Gå til innhold

Små blemmer på huden


Gjest Ung, bekymret dame

Anbefalte innlegg

Gjest Ung, bekymret dame

Jeg har vært hos min fastlege med smertefullt utslett jeg har hatt helt siden påske. Noen felt rundt det ene håndleddet så ut som candida på hud, dette kom også rundt øynene, og jeg fikk Diflucan kapsler for å ta én tablett i uken, i fire uker. Disse flekkene var røde flekker som vekslet med å væske og å være tørre, og de klødde veldig. De andre "utslettene" på fingerne, spesielt på utsiden av venstre ringfinger, og på føttene, ser ut som små væskefylte blemmer, tett i tett, med en sort prikk i midten. Blemmene er ca. 1 mm. Disse er smertefulle. Den siste kapselen mot sopp tok jeg for en uke siden og nå i helgen har noe av utslette blusset voldsomt opp igjen. Det er de blemmene, tett i tett, med væske inni og sort prikk i midten. De bobler ut av huden og er smertefulle. De sprekker ikke, men har spredd seg rundt på hendene og oppstår også med bare en og annen her og der. De har også blusset opp på føttene igjen. Også under det ene øyet kan jeg se noen bittesmå blemmer/prikker kommer tilbake. Men alt utslettet ble altså borte når jeg brukte Diflucan. Jeg har nå smurt på Locoid, ingen bedring, Canesten, ingen bedring, og Lamisil, uten noen umiddelbar merkbar bedring. Jeg ringte akkurat til hudlegekontoret hvor jeg bor, men kan ikke få time før i januar. Hjelp!! Hva er dette? Jeg kan si at jeg vasker hendene ofte og dusjer en gang om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...