Gå til innhold

_Bedre_ halvdel?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg synes "kjæresten min" er så koselig å si jeg. :o)

Det synes jeg og, bruker det ofte fremdeles, etter å ha vært gift i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    11

  • Babette

    11

  • morsan

    10

  • Mirabell

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest opplysningen 1898

*Hvorfor kaller man ofte sin partner for sin _bedre_ halvdel? Sier man da at man mener at partneren er mye bedre enn en selv? Altså - jeg mener ikke at jeg er bedre enn min partner, men jeg synes vi er jevngode og av en eller annen grunn liker jeg ikke betegnelsen "min bedre halvdel".*

Eh.. tror ikke du har helt har forstått dette. Det som menes er jo selvsagt at de aller fleste som er i et bra forhold og som respekterer og elsker sin kjære, setter jo stor pris på denne, setter denne foran seg selv også ofte. Og når man er et par er man jo på en måte en enhet. Da omtaler man kanskje sin kjære som sin bedre halvdel, for å vise nettopp denne respekten og ærbødigheten man føler for denne.

Hvis man blir sur av denne måten å omtale partner på og mener at man selv ikke er noe dårligere, er man kanskje vel selvsentrert eller egoistisk, eller setter kanskje ikke sin kjære så veldig høyt? Smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hvorfor kaller man ofte sin partner for sin _bedre_ halvdel? Sier man da at man mener at partneren er mye bedre enn en selv? Altså - jeg mener ikke at jeg er bedre enn min partner, men jeg synes vi er jevngode og av en eller annen grunn liker jeg ikke betegnelsen "min bedre halvdel".*

Eh.. tror ikke du har helt har forstått dette. Det som menes er jo selvsagt at de aller fleste som er i et bra forhold og som respekterer og elsker sin kjære, setter jo stor pris på denne, setter denne foran seg selv også ofte. Og når man er et par er man jo på en måte en enhet. Da omtaler man kanskje sin kjære som sin bedre halvdel, for å vise nettopp denne respekten og ærbødigheten man føler for denne.

Hvis man blir sur av denne måten å omtale partner på og mener at man selv ikke er noe dårligere, er man kanskje vel selvsentrert eller egoistisk, eller setter kanskje ikke sin kjære så veldig høyt? Smålig.

Har jeg sagt at jeg blir sur av det?! Jeg liker bare ikke uttrykket, selv om vi elsker hverandre høyt og helst skulle vært sammen hver dag så er vi alikevel to individer, ikke ett som består av to halvdeler.

Tro meg - jeg har veldig stor respekt for ham og det han gjør og står for og jeg elsker ham så høyt at jeg ikke finner ord for det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Det høres unektelig litt snodig ut, ja.

Men av og til kan det bli direkte komisk, som en nordmann jeg kjenner som hadde utvandret til USA, og som i en samtale med meg en gang ipå slutten av 80-tallet skulle kommentere det at Nicaraguas president Noriega hadde truet med å blåse opp et skip i Panama-kanalen!! ;-)

Jeg var fristet til å spørre om han ikke kunne sette trusselen ut i livet fordi han ikke klarte å finne igjen ventilen...;-)

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helst menn som kaller kvinner for sin "bedre halvdel".

At kvinner bruker det tror jeg er av nyere dato. Da innrømmer mannen at han ikke er feilfri samtidig som han opphøyer konen sin. Det er bare et uttrykk og skal vel ikke tas bokstavelig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst menn som kaller kvinner for sin "bedre halvdel".

At kvinner bruker det tror jeg er av nyere dato. Da innrømmer mannen at han ikke er feilfri samtidig som han opphøyer konen sin. Det er bare et uttrykk og skal vel ikke tas bokstavelig.

:)

Hadde kjæresten min sagt "min bedre halvdel" om meg i mitt påhør så hadde jeg vel besvimt. :o) Han er ikke så flink til å si slike ting, men jeg vet han mener dem og han er veldig flink til å "si" dem på mail eller sms.

Det varmer veldig når folk spør om han fremdeles er på sjøen (han var sjømann da vi møttes), da ser han på meg med øyne som er breddfulle av kjærlighet, smiler lunt, er gjerne borti meg med hånden og sier:"Nei, det ble slutt på det..." :o) Da spiller det ingen rolle om han ikke er så flink til si det helt direkte til meg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hadde kjæresten min sagt "min bedre halvdel" om meg i mitt påhør så hadde jeg vel besvimt. :o) Han er ikke så flink til å si slike ting, men jeg vet han mener dem og han er veldig flink til å "si" dem på mail eller sms.

Det varmer veldig når folk spør om han fremdeles er på sjøen (han var sjømann da vi møttes), da ser han på meg med øyne som er breddfulle av kjærlighet, smiler lunt, er gjerne borti meg med hånden og sier:"Nei, det ble slutt på det..." :o) Da spiller det ingen rolle om han ikke er så flink til si det helt direkte til meg. :o)

Så han er ikke borte flere uker av gangen lenger? Så koselig da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han er ikke borte flere uker av gangen lenger? Så koselig da :o)

Han er ute 2 uker og hjemme 2 uker denne høsten. Synes det er for mye jeg, men når jeg tenker på at han var borte i 12 uker i slengen da vi møttes så føles det mye bedre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Han er ute 2 uker og hjemme 2 uker denne høsten. Synes det er for mye jeg, men når jeg tenker på at han var borte i 12 uker i slengen da vi møttes så føles det mye bedre. :o)

2 uker er absolutt mye bedre enn 12 uker, men det er fortsatt mye ja.. Men dere tilbringer sikkert mesteparten av tiden han er hjemme sammen :o) Tar igjen litt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker er absolutt mye bedre enn 12 uker, men det er fortsatt mye ja.. Men dere tilbringer sikkert mesteparten av tiden han er hjemme sammen :o) Tar igjen litt :o)

Vi prøver så godt i kan og satser på at "fraværet" gjør at vi ikke går lei av hverandre så fort. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis navnet hans, men om jeg av forskjellige årsaker ikke kan gjøre det (på nett, eller til folk som ikke relaterer det navnet til noe), så bruker jeg bedre halvdel oftere enn kjæresten.

Hadde jeg vært gift hadde jeg brukt "mannen min", eller "samboeren" om så var tilfelle - men nå er det jo ingen av delene, og "kjæresten" høres så teit ut synes jeg...

Så er jeg ikke den eneste som synes det høres teit ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...