Gå til innhold

Jordmor - program på NRK1


jubalong70

Anbefalte innlegg

Jeg var helt fasinert av hun høye dama som fødte så utrolig stille! Hun lagde jo nesten ikke en lyd før de helt siste pressriene!?

Herregud, jeg skrek og jamret meg i flere timer i strekk, følte jeg. Jeg ropte og slo og bannet og gråt og kastet opp. Glad ingen filmet min fødsel!

Ja, det var imponerende. Jeg håper selvsagt på å være like sofistikert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • jubalong70

    12

  • Babette

    7

  • Sofline

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg var dønn stille under både første og tredje fødsel. Hadde nok med å puste og hadde aldri klart å få ut en lyd!

Under andre fødsel (styrtfødsel) sa jeg au-au-au-au i taktfast rytme (ganske lavt) i de tjue minutta jeg holdt på. Jeg fortsatte til og med når ungen var ute. Mannen min tok forsiktig borti meg og sa: "Du er ferdig nå..." - og da gikk det opp for meg at jeg fortsatt sa au-au-au-au.. *fnis*

Hehe... :-) Ikke så pent å le men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til, ikke kjenner... Den ene av de hun mistet skulle vært like gammel som lillefrøkna :(

Trist.... Det var utrolig godt at det gikk bra tilslutt iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dønn stille under både første og tredje fødsel. Hadde nok med å puste og hadde aldri klart å få ut en lyd!

Under andre fødsel (styrtfødsel) sa jeg au-au-au-au i taktfast rytme (ganske lavt) i de tjue minutta jeg holdt på. Jeg fortsatte til og med når ungen var ute. Mannen min tok forsiktig borti meg og sa: "Du er ferdig nå..." - og da gikk det opp for meg at jeg fortsatt sa au-au-au-au.. *fnis*

He, he, he - godt konsentrert med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe galt i det! ;)

Jeg holdt på å kaste opp der inne etter å ha hørt skrikene til en som holdt på å føde, og kom meg relativt raskt ut. Denne omvisninga skulle liksom være et ledd i "la oss få flyfly til å overvinne fødselsangsten", men det hadde noe motsatt hensikt..

Uff da. Vi hørte eller så intet skremmende, men han begynte vel å se for seg de verste scenarier da jordmoren viste oss rundt og fortalte om mottaksrom, at man ville få sånt bånd rundt magen, at de hadde x antall fødestuer, badekar osv osv. Nokså uskyldige ting! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge spenningen - men det går faktisk bra, selv om tassen er født alt for tidlig. Kjenner til henne fra et annet forum...

Det var godt å høre! :-)

Dette er en typisk sak der det ikke 'gjør no' å få 'ødelagt spenningen'! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart mamma til tre

Jeg var dønn stille under både første og tredje fødsel. Hadde nok med å puste og hadde aldri klart å få ut en lyd!

Under andre fødsel (styrtfødsel) sa jeg au-au-au-au i taktfast rytme (ganske lavt) i de tjue minutta jeg holdt på. Jeg fortsatte til og med når ungen var ute. Mannen min tok forsiktig borti meg og sa: "Du er ferdig nå..." - og da gikk det opp for meg at jeg fortsatt sa au-au-au-au.. *fnis*

Hehe... samme her! Jeg hverken ropte eller skjelte ut noen, var ganske stille helt til på slutten - da sa jeg au-au-au-au-au-au...... og så kom det et lite stønn i det jeg pressa henne helt ut :o)

Tror ikke jeg er typen til å lage så mye lyd, jeg var bare kjempekonsentrert og hadde øynene lukket under hele fødselen tror jeg....

Skal til pers igjen om et par mndr, så jeg er fortsatt litt usikker på om det er så lurt å se den jordmor-serien... ble plutselig påminnet om hva jeg skal igjennom, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Vi hørte eller så intet skremmende, men han begynte vel å se for seg de verste scenarier da jordmoren viste oss rundt og fortalte om mottaksrom, at man ville få sånt bånd rundt magen, at de hadde x antall fødestuer, badekar osv osv. Nokså uskyldige ting! ;-)

Det var jo bra. Jeg trodde jeg skulle kaste opp, var ifølge eksen kritthvit i ansiktet da jeg dro han med ut og sa "Jeg skal hjem nå!". Hehe, huff, det var jævlig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, he - godt konsentrert med andre ord :)

Ja, jeg var virkelig helt i min egen verden. Har ikke opplevd lignende, verken før eller senere! Når jeg var ferdig, skjønte jeg nesten ikke hva som hadde skjedd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... samme her! Jeg hverken ropte eller skjelte ut noen, var ganske stille helt til på slutten - da sa jeg au-au-au-au-au-au...... og så kom det et lite stønn i det jeg pressa henne helt ut :o)

Tror ikke jeg er typen til å lage så mye lyd, jeg var bare kjempekonsentrert og hadde øynene lukket under hele fødselen tror jeg....

Skal til pers igjen om et par mndr, så jeg er fortsatt litt usikker på om det er så lurt å se den jordmor-serien... ble plutselig påminnet om hva jeg skal igjennom, liksom...

Jeg tror også det med å lage lyder har litt med hvilken type du er, ja. Når jeg har skikkelig vondt, trekker jeg meg mer inn i meg selv og konsentrerer meg veldig. Kan ikke se for meg at jeg skulle hyle under en fødsel...

Hehe, skjønner at denne serien blir litt "nært" nå, ja - men til nå har vi jo bare sett fine fødsler, så satser på at du får det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt fasinert av hun høye dama som fødte så utrolig stille! Hun lagde jo nesten ikke en lyd før de helt siste pressriene!?

Herregud, jeg skrek og jamret meg i flere timer i strekk, følte jeg. Jeg ropte og slo og bannet og gråt og kastet opp. Glad ingen filmet min fødsel!

Samme reagerte jeg på - fikk ikke sett hele programmet, men ble helt fascinert av denne dama, var hun scientolog eller noe? ;-) Og var det hennes første fødsel??

Eneste jeg kunne komme på som unnskyldning var at hun tross alt hadde statskanalen opp mellom lårene. Men likevel, om det var meg under min første fødsel, skal jeg love deg jeg hadde både brølt, bannet og bæsjet på kamera uten å bry meg et kvidder. Der og da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var virkelig helt i min egen verden. Har ikke opplevd lignende, verken før eller senere! Når jeg var ferdig, skjønte jeg nesten ikke hva som hadde skjedd ;)

Kanskje like greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og se på denne "koselige" serien, men i og med at jeg så en hylende dame og noe rødt og langt mellom beina hennes i løpet av de 10 første sekundene fant jeg ut at dette ikke var programmet for meg i min tilstand...

*leve i fornektelse for det som skal komme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og se på denne "koselige" serien, men i og med at jeg så en hylende dame og noe rødt og langt mellom beina hennes i løpet av de 10 første sekundene fant jeg ut at dette ikke var programmet for meg i min tilstand...

*leve i fornektelse for det som skal komme*

De foerste minuttene var faktisk de mest grafiske av alt etter det var det ikke noe saerlig blod eller gorr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og se på denne "koselige" serien, men i og med at jeg så en hylende dame og noe rødt og langt mellom beina hennes i løpet av de 10 første sekundene fant jeg ut at dette ikke var programmet for meg i min tilstand...

*leve i fornektelse for det som skal komme*

He, he - når damen har kommet så langt, så er jo ingenting vondt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme reagerte jeg på - fikk ikke sett hele programmet, men ble helt fascinert av denne dama, var hun scientolog eller noe? ;-) Og var det hennes første fødsel??

Eneste jeg kunne komme på som unnskyldning var at hun tross alt hadde statskanalen opp mellom lårene. Men likevel, om det var meg under min første fødsel, skal jeg love deg jeg hadde både brølt, bannet og bæsjet på kamera uten å bry meg et kvidder. Der og da.....

Hun hadde i hvert fall et barn til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...