Gå til innhold

sæden kommer ut igjen


Gjest Simon

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt samleie med min mann, synes jeg at veldig mye av sæden kommer ut igjen. Det er selvsagt vanskelig å bedømme nøyaktig hvor mye, men jeg vet heller ikke hva som er vanlig.

Jeg har hørt at det alltid vil komme litt ut igjen, men hvor mye? Hos meg renner det ut, enten jeg står opp straks etter samleie eller først etter en natt. Kan dette forårsake vansker med å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm, alt kommer vel ut igjen - hvor skulle det ellers bli av? Sæden inneholder sædceller som svømmer rundt og leter etter egget, men det meste av sæden er kun veske. Og ut igjen må det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Hvorfor kaller en jente seg for Simon??)

Det er helt normalt at sæden renner ut igjen, og dette fører overhodet ikke til vansker med graviditet.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da tro at all sæden kommer ut igjen. Om ikke alt med en gang, så i alle fall over rimelig kort tid (etter at man har reist seg opp). For hvor skulle sæden gjøre av seg om den ikke kom ut igjen? Med sex en gang om dagen, ville det fort bli fullt i alle fall...

Når kjæresten min går for å vaske seg etter samleie, så kaster han inn en klut eller håndkle til meg. På den måten slipper jeg å springe som en gal på badet mens det renner nedover beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Det er jo helt naurlig at det renner ut igjen.

Det er jo ett hull og sæden er jo flytende og i og med at det er noe som heter tyngdekraft, så renner det ut igjen. Du må i tilfelle stå på hode med bena i været, skal det ikke gjøre det:-)))

Ingen fare med å bli gravid, det er fullt av sædceller igjen:-))

Ett lite råd, som visst nok skal fungere er at du får orgasme rett etter din mann, da vil livmoren suge til seg sæden og muligheten for å bli gravid er større.

Legevitenskapen kan kanskje si om dette hjelper eller ikke(?)

Lykke til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du står opp igjen å dusjer like etter samleie har sædsellene sin sprangfart likevel, de har et maraton opp for å fange en egcelle, og krangler gjerne hvem som kommer først i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Hei hei

Det er jo helt naurlig at det renner ut igjen.

Det er jo ett hull og sæden er jo flytende og i og med at det er noe som heter tyngdekraft, så renner det ut igjen. Du må i tilfelle stå på hode med bena i været, skal det ikke gjøre det:-)))

Ingen fare med å bli gravid, det er fullt av sædceller igjen:-))

Ett lite råd, som visst nok skal fungere er at du får orgasme rett etter din mann, da vil livmoren suge til seg sæden og muligheten for å bli gravid er større.

Legevitenskapen kan kanskje si om dette hjelper eller ikke(?)

Lykke til :-))

Dersom partner har normal sædcelleproduksjon, med opptil 200-300 millioner spermier i en sæduttømning, skulle det være nok igjen til å få i stand befruktning, selv om en del av sæden renner ut av skjeden når kvinnen reiser seg opp etter samleie.

Men det kan være en ide ikke å reise seg, dvs. bli liggende på ryggen en stund etter samleiet hvis paret har hatt problemer med å få til graviditet. Det var i hvert fall et godt råd gynekologer pleide å gi til slike par før i tiden. Hvorvidt dette er rikrig vet jeg ikke, men det høres fornuftig ut.

Om antallet sædceller er det vanlig å si at hvis det er under 10 mill. ved en sæduttøming må man regne med at mannen ikke er i stand til å befrukte kvinnen. Mellom 10 og 50 millioner sædceller betyr at hans fruktbarhet er nedsatt. Er antallet over 50 mill.pleier det å gå bra såfrem flertallet av sædcellene er normale.

Men manglende fruktbarhetsevne hos mannen kan også skyldes forhold i selve sædvæsken.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Jeg vil da tro at all sæden kommer ut igjen. Om ikke alt med en gang, så i alle fall over rimelig kort tid (etter at man har reist seg opp). For hvor skulle sæden gjøre av seg om den ikke kom ut igjen? Med sex en gang om dagen, ville det fort bli fullt i alle fall...

Når kjæresten min går for å vaske seg etter samleie, så kaster han inn en klut eller håndkle til meg. På den måten slipper jeg å springe som en gal på badet mens det renner nedover beina...

Skjeden har betydelig evne til å suge opp det som kommer inn av væske. Jeg vil anta at en stor del av sædvæsken blir sugd opp på denne måten, en del kommer opp i livmoren og en del renner ut

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...