Gå til innhold

Lillemus! Middagen din...


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Hvis mange her stemmer på ham, så må han kanskje gjøre det! Han er absolutt ikke noen kok han heller, men kan slå til hvis vi skal ha folk, og det er noe spesielt som skal lages - men hverdagsmaten er litt kjip her i huset (fra begges hold)

Du får lære opp ungene til å kokkelere litt etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    29

  • Lotte :o)

    15

  • Lillemus

    7

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjerne for meg!!! men det er jeg som skal hente ungene i morgen, og han kommer seitn hjem, så da blir det vel jeg som lager middag og....

Lillemus sine oppskifter bør inneholde smørbrødliste, for da blir det sikkert colse to perfect! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187731835' post='3660788]

Ja, tenke seg til om det blir to dager på rad med prustemors eksperimenter..! *gispe*

Da bør hun kjøpe inn gourmet til kveldsmat, så ungene glemmer hva de fikk til middag - hehe! ;o)

Ikke mobb meg sånn da..... ;-)

Synes jeg var flink jeg, som prøvde noe nytt! *snurt*

Nei - jeg får vel vende tilbake til kjøttkaker i brun saus med poteter og ertestuing. Det KAN jeg faktisk lage (har masse hjortekjøttdeig) - men FY så lei jeg er av sånne middager i brun saus :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg noe du sikkert kommer til å elske:

FALAFEL!!!!

Har du smakt det? jeg snakte det på ei sjappe i helga for første gang. Interessant. Mekrelig konsistens, men spennende smak.

Da jeg hadde spist opp, spurte jeg hva det var laget av. Gjett????

Kikerter og bondebønner som var most sammen med krydder :-)

Falaffel er skikkelig satans verk. Helt sikkert.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære opp ungene til å kokkelere litt etterhvert. :)

Ja, det tror jeg de har sansen for. Men de er litt små ennå.

Lager gutten din noe mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mobb meg sånn da..... ;-)

Synes jeg var flink jeg, som prøvde noe nytt! *snurt*

Nei - jeg får vel vende tilbake til kjøttkaker i brun saus med poteter og ertestuing. Det KAN jeg faktisk lage (har masse hjortekjøttdeig) - men FY så lei jeg er av sånne middager i brun saus :-(

Det hørtes jo kjempegodt ut! Sånne greier kan ikke jeg lage i det hele tatt! Nå steg du et par hakk opp her, asså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Falaffel er skikkelig satans verk. Helt sikkert.

;)

Neste gang jeg kommer til Oslo, skal jeg komme innom jobben din og ha med meg noen rykende ferske falaffel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men du da!

Bare poteter eller bare ris eller bare brød er jo ikke så himla godt - men vi spiser det jo for å fylle opp, og for å bli mette!

Og couscous-retten til mannen min var en spennende alternativ "salat"!

Jeg har blanda det samme, jeg dreit meg ut. ;)

Det er hummus jeg synes er så ufattelig heslig. Men jeg er virkelig ikke veldig begeistra for couscous heller, asså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg de har sansen for. Men de er litt små ennå.

Lager gutten din noe mat?

Nei, han liker best å se på tv mens jeg lager middag. ;) Men han digger å bake, og jeg prøver å ta han med på å kokkelere litt, for han synes det er ganske gøy.

Men Dorthe har lært opp gutten sin skikkelig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kikertpuré med ufattelig ekkel konsistens og guffen smak. ''

Høres nyyyydelig ut :-P

Da snakker vi brekkmiddel, asså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mobb meg sånn da..... ;-)

Synes jeg var flink jeg, som prøvde noe nytt! *snurt*

Nei - jeg får vel vende tilbake til kjøttkaker i brun saus med poteter og ertestuing. Det KAN jeg faktisk lage (har masse hjortekjøttdeig) - men FY så lei jeg er av sånne middager i brun saus :-(

Jeg synes egentlig du er modig, jeg! Jeg føler meg litt tøff hver gang jeg prøver noe nytt av retter/ingredienser. Kan dog ikke bli vellykket _hver_ gang.

Bare spør mannen min hvordan det gikk da frua laga 7 liter (!) kremet something med kylling. For å si det sånn - den oppskifta, og suppa gikk rett i søpla... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo kjempegodt ut! Sånne greier kan ikke jeg lage i det hele tatt! Nå steg du et par hakk opp her, asså! :)

Wow!

Har en svigermor av den gamle skolen, som har lært meg opp :-)

Jeg kan faktisk lage hjemmelaget lammerull, helsteikt lammelår, svinekoteletter i ovnen, hel laks i ovnen, kokt torsk med tilbehør - samt syltetøy av diverse sorter + hjemmelgaet saft :-) Og kaker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang jeg kommer til Oslo, skal jeg komme innom jobben din og ha med meg noen rykende ferske falaffel :-)

Hahaha! Da skal du se jeg blir så vill og gal at jeg kaster den i papiravfallet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han liker best å se på tv mens jeg lager middag. ;) Men han digger å bake, og jeg prøver å ta han med på å kokkelere litt, for han synes det er ganske gøy.

Men Dorthe har lært opp gutten sin skikkelig bra. :)

Ja, det leste jeg en dag. Gutten min synes det er kjempemoro å dekke på bordet og pynte med lys og duk - og jeg regner med at når jeg bare slipper ham til, så vil han lage mat og.

Alle tre liker å bake, men jeg synes det er litt pes å ha dem hengende rundt meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187732206' post='3660806]

Jeg synes egentlig du er modig, jeg! Jeg føler meg litt tøff hver gang jeg prøver noe nytt av retter/ingredienser. Kan dog ikke bli vellykket _hver_ gang.

Bare spør mannen min hvordan det gikk da frua laga 7 liter (!) kremet something med kylling. For å si det sånn - den oppskifta, og suppa gikk rett i søpla... :(

Jeg syntes du skreiv "kremet smoothie med kylling". På tide å finne senga visst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det leste jeg en dag. Gutten min synes det er kjempemoro å dekke på bordet og pynte med lys og duk - og jeg regner med at når jeg bare slipper ham til, så vil han lage mat og.

Alle tre liker å bake, men jeg synes det er litt pes å ha dem hengende rundt meg....

Me too. ;) Men vi er ganske gode på teamwork-bollebaking. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1187732206' post='3660806]

Jeg synes egentlig du er modig, jeg! Jeg føler meg litt tøff hver gang jeg prøver noe nytt av retter/ingredienser. Kan dog ikke bli vellykket _hver_ gang.

Bare spør mannen min hvordan det gikk da frua laga 7 liter (!) kremet something med kylling. For å si det sånn - den oppskifta, og suppa gikk rett i søpla... :(

*LOL*

Da vi var studenter, skulle vi lage hjemmelaget blomkålsuppe, etter oppskrift fra svigermor. Enten sa hun feil, eller så hørte jeg feil - i alle fall tok vi oppi 200 g margarin til 1 liter suppe....

Det smakte bare smør!!!!! vi spedde og spedde - og hadde vel 6-7 liter suppe til sammen - alt gikk i do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Da skal du se jeg blir så vill og gal at jeg kaster den i papiravfallet. ;)

Fy da - fy da!

Da blir det anmerkning i databasen vår!!!!

Husk at det er JEG som bestemmer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...