Gå til innhold

to ødelagte muskler??


trixy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har antagelig hatt en avrivning av brachialis i venstre overarm i forbindelse med jobben. Dette skjedde for 8 mnd siden, og jeg går til trening/behandling hos fysioterapet for plager nedover i underarmen.

For tre dager siden la jeg merke til at det hadde kommet et nytt søkk, denne gangen i venstre overarm... Ser ut som om noe av biceps mangler. Det eneste jeg kan huske å ha gjort er å lekesloss litt med mannen min... Hvordan er det mulig å rive av/ødelegge to muskler på under ett år?! Er det noen som har hørt om en sykdom/syndrom som kan forårsake dette? Både legen og fysio klør seg i hodet... Takknemlig for erfaringer/svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Avrivning av muskel skjer som oftest ved en plutselig og voldsom belastning. Dette skjedde for deg 8 mndr. siden og på nytt ganske nylig. Den siste skaden kan jo være forårsaket av at den generelle styrken i armen ikke er god.

Ved enkelte muskel/bindevevssykdommer kan man være disponert for slike hendelser. Men da har man gjerne en del tilleggssymptomer. Er man i det hele tatt i tvil om dette, bør det tas en rekke blodprøver for å sjekke den generelle helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...