Gå til innhold

Vekt eller målebånd?


Orio

Anbefalte innlegg

De fleste (alle?) her inne bruker vekta for å følge med på om de går ned/hvor mye de går ned. Jeg kastet vekta for flere år siden, ble så opphengt i den, veide meg før og etter jeg hadde spist, vært på do, vært ute en tur eller hvis det bare føltes lenge siden sist.

For å unngå et sånt forhold til vekta denne gangen vurderer jeg å bruke målebåndet, og måle meg rundt livet, i stedet for å veie meg. Noen som har erfaring med det? Er det rimelig pålitelig eller helt håpløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør begge deler. Jeg har erfart at i perioder der jeg ikke går ned i vekt, har jeg gått inn masse i mål. Jeg er ikke like opphengt i å veie meg hver dag, nå kan det ta noen dager mellom hver gang. Jeg må snart slutte å veie meg så ofte, fordi jeg blir så lei meg når vekta går feil vei, selv om jeg vet at grunnen er at det er noen dager siden jeg har vært på do, eller at jeg binder vann e.l. Jeg måler meg rundt rumpe, hofte, lår og mage. Dette fordi det varierer stort hvor mye jeg går ned og hvor jeg mister cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg mest, 1-2 ganger i uka, for å holde øye med at vekta går rette veien. :o)

Har målt rundt livet en og annen gangen og har gått inn 2-3 cm der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør begge deler, men hvis du skal veie deg bør du ikke gjøre det mer enn en gang i uken. Det varierer jo sånn etter tid, måltider etc. Jeg veier meg om morgenen uten klær på, best å ha like forhold å sammenligne med.

Målebånd er glimrende i perioder, som nevnt under her, når vekten står stille. For har du bygget muskler vil disse veie like mye, men ett kilo muskler tar opp betraktelig mindre plass enn ett kilo fett, så det merkes godt på målene. Kan være lurt å gjøre dette for å holde motivasjonen oppe, fælt hvis du føler at du har vært kjempe"flink" en periode også ser du ingen resultater på vekten. Da kan det være lett for noen å gå opp.. Men det slipper du med målebånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...