Gå til innhold

Gå på do-koden


Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Snuppa på 2 år skal på do hele tinden - men det kommer ikke en eneste dråpe.. Hun bæsja på do noen ganger for leeenge siden, men nå er ikke ungen særlig villig til å sitte ser når hun skal bæsje.

Nå trenger jeg et godt råd eller to. Hun er jo gammel nok til å kutte ut bleien på dagtid, eller?! De må sies at brødrene var ca 3 år da de kutta ut bleiebruken i våken tilstand - men det var vel pga at vi voksne ikke pusha dem på do...

Anyone..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å sette henne på do når hun har sovet eller spist, da pleier det å komme en del. Når hun først finner ut at hun kan kontrollere det selv går det ikke lange tiden før bleia er av.

Vår jente tok bleia av på dagtid like før hun ble 2 år. Det er ca 1 mnd siden, og hun har fin kontroll på dagtid. Om natten har hun bleia på, for den er rimelig våt om morgenen.

Hun fant ut av det med å gå på do etter å ha løpt naken ute. Hun likte ikke at det kom noe når hun ikke hadde bleie, så da satt vi henne på toalettet.

De elste barna var 2,5-3 år da de sluttet med dagbleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trenge ikke være tegn på at hun er klar for bleie slutt, men det kan være. Flere ganger erfarer jeg, både privat gjennom venner og på jobb at barn har en økende do interesse i to års alderen uten at de er modne for bleie slutt på en stund likevel.

Men når det er sagt, yngste min var ikke så ulik din på den alderen. Satt mye på do uten å få ut en dråpe. Men da hun etter en stund klarte å tisse, tok det to uker før hun var tørr dag og natt.

La henne styre det litt selv og ikke press for mye. Vil hun ikke sitte, så vil hun ikke. Men gi henne tilbudet. Og 2 år er jo relativt tidlig å slutte med bleie. Men nå vet ikke jeg om hun nettopp har blitt to eller om hun snart blir tre heller :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trenge ikke være tegn på at hun er klar for bleie slutt, men det kan være. Flere ganger erfarer jeg, både privat gjennom venner og på jobb at barn har en økende do interesse i to års alderen uten at de er modne for bleie slutt på en stund likevel.

Men når det er sagt, yngste min var ikke så ulik din på den alderen. Satt mye på do uten å få ut en dråpe. Men da hun etter en stund klarte å tisse, tok det to uker før hun var tørr dag og natt.

La henne styre det litt selv og ikke press for mye. Vil hun ikke sitte, så vil hun ikke. Men gi henne tilbudet. Og 2 år er jo relativt tidlig å slutte med bleie. Men nå vet ikke jeg om hun nettopp har blitt to eller om hun snart blir tre heller :0)

Hun er akkurat fylt 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nekt henne å gå på do i hvert fall, uansett om det ikke kommer en dråpe. Sett henne på do de gangene du vet hun må, for eksempel etter at hun har spist/drukket, sovet osv. Finn på noe morsomt samtidig så hun ikke går lei og kanskje sitter der litt lenger.

De fleste barna jeg kjenner har blitt renslige på dagtid i 2-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

La henne gå på do når hun vil det, men dropp stresset og forventningen om bleieslutt. Jeg skjønner ikke vitsen med å bruke masse tid på å venne en toåring til å gå på do, når det stort sett er gjort på en dag eller to - eller i alle fall mye raskere - når man venter et år til.

Våre har sluttet rundt tre alle sammen, både med dag og nattbleie. Da hadde de opparbeidet et temmelig bevisst forhold til bleier og "innholdet" i dem. Spørsmålet om bleieslutt var kun et spørsmål om motivasjon, ikke om evne.

I toårsalderen er det fremdeles et spørsmål om evne til å slutte, og opplevelse av kontroll - etter min erfaring.

En av mine var også veldig interessert i potte i toårsalderen. Hun fikk naturligvis sitte på potte så mye hun ville, men det kom stort sett ikke noe - og dersom det gjorde det, virket hun veldig overrasket selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bytte mot leke

En venninne av meg har en gutt på 3 år. Et år eldre da. En dag spurte han om han kunne få en leke. Mora svarte at du kan få den leken når du har sluttet med bleier for bleier koster penger.

Han sluttet på dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...