du sett noe på lavkarbohydratkurer? Der kan du spise masse god mat, fett, grønnsaker, kjøtt, baconsnacks. Man trenger aldri føle seg sulten. Sjansen er veldig mye mindre for at man sprekker på en slik kur enn på en lavkalorikur.

Anbefaler ketolysekuren. Har virket veldig bra for meg.

www.lavkarbo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Uff, dette hørtes ikke godt ut. Det er vel på grensen av det man kan kalle en spiseforstyrrelse - overspising (bingeeating på engelsk).

Jeg driver også å slanker meg, og kjenner igjen noe av det du sier. Følelse av at nå har jeg sprukket litt, så nå kan jeg likegodt stappe i meg er du ikke alene om.

I går var jeg på kino, og hadde tenket at nå skulle jeg unne meg littegranne godteri. Jeg kjempet og kjempet - og klarte tilslutt å bare kjøpe en bitteliten melkesjokolade på 24 gram. Men selv om det er en ganske liten utkseielse, så fikk jeg umiddelbart lyst til å hive innpå store mengder is og godis etterpå.

Jeg vet ikke om det er best å unne seg litt godt innimellom slik at man ikke blir så desperat, eller om det er bedre å bare holde seg totalt unna alt som er søtt for å ikke få behovet.

Lykke til med slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

Uff, dette hørtes ikke godt ut. Det er vel på grensen av det man kan kalle en spiseforstyrrelse - overspising (bingeeating på engelsk).

Jeg driver også å slanker meg, og kjenner igjen noe av det du sier. Følelse av at nå har jeg sprukket litt, så nå kan jeg likegodt stappe i meg er du ikke alene om.

I går var jeg på kino, og hadde tenket at nå skulle jeg unne meg littegranne godteri. Jeg kjempet og kjempet - og klarte tilslutt å bare kjøpe en bitteliten melkesjokolade på 24 gram. Men selv om det er en ganske liten utkseielse, så fikk jeg umiddelbart lyst til å hive innpå store mengder is og godis etterpå.

Jeg vet ikke om det er best å unne seg litt godt innimellom slik at man ikke blir så desperat, eller om det er bedre å bare holde seg totalt unna alt som er søtt for å ikke få behovet.

Lykke til med slankingen.

Jeg heller vel litt til å unne seg en liten bit av og til,

så ikke fristelsen blir for stor.

Men det gjelder å stoppe der, som du gjorde på kino.

I dag har jeg byttet ut snopet med friske bringebær fra hagen.

Det er jo bare å gi seg på igjen.

Lykke til du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

Har du sett noe på lavkarbohydratkurer? Der kan du spise masse god mat, fett, grønnsaker, kjøtt, baconsnacks. Man trenger aldri føle seg sulten. Sjansen er veldig mye mindre for at man sprekker på en slik kur enn på en lavkalorikur.

Anbefaler ketolysekuren. Har virket veldig bra for meg.

www.lavkarbo.no

Nei jeg har ikke prøvd noen kurer egentlig.

De andre gangene jeg har slanket meg har det vært å kutte ned

på fett og sukker. Og fremfor alt spise mindre av alt.

Sliter med å bryte ned fett, og har hatt gallesten, så jeg bør vel

strengt talt holde meg unna fettholdig mat.

Så en lavkarbokur er vel neppe noe for meg.

Men det hadde vært noe det, spise på macen hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei jeg har ikke prøvd noen kurer egentlig.

De andre gangene jeg har slanket meg har det vært å kutte ned

på fett og sukker. Og fremfor alt spise mindre av alt.

Sliter med å bryte ned fett, og har hatt gallesten, så jeg bør vel

strengt talt holde meg unna fettholdig mat.

Så en lavkarbokur er vel neppe noe for meg.

Men det hadde vært noe det, spise på macen hver dag:)

Det finnes lav karbo-lav fett kurer også da. Var det mc Donalds du mente? Det er vel strengt tatt ikke særlig bra på lavkarbo-høyfett kur heller. Ikke på noen slags kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å holde ut slanking MÅ man skeie ut iblant. Og ta slike dager som det der, med fråtsing.

Jeg vet hva jeg snakker om.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

Det finnes lav karbo-lav fett kurer også da. Var det mc Donalds du mente? Det er vel strengt tatt ikke særlig bra på lavkarbo-høyfett kur heller. Ikke på noen slags kur.

Joda.. det var mc donald.... satt litt på spissen:)

Men takk for tipset.... skal se litt nærmere på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

For å holde ut slanking MÅ man skeie ut iblant. Og ta slike dager som det der, med fråtsing.

Jeg vet hva jeg snakker om.... :o)

Ja.... noen dager blir bare sånn.

Men har et ønske om å få færre av de dagene, og fråtse litt mindre.

Får holde meg i skinnet noen dager, skal i et større selskap til neste helg.

Håper jeg klarer å ta mindre stykker av kakene. Aller helst la de bli igjen på fatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått ned 2.5 kilo på en uke, kjører du for hard slanking, og da er det ikke rart du sprekker på den måten. Du bør tilpasse matinntaket ditt slik at du går ned max 1kg i uken, da vil du antagelig ikke så lett få det voldsomme behovet for utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. det var mc donald.... satt litt på spissen:)

Men takk for tipset.... skal se litt nærmere på det

Hei!

Dette høres ut som en spiseforstyrrelse.Gå inn på iks.no å les om overspisning.Hvis det er en spiseforstyrrlese du har,vil du aldri greie å gå ned hvis følelsene dine ikke er med,dette handler ikke om viljestyrke:-)

Lykke til,du fortjener å få det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... noen dager blir bare sånn.

Men har et ønske om å få færre av de dagene, og fråtse litt mindre.

Får holde meg i skinnet noen dager, skal i et større selskap til neste helg.

Håper jeg klarer å ta mindre stykker av kakene. Aller helst la de bli igjen på fatene.

Jeg har kosedag på fredager, og mener ellers det må være lov å ta en kake eller to i selskaper. Er jo ikke annenhver dag det heller :-)

For min del er det lettere å holde ut når jeg _vet_ at jeg har lov å skeie ut litt nå og da. SKulle jeg strammet tøylene helt inn, ville jeg gitt opp før jeg var i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har kosedag på fredager, og mener ellers det må være lov å ta en kake eller to i selskaper. Er jo ikke annenhver dag det heller :-)

For min del er det lettere å holde ut når jeg _vet_ at jeg har lov å skeie ut litt nå og da. SKulle jeg strammet tøylene helt inn, ville jeg gitt opp før jeg var i gang.

Enig. Jeg hadde ikke holdt ut lenge uten å skeie ut litt :o) Som Fedon Lindberg skriver:

"Utskeielser er en forutsetning for å lykkes!"

Man må bare klare å holde seg litt i øra og ikke skeie ut flere dager i uka :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kosedag på fredager, og mener ellers det må være lov å ta en kake eller to i selskaper. Er jo ikke annenhver dag det heller :-)

For min del er det lettere å holde ut når jeg _vet_ at jeg har lov å skeie ut litt nå og da. SKulle jeg strammet tøylene helt inn, ville jeg gitt opp før jeg var i gang.

Samme her! Jeg hadde ikke klart å spise bare sunn mat hele tiden. Det må være lov med litt søtt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg heller vel litt til å unne seg en liten bit av og til,

så ikke fristelsen blir for stor.

Men det gjelder å stoppe der, som du gjorde på kino.

I dag har jeg byttet ut snopet med friske bringebær fra hagen.

Det er jo bare å gi seg på igjen.

Lykke til du også

Hvis du får tak i Heistad gelè i butikken så har den bare 7 kcal pr 100 g ferdig vare :o) Den med bringebær er ganske god egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke prøvd noen kurer egentlig.

De andre gangene jeg har slanket meg har det vært å kutte ned

på fett og sukker. Og fremfor alt spise mindre av alt.

Sliter med å bryte ned fett, og har hatt gallesten, så jeg bør vel

strengt talt holde meg unna fettholdig mat.

Så en lavkarbokur er vel neppe noe for meg.

Men det hadde vært noe det, spise på macen hver dag:)

'' Men det hadde vært noe det, spise på macen hver dag:)''

Se filmen "Supersize Me". Du kommer ikke til å hæle å gå på Maccern på lange tider... *Kvalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

'' Men det hadde vært noe det, spise på macen hver dag:)''

Se filmen "Supersize Me". Du kommer ikke til å hæle å gå på Maccern på lange tider... *Kvalm*

Jeg har sett den, og jeg kan ikke si jeg mistet lysten på macern etterpå :P Fikk ganske lyst på en deilig burger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

'' Men det hadde vært noe det, spise på macen hver dag:)''

Se filmen "Supersize Me". Du kommer ikke til å hæle å gå på Maccern på lange tider... *Kvalm*

Vel, tror jeg hadde takla det.

Har sett filmen, har vært på macen, men det er fy fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

Hvis du har gått ned 2.5 kilo på en uke, kjører du for hard slanking, og da er det ikke rart du sprekker på den måten. Du bør tilpasse matinntaket ditt slik at du går ned max 1kg i uken, da vil du antagelig ikke så lett få det voldsomme behovet for utskeielser.

Du har vel rett.

Men opplever nesten alltid å gå ned ganske mye den første uken.

Så jevner det seg ut og ligger på rundt en kilo i uken.

Og etter min noe gigantiske utskeielse i helga, står jeg igjen med en kilo ned.

Hurra for deg iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fråtseguri

Du har vel rett.

Men opplever nesten alltid å gå ned ganske mye den første uken.

Så jevner det seg ut og ligger på rundt en kilo i uken.

Og etter min noe gigantiske utskeielse i helga, står jeg igjen med en kilo ned.

Hurra for deg iallfall

ler.. jode kan sikkert si hurra for deg jeg...

Men det skulle.... stå hurra for det.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...