Gå til innhold

Vært på Cuba??


G-bo

Anbefalte innlegg

Heisann folkens:-)

Min kjæreste og jeg er forholdsvis nyforlovet og lurer på om vi skal droppe hele bryllupskaoset pga mye familieintriger. Tror kanskje dagen vil inneholde mer engstelse og bråk enn romantikk og gode minner. Vi tenker derfor på muligheten til å dra til Cuba for å gifte oss der.., med påfølgende bryllupsreise, så kan vi heller ha separate "bryllups samlinger" i etterkant. Er det noen der ute som har vært på Cuba og vet om passende og fine steder, og eventuelle muligheter for å gifte seg borgelig der? Kanskje det er andre som har tips om hvordan organisere giftemål i utlandet??

Ikke så mange som vet noe om dette på Dol kanskje?., men jeg forsøker allikevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med forlovere, må dere ikke ha det, og de må være noen dere kjenner godt?

Forlovere kan godt være noen tilfeldige personer man drar med inn fra gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angrid

Forlovere kan godt være noen tilfeldige personer man drar med inn fra gata.

Det var bare at jeg las på noe som man må søke om på forhånd, prøving av ekteskapet, der man skal ha hvert sitt vitne, og forlover må erklære at vedkommende kjenner de som skal gifte seg godt, og hvis dette viser seg ikke å stemme kan en få fengselsstraff med opptil to år. Gjelder dette kun i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var bare at jeg las på noe som man må søke om på forhånd, prøving av ekteskapet, der man skal ha hvert sitt vitne, og forlover må erklære at vedkommende kjenner de som skal gifte seg godt, og hvis dette viser seg ikke å stemme kan en få fengselsstraff med opptil to år. Gjelder dette kun i Norge?

Mulig du har rett... Men jeg mener det er noe om at forloverne ikke trenger være til stede under vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.., men har nå funnet ut at det ikke lar seg gjøre å gifte seg der:-( Ambasaden har ikke vigselsrett, og Cuba godkjenner ikke at 2 utlendinger vier seg der, bare "blandingsekteskap" som gjelder dessverre.., da får vi finne på noe annet koselig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...