Gå til innhold

Hvor mye kan jeg stole på UL termin?


Gjest fresbee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest stemmer for de fleste

For de fleste stemmer ul-terminen veldig godt. Har du grunn til å tro at terminen er feil, enten på grunn av at du mener å vite når befruktningen skjedde, eller fordi det ligger i slekten med veldig små!store hoder, korte / lange lårben eller annet (som jeg ikke har peiling på) skulle kunne påvirke ul-terminen (de tar utgangspunkt i en del slike mål), får du be om (eller skaffe deg privat) en ny undersøkelse.

Den sikreste ul er den som er tatt (knapt) halvveis i svangerskapet, da er fostrene nokså like store uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste blir født innen 14 dager før/etter ul-termin.

Selv har jeg prøvd å få både jordmor og gynekolog til å endre oppfattning.

Andremann kom før vi egentlig hadde planlagt, og jeg rakk bare å ha 1 mens + 1 festeblødning. De regnet festeblødningen som mens, og termin ble 28 mars.

Jeg sa jeg ikke trodde det var rett helt fra første ul, men de mente hele veien jeg tok feil.

21. februar ble jenta født, og hun så absolutt ikke prematur ut. Var jo i følge ul-termin 5 uker for tidlig, men veide 3170g og var 49 cm lang. Hadde masse hår på hodet, utvokste negler, spiste uten problemer, hadde ikke mye kroppshår og heller ikke mye voks på kroppen.

Ingen ville gi meg rett mens jeg var på føden, men jeg har senere snakket med en barnelege som sier at slik hun var utviklet er det rett og slett ikke mulig at hun var 5 uker prematur.

Vi var på gjentatte ul fordi jeg bestred termindato, men de mente likevel de hadde rett...

Med de to andre tror jeg nok ul-termin var riktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått termin beregnet langt fra det du selv trodde?

Man blir født "til tiden" om man blir født 14 dager før eller etter termin. De færreste blir født på termindatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste stemmer ul-terminen veldig godt. Har du grunn til å tro at terminen er feil, enten på grunn av at du mener å vite når befruktningen skjedde, eller fordi det ligger i slekten med veldig små!store hoder, korte / lange lårben eller annet (som jeg ikke har peiling på) skulle kunne påvirke ul-terminen (de tar utgangspunkt i en del slike mål), får du be om (eller skaffe deg privat) en ny undersøkelse.

Den sikreste ul er den som er tatt (knapt) halvveis i svangerskapet, da er fostrene nokså like store uansett.

Legen satte termindato til 12. februar, ul til 27. februar. Jeg var uenig i begge disse datoene, og babyen kom til verden 20. februar...

Uansett var det jo innen terminperioden, slik som de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...