Gå til innhold

Kløe og utslett


abbor

Anbefalte innlegg

Har det siste halve året hatt en kløe i skrittet rundt og bak pungen, når det står på, ofte om natten er det veldig plagsomt. Det er tegn til noen røde flekker av og til, men ingen sår. Det hender samme type kløe kommer i armhulene også.

Bør vel nevne at jeg har astma og er allergisk mot burot og gresspollen, og at jeg før jul i fjor fikk herpes på kjønnsorganet. Denne siste har jeg ikke klart å bli kvitt og bruker derfor fortsatt Zovirax ( hadde en pause men den kom tilbake.)

Omtrent på den tiden jeg begynte med Zovirax fikk jeg utslett / eksem ( rødflammete på hals og sporadisk på arm. )

Den siste tiden har jeg fått mer eksem av en type som ligner veldig på det jeg har sett beskrevet som elveblest, spesielt får jeg mange eksem etter å ha dusjet, og når jeg blir svett og varm ved trening og turgåing utendørs, og da spesielt på de hudpartier som ikke har vært dekket av klær.

Det jeg da lurer på er om det jeg har beskrevet her er to forskjellige sykdommer ( 3? ), og hvordan jeg best forholder meg til dette?

Vil til slutt nevne at de utslettene jeg mistenker kan være elveblest flytter seg rundt til forskjellige steder på kroppen og oppfører seg sånn jeg har sett det beskrevet.

Ser av pakningsvedlegget til Zovirax at denne kan gi elveblest som bivirkning

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...