Gå til innhold

Hva gjør dere om morgenen?


cathlin

Anbefalte innlegg

GOd morgen!:-)

Jeg har begynt å våkne tidlig hver dag(!) før sju. Etter å ha sovet nøyaktig 8 timer. Det er helt utrolig, jeg har fått en helstøpt døgnrytme.

Men det er så kjedelig å ha god tid før jeg må noe sted. Jeg tenkte litt på å begynne å trene om morgenen, men det blir kanskje å ta litt hardt i.

Hva gjør dere når dere våkner tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cathlin

    23

  • mariaflyfly

    9

  • ....AV

    6

  • Lillemus

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke morgenfugl

kjeder meg nok jeg og.jeg har sletet med søvnen denne uka,og det er kjedelig å våkne før det lysner og ikke engang være uthvilt.men nå får jeg påfyll av sovetablettene mine,så jeg legger meg etter legetimen.er underernært på søvn:( tre timer holder ikke!!

men trening er en god ide,en morgentur f.eks.fint når det lysner:)

selv har jeg brukt timene til husarbeid,kjedelig men greit å få det gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

God morgen! :o)

Siden jeg nå skal sende guttungen på skolen (sambo leverte i barnehage før) er jeg oppe tidlig. Og jeg legger meg til tidlig. Det er tøffe tider for ett B-menneske ;o)

Jeg drikker kaffe jeg da, mengder med kaffe, men det er ikke noe lurt, for da blir jeg urolig, før jeg igjen blir trøtt.

Spise frokost er jeg nå blitt flink til, det var jeg ikke før.

Så er jeg på nett da, på flere forum, leser aviser.

Rydder kjøkkenet (som jeg av en eller annen grunn roter til hver kveld), setter på ei maskin med klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du før man drar på jobb? Når jeg er alene (altså uten barn og mann) og våkner tidlig så setter jeg meg foran pc'n og spiser frokost etter å ha vært på badet. Så suller jeg litt på dol, nå har jeg tatt en versing på kjøkkenet (tømt oppvaskmaskinen og satt inn det som sto på benken og tørket over benkene og sånt) og enda er det en time til jeg skal dra... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeder meg nok jeg og.jeg har sletet med søvnen denne uka,og det er kjedelig å våkne før det lysner og ikke engang være uthvilt.men nå får jeg påfyll av sovetablettene mine,så jeg legger meg etter legetimen.er underernært på søvn:( tre timer holder ikke!!

men trening er en god ide,en morgentur f.eks.fint når det lysner:)

selv har jeg brukt timene til husarbeid,kjedelig men greit å få det gjort:)

Uff, det er slitsomt å være underernært på søvn. Håper du får sove godt etter legetimen.

Ja, kanskje morgentur er tingen:-)

Håper du får en god dag, tross alt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189144516' post='3669861]

God morgen! :o)

Siden jeg nå skal sende guttungen på skolen (sambo leverte i barnehage før) er jeg oppe tidlig. Og jeg legger meg til tidlig. Det er tøffe tider for ett B-menneske ;o)

Jeg drikker kaffe jeg da, mengder med kaffe, men det er ikke noe lurt, for da blir jeg urolig, før jeg igjen blir trøtt.

Spise frokost er jeg nå blitt flink til, det var jeg ikke før.

Så er jeg på nett da, på flere forum, leser aviser.

Rydder kjøkkenet (som jeg av en eller annen grunn roter til hver kveld), setter på ei maskin med klær.

Så flink dere er som gjør husarbeid!:-) Kanskje noe for meg også.

Det med kaffe kjenner jeg til, hehe. Jeg tåler så lite, men det er liksom et fast morgenrituale med kaffe.

Ha en fin dag!:-) Jeg skal forresten lage den middagen din snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink dere er som gjør husarbeid!:-) Kanskje noe for meg også.

Det med kaffe kjenner jeg til, hehe. Jeg tåler så lite, men det er liksom et fast morgenrituale med kaffe.

Ha en fin dag!:-) Jeg skal forresten lage den middagen din snart.

Det var så jævlig på kjøkkenet nå (det er ikke mange dagene siden det var strøkent!) og da er det så utrivelig å komme hjem i ettermiddag. :o) Jeg har vært borte + at jeg har prioritert ut og løpe de siste dagene så jeg har bare vært hjemom og brukt kopper og det så deretter ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg har ungene og våkner tidligere enn beregna, går jeg i dusjen, går ned og smører matpakker og henger opp en klesvask. Sitter og surrer litt på dol før jeg vekker ungene, og har tid til å lage smoothies til frokost. Deilig å ha god tid før man skal levere unger og kome seg på jobb. :)

Når jeg våkner tidlig og ikke har ungene, snur jeg meg og sover videre. Uten unntak. Også står jeg opp, dusjer og kommer meg i bilen med minimal tid. Men det er så utrolig deilig å kunne ligge så lenge som mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg har ungene og våkner tidligere enn beregna, går jeg i dusjen, går ned og smører matpakker og henger opp en klesvask. Sitter og surrer litt på dol før jeg vekker ungene, og har tid til å lage smoothies til frokost. Deilig å ha god tid før man skal levere unger og kome seg på jobb. :)

Når jeg våkner tidlig og ikke har ungene, snur jeg meg og sover videre. Uten unntak. Også står jeg opp, dusjer og kommer meg i bilen med minimal tid. Men det er så utrolig deilig å kunne ligge så lenge som mulig! :)

''Også står jeg opp, dusjer og kommer meg i bilen med minimal tid.''

Når jeg er hos kjæresten så ligger jeg så lenge at jeg akkurat rekker å gå på badet og ordne meg, spise frokost og så dra. Er jeg alene _må_ jeg ha god tid om morran. :o) En time fra jeg setter meg til frokosten til avgang er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du før man drar på jobb? Når jeg er alene (altså uten barn og mann) og våkner tidlig så setter jeg meg foran pc'n og spiser frokost etter å ha vært på badet. Så suller jeg litt på dol, nå har jeg tatt en versing på kjøkkenet (tømt oppvaskmaskinen og satt inn det som sto på benken og tørket over benkene og sånt) og enda er det en time til jeg skal dra... :o)

Skikkelig effektiv morgen du har:-) Ja, før man drar på jobb/skole e.l. Jeg er vant med å ha dårlig tid, men etter denne fantastiske døgnrytmen kom, syns jeg morgenene har blitt kjedelig;-) Hvis jeg husker hva jeg har drømt filosoferer jeg litt over det, så er det kaffe og internett også har jeg ennå masse tid igjen.

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner _aldri_ tidligere enn jeg må. Men en gang i en fjern fortid da det hendte jeg hadde tid til overs, tok jeg meg en joggetur, spiste lang frokost mens jeg leste avisen, leste bok, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg har ungene og våkner tidligere enn beregna, går jeg i dusjen, går ned og smører matpakker og henger opp en klesvask. Sitter og surrer litt på dol før jeg vekker ungene, og har tid til å lage smoothies til frokost. Deilig å ha god tid før man skal levere unger og kome seg på jobb. :)

Når jeg våkner tidlig og ikke har ungene, snur jeg meg og sover videre. Uten unntak. Også står jeg opp, dusjer og kommer meg i bilen med minimal tid. Men det er så utrolig deilig å kunne ligge så lenge som mulig! :)

Smoothies hørtes godt ut til frokost. Ja, der sa du det, sove så lenge som mulig. Det er deilig:-) Høres ut som en veldig aktiv hverdag med barn:-)

Ha en fin fredag! Snart er det helg hurra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirabella maria

Jeg våkner _aldri_ tidligere enn jeg må. Men en gang i en fjern fortid da det hendte jeg hadde tid til overs, tok jeg meg en joggetur, spiste lang frokost mens jeg leste avisen, leste bok, etc.

Det der er bare slikt vrøvl jeg har sett på film:O) Hvis jeg var perfekt skullle jeg også gjort noe slikt, OG kost meg med det i tillegg.

Men det der blie et utopia. Grønn av misunnelse på noen som har og har hatt slike opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våkner _aldri_ tidligere enn jeg må. Men en gang i en fjern fortid da det hendte jeg hadde tid til overs, tok jeg meg en joggetur, spiste lang frokost mens jeg leste avisen, leste bok, etc.

Nemlig. Joggetur og froskost med avis. Det høres ut som et ideal;-) Husker fra Aurora-bøkene av Anne Cath Vestly at moren og Aurora løp i skogen om morgenen. Jeg ser for meg at det er en bra start på dagen.

Håper du får en fin snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke morgenfugl

Uff, det er slitsomt å være underernært på søvn. Håper du får sove godt etter legetimen.

Ja, kanskje morgentur er tingen:-)

Håper du får en god dag, tross alt!:-)

ha en fin dag du og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare slikt vrøvl jeg har sett på film:O) Hvis jeg var perfekt skullle jeg også gjort noe slikt, OG kost meg med det i tillegg.

Men det der blie et utopia. Grønn av misunnelse på noen som har og har hatt slike opplevelser.

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så jævlig på kjøkkenet nå (det er ikke mange dagene siden det var strøkent!) og da er det så utrivelig å komme hjem i ettermiddag. :o) Jeg har vært borte + at jeg har prioritert ut og løpe de siste dagene så jeg har bare vært hjemom og brukt kopper og det så deretter ut...

Ut å løpe ja!:-) Høres bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Så flink dere er som gjør husarbeid!:-) Kanskje noe for meg også.

Det med kaffe kjenner jeg til, hehe. Jeg tåler så lite, men det er liksom et fast morgenrituale med kaffe.

Ha en fin dag!:-) Jeg skal forresten lage den middagen din snart.

Nåja, så flink med husarbeid er jeg ikke ;o) Jeg er veldig flink på og finne unnskyldninger for å utsette det da, det skal jeg ha *flire*

Ha en fin dag du også. Og håper middagen faller i smak den dagen du lager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Også står jeg opp, dusjer og kommer meg i bilen med minimal tid.''

Når jeg er hos kjæresten så ligger jeg så lenge at jeg akkurat rekker å gå på badet og ordne meg, spise frokost og så dra. Er jeg alene _må_ jeg ha god tid om morran. :o) En time fra jeg setter meg til frokosten til avgang er deilig!

Hehe, ikke minn meg på det. Når jeg er hos kjæresten, strekker jeg helga til mandag. Har på vekkeklokka på 04.45, strekker det til 04.50, går i dusjen, tar flybussen 05.15, flyet går 06.30 (og jeg sover fra jeg setter meg i setet til jeg våkner av at vi lander), flytoget inn til sentrum (sover noen ganger der også) og er på jobb til 08.30.

Det er IKKE kult, og jeg skjønner nesen ikke hvorfor jeg gidder å strekke helga så langt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere morgner med og uten barn kan ikke sammenlignes, har jeg funnet ut...

I mitt tidligere liv, der jeg var bare meg og kun tenkte på meg, så var det helst trening som sto i hodet mitt.

Nå, derimot, er det helst rydding/kaffe/frokost/lese bok som blir prioritert dersom man skulle være så heldig å våkne før klokka ringer. Ikke at det skjer særlig ofte, gitt, lurer på om det har sammenheng med de svært sene kveldene....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...