Gå til innhold

Alder på katt? Noen kloke hoder?


Gjest Ny kattemamma :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Ny kattemamma :-)

Hei,

da har jeg lagt ned kampen og gått med på å overta en pusekatt som var forvillet seg til naboen.

Etter 3 uker med lapper på nærbutikken og annonse i avisen har det ikke vært noe resultat og vi er nå "eiere" av en liten søt puse.

Men, hvordan kan vi sjekke ca alder på katten? Hva bør vi gjøre videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta pusen med til veterinær, h*n vil sjekke tenner osv for å kunne bestemme alderen sånn noenlunde.

Mulig katten er ID merket med tatovering i øret eller en chip i nakken/halsen på venstre side. Dette får du veterinæren til å sjekke. I så fall finner h*n opprinnelig eier på databasen.

Ellers er det flott at katten får et nytt godt hjem!

Lykke til med pusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedilla

Ta den med til veterinæren for en sjekk og få vite mer om katten, vaksinert den osv.

Gratulerer med katt! Meget klokt valg. Jeg tok til meg en hjemløs hunkatt for 3 år siden. Har vært noe av riktigste valget jeg noen gang har tatt. Hun er bare helt nyydelig og en berikelse for familien.

Vetrinæren sjekker som regel alder ved å sjekke tennene. Husk vaksine, markekur og sterelisering/kastrering.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...