Gå til innhold

Jordmor - program på NRK1


jubalong70

Anbefalte innlegg

Jeg burde ha laget en egen tråd og beklager overfor jordmødre og fedre, men altså:

Jeg tror ikke hun nordnorske er så gal. Hun var nok ikke obs. på at hun ble "overvåket" da hun sa det hun sa. Jeg tror Tor liker å bli herjet litt med av en sterk kvinne.

Men du: Hvor har vi Aslaug i juryen fra? Hun har da vært på TV før? Er hun gift med en amerikaner, tro?

Har aldri hørt om hun Aslaug, jeg.

Vedr nordnorske: Kan godt hende at Tor liker litt tøffe damer, men jeg vet ikke helt, jeg, det ble litt sånn påtatt "at du ikke skjæmtes" mens hun satte øyne så store som tinntallerkener i ham.

Men det er jo ikke _meg_ som skal velge dame, da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • jubalong70

    12

  • Babette

    7

  • Sofline

    5

Mest aktive i denne tråden

Har aldri hørt om hun Aslaug, jeg.

Vedr nordnorske: Kan godt hende at Tor liker litt tøffe damer, men jeg vet ikke helt, jeg, det ble litt sånn påtatt "at du ikke skjæmtes" mens hun satte øyne så store som tinntallerkener i ham.

Men det er jo ikke _meg_ som skal velge dame, da! ;-)

Jeg lo godt under framføringa av det særdeles lange diktet. Hun var virkelig ikke noe for ham,. tror jeg. Og plutselig var Tone Lise avbrytende idol-dommer på audition.

Men jeg er helt sikker på at Aslaug har vært på TV før. Kunne jeg bare komme på det. Men det var noe med at hun har bodd i England eller USA. Og at hun er gift. Ikke at noe av dette er så spesielt, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett dette programmet og kommer ikke til å gjøre det heller, men det er helt utrolig at det blir laget et slikt program og det er enda mer utrolig at noen gidder å se på det.

Dere har lite å gjøre. Jada, man skal ikke uttale seg om et program man ikke har sett, men litt forhåndsomtale har jeg delvis lest.

Til og med mannen min ville se på ;)

Har du selv vært med på en fødsel? Det er da kjempespennende å lære mer om denslags:)

Hva om det hadde vært en reality fra et typisk mannsyrke du selv hadde kunnet tenke deg å jobbe i/hatt et forhold til? Hadde det vært like uaktuelt å følge med på det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo godt under framføringa av det særdeles lange diktet. Hun var virkelig ikke noe for ham,. tror jeg. Og plutselig var Tone Lise avbrytende idol-dommer på audition.

Men jeg er helt sikker på at Aslaug har vært på TV før. Kunne jeg bare komme på det. Men det var noe med at hun har bodd i England eller USA. Og at hun er gift. Ikke at noe av dette er så spesielt, men.

LOL, ja hun med diktet var utrolig snål! Hva var poenget med det diktet, da? handlet det overhodet om Tor/programmet/henne selv?? Artig at de kryssklippet dette med ymse andre innslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med mannen min ville se på ;)

Har du selv vært med på en fødsel? Det er da kjempespennende å lære mer om denslags:)

Hva om det hadde vært en reality fra et typisk mannsyrke du selv hadde kunnet tenke deg å jobbe i/hatt et forhold til? Hadde det vært like uaktuelt å følge med på det også?

PS: Tror han snakker om programmet med Tor Milde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde ha laget en egen tråd og beklager overfor jordmødre og fedre, men altså:

Jeg tror ikke hun nordnorske er så gal. Hun var nok ikke obs. på at hun ble "overvåket" da hun sa det hun sa. Jeg tror Tor liker å bli herjet litt med av en sterk kvinne.

Men du: Hvor har vi Aslaug i juryen fra? Hun har da vært på TV før? Er hun gift med en amerikaner, tro?

Jeg så ikke programmet, men så navnet hennes i avisen og kom på at jeg har hørt det før. Het hun noe med Aslaug Alley Hammer eller noe sånt? Jeg ser for meg ei langhåra, lettkledd brunette og innbiller meg at hun har vært noe glamourmodell-lignende-greier? Eller blander jeg fælt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ikke programmet, men så navnet hennes i avisen og kom på at jeg har hørt det før. Het hun noe med Aslaug Alley Hammer eller noe sånt? Jeg ser for meg ei langhåra, lettkledd brunette og innbiller meg at hun har vært noe glamourmodell-lignende-greier? Eller blander jeg fælt nå?

Ja, navnet er rett. Men hun var ikke lettkledd. Vakker, og jeg tror hun har vært modell, men ikke sånn "My boobs are OK-modell". Tror hun er en skikkelig pike, selv om hun er gift med et smug. (Ally).

Var det hun som bare reiste til USA sånn uten noen avtaler for å bli modell, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

såg det, veldig fin serie. men merker at jeg bør holde øya vekke, gruer meg til fødselen og trenger ikke se slikt... men hun som fødet var veldig flink, synes jeg. mannen tok det ikke like fint hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med mannen min ville se på ;)

Har du selv vært med på en fødsel? Det er da kjempespennende å lære mer om denslags:)

Hva om det hadde vært en reality fra et typisk mannsyrke du selv hadde kunnet tenke deg å jobbe i/hatt et forhold til? Hadde det vært like uaktuelt å følge med på det også?

Nå har jeg uttalt meg klønete tror jeg, eller kanskje noe jeg misforsto. Jeg tenkte ikke på dette fødselsprogammet, men Tor Milde programmet.

Jeg så ikke fødsesprogrammet heller, bare noen snutter av det og jeg skjønner godt at dere likte det. Forøvrig likte jeg å se det lille nurket:-)...det var bare det jeg fikk med meg av programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg uttalt meg klønete tror jeg, eller kanskje noe jeg misforsto. Jeg tenkte ikke på dette fødselsprogammet, men Tor Milde programmet.

Jeg så ikke fødsesprogrammet heller, bare noen snutter av det og jeg skjønner godt at dere likte det. Forøvrig likte jeg å se det lille nurket:-)...det var bare det jeg fikk med meg av programmet.

Nå trodde jeg nettopp du var komplett idiot, men du redda deg inn. ;)

Jeg så forøvrg begge programmene, jordmor-serien var et helt nydelig program, Tor Milde-greia vil jeg karakterisere som tett opp mot søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg var helt fasinert av hun høye dama som fødte så utrolig stille! Hun lagde jo nesten ikke en lyd før de helt siste pressriene!?

Herregud, jeg skrek og jamret meg i flere timer i strekk, følte jeg. Jeg ropte og slo og bannet og gråt og kastet opp. Glad ingen filmet min fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt fasinert av hun høye dama som fødte så utrolig stille! Hun lagde jo nesten ikke en lyd før de helt siste pressriene!?

Herregud, jeg skrek og jamret meg i flere timer i strekk, følte jeg. Jeg ropte og slo og bannet og gråt og kastet opp. Glad ingen filmet min fødsel!

Hun var i særdeleshet en elegant føder! Vakker dame, søt liten mage og bare noen svake sukk og stønn så var babyen der!

Hadde jeg født slik kunne jeg også gjort det på TV!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Hun var i særdeleshet en elegant føder! Vakker dame, søt liten mage og bare noen svake sukk og stønn så var babyen der!

Hadde jeg født slik kunne jeg også gjort det på TV!

mvh

Ja, hun var utrolig vakker!

Jeg tror ikke at noen vil si at jeg hverken så vakker ut eller oppførte meg vakkert under fødselen. Jeg var helt uttafor meg selv, og til slutt så fikk jeg kjeft av jordmora: "nå holder du munn og bruker kreftene dine på å presse og ikke skrike!"

Jeg var i grunnen enig, men det føltes liksom helt nødvendig og omgjøre all smerten i lyd. Men nå forstår jeg jo at det er fult mulig å føde uten et kny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trodde jeg nettopp du var komplett idiot, men du redda deg inn. ;)

Jeg så forøvrg begge programmene, jordmor-serien var et helt nydelig program, Tor Milde-greia vil jeg karakterisere som tett opp mot søppel.

Etter som jeg husker så tror nå du det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun var utrolig vakker!

Jeg tror ikke at noen vil si at jeg hverken så vakker ut eller oppførte meg vakkert under fødselen. Jeg var helt uttafor meg selv, og til slutt så fikk jeg kjeft av jordmora: "nå holder du munn og bruker kreftene dine på å presse og ikke skrike!"

Jeg var i grunnen enig, men det føltes liksom helt nødvendig og omgjøre all smerten i lyd. Men nå forstår jeg jo at det er fult mulig å føde uten et kny.

Oi, det var jammen en bøs jordmor du hadde, da!

Da jeg endelig fikk lov til å presse, kom det et skrik fra urkvinnen i meg. Men jordmor lot meg få brøle ferdig, og så sa hun på en pen måte at jeg burde holde pusten og presse - det ble jo mer effektivt på dne måten enn om jeg skulle ha fortsatt å oppføre meg som en brølape! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var i særdeleshet en elegant føder! Vakker dame, søt liten mage og bare noen svake sukk og stønn så var babyen der!

Hadde jeg født slik kunne jeg også gjort det på TV!

mvh

Enig med deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun var utrolig vakker!

Jeg tror ikke at noen vil si at jeg hverken så vakker ut eller oppførte meg vakkert under fødselen. Jeg var helt uttafor meg selv, og til slutt så fikk jeg kjeft av jordmora: "nå holder du munn og bruker kreftene dine på å presse og ikke skrike!"

Jeg var i grunnen enig, men det føltes liksom helt nødvendig og omgjøre all smerten i lyd. Men nå forstår jeg jo at det er fult mulig å føde uten et kny.

He-he, det fikk jeg også høre. Dvs. jordmoren var litt mer diskret, hun sa at det ikke var NØDVENDIG å hyle, kreftene var bedre anvendt på andre måter!

Tror nok damen på TV var den som skiller seg mest ut... Hun var liksom bare så delikat i en situasjon hvor en vanligvis føler seg svært udelikat, i den grad en tenker over hvordan ern ser ut! Brun, fin og slank!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Oi, det var jammen en bøs jordmor du hadde, da!

Da jeg endelig fikk lov til å presse, kom det et skrik fra urkvinnen i meg. Men jordmor lot meg få brøle ferdig, og så sa hun på en pen måte at jeg burde holde pusten og presse - det ble jo mer effektivt på dne måten enn om jeg skulle ha fortsatt å oppføre meg som en brølape! ;-)

LOL

"Brøleape" er nok et ganske nøyaktig begrep på mang en fødende kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...