Gå til innhold

Går dette guttenavnet an?


Gjest vurderer dette

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer dette

Benjamin Ruben

Jeg syns det er nydelig, men nøler litt pga det inneholder Ben to ganger.

Ikke tenk så mye på om du liker selve navnene, - det er bare sammenstillingen jeg lurer på hvordan høres ut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    5

  • morsan

    4

  • kaffepiken

    3

  • Lotte :o)

    3

Jeg synes det var litt tungt, og ville heller bare hatt ett av navnene, ikke begge.

Synes forsåvidt det blir lettere å si hvis du bytter om på navnene - Ruben Benjamin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vurderer dette

Hva med å bytte rekkefølgen? Det gjør det lettere på et vis :o)

Nei da blir det jo Ben to ganger etter hverandre da, og det lyder i alle fall rart.

Dessuten er det meningen at Benjamin skal være hovednavnet. Ruben skal ikke brukes til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da blir det jo Ben to ganger etter hverandre da, og det lyder i alle fall rart.

Dessuten er det meningen at Benjamin skal være hovednavnet. Ruben skal ikke brukes til daglig.

Da ville jeg ha valgt kun Benjamin :-) Vi valgte to navn til barn nr to, men det ble fort til at vi bare brukte det første navnet. Nå er det egentlig litt tungvint at hun har to navn, når vi ikke bruker navn nr to....

Hvis du vil ha Benjamin først, og så et navn til, synes jeg det blir penere hvis du i navn nr to også har tre stavelser, f.eks:

Benjamin Johannes

Benjamin Elias

Benjamin Kristoffer

Benjamin Andreas

Hva synes du om de navnene? Jeg føler det blir litt feil å ha det korteste navnet sist - men dette er det jo dere som bestemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg smaker på det, jo bedre blir det. Først syntes jeg det ble litt "mye", men nå tenker jeg at kombinasjonen slett ikke er så verst allikevel:)

Jeg ser noen foreslår Ruben Benjamin, men jeg synes Benjamin Ruben faktisk er mindre tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mulighet er at han får kallenavnet Benben? Navnene er fine, men litt tunge. Prøv å tenke dem i forskjellige anledninger. eks skole, sinne glede hast osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Benjamin er et helt OK navn, Ruben er det fineste navnet som finnes. Men kombinasjonen var helt rævva!

Er RUBEN virkelig det fineste navnet som finnes???

Jeg synes det er ett av de styggeste som finnes, så vi er VIRKELIG forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det er jo ikke sikkert jeg svarer helt ufarget av at jeg ikke kan fordra navnet "Ruben", men jeg synes det er i overkant.

Benjamin Ruben... reagerer ikke på de to Ben'ene - de synes jeg forsvinner litt, siden de kommer først i det ene og sist i det andre navnet- liksom to forskjellige lyder. Men jeg synes det blir tungt...

Men faktisk - jo mer jeg "smaker" på det, jo bedre blir det....så konklusjonen blir visst at jeg ikke vet helt hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

tenkte ikke på de benène før du sa det. da hørte jeg at det kom to ganger.. er ikke sånn veldig for to navn men det funket helt greit.. liker benjamin, men vi får jente så det går ikke denne gangen:)

lykke til med navne valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Er RUBEN virkelig det fineste navnet som finnes???

Jeg synes det er ett av de styggeste som finnes, så vi er VIRKELIG forskjellige :)

''Er RUBEN virkelig det fineste navnet som finnes???''

Ja, det er virkelig det! :-)

''Jeg synes det er ett av de styggeste som finnes, så vi er VIRKELIG forskjellige :)''

At mange ikke syns det er det fineste er jeg klar over, men at det er av de styggeste? Hehe, skulle likt å vite hva slags navn du liker. Det er mange navn som får det til å grøsse nedover ryggen på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...