Gå til innhold

Jeg blør...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Når vi endelig ble komfortable med graviditeten, så begynner jeg selvfølgelig å blø. Det gir seg ikke, men er ikke voldsomt ennå. Jeg har fått time den 1. desember for å måle HCG-nivået, så nå krysser vi bare fingrene.

Noen som blødde tidlig (3-4 uker) og allikevel ikke mistet? Trenger litt håp akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    21

  • Sofline

    5

  • mil1365380270

    3

  • pekkaline

    1

Det kan være en såkalt festeblødning, som er ganske vanlig. Forhåpentligvis gir det seg ganske raskt.

Jeg blødde kraftig i uke 11, det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke mye selv, men så lenge det ikke er veldig mye synes jeg ikke du skal bekymre deg. Jeg har hørt om mange som blødde i starten og at det gikk bra allikevel. Er det ingen mulighet for at du kan få time før? Jeg tror ikke jeg hadde orket å gå i uvisshet så lenge. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke mye selv, men så lenge det ikke er veldig mye synes jeg ikke du skal bekymre deg. Jeg har hørt om mange som blødde i starten og at det gikk bra allikevel. Er det ingen mulighet for at du kan få time før? Jeg tror ikke jeg hadde orket å gå i uvisshet så lenge. *klem*

Nei, det var ikke det... "Hvis det er en spontanabort, så får vi ikke gjort noe med det allikevel." Jeg blør sånn midt i mellom. Litt mer enn at jeg tror det er en festeblødning.

Takk for klemmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en såkalt festeblødning, som er ganske vanlig. Forhåpentligvis gir det seg ganske raskt.

Jeg blødde kraftig i uke 11, det gikk bra.

Det er litt mer enn at jeg tror det er en festeblødning. Kryss fingrene for oss :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke det... "Hvis det er en spontanabort, så får vi ikke gjort noe med det allikevel." Jeg blør sånn midt i mellom. Litt mer enn at jeg tror det er en festeblødning.

Takk for klemmen :)

Håper virkelig det går bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde endel frem til ca 12 uker med førstemann, og helt til 18-20 uker med andre. Det er visst mye mer normalt enn man får intrykk av gjennom litteraturen, men det hjelper ikke å vite det. Jeg blødde også en voldsom mengde ca 4-5 uker rpå vei med nr 2, og var sikker på at det var abort, men tydeligvis ikke. Innbilder meg at det kan ha vært en tvilling der inne.....?

Krysser fingre for dere, Glimtipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde endel frem til ca 12 uker med førstemann, og helt til 18-20 uker med andre. Det er visst mye mer normalt enn man får intrykk av gjennom litteraturen, men det hjelper ikke å vite det. Jeg blødde også en voldsom mengde ca 4-5 uker rpå vei med nr 2, og var sikker på at det var abort, men tydeligvis ikke. Innbilder meg at det kan ha vært en tvilling der inne.....?

Krysser fingre for dere, Glimtipper.

I følge min graviditetsbok har opp til en fjerdedel blødninger i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde endel frem til ca 12 uker med førstemann, og helt til 18-20 uker med andre. Det er visst mye mer normalt enn man får intrykk av gjennom litteraturen, men det hjelper ikke å vite det. Jeg blødde også en voldsom mengde ca 4-5 uker rpå vei med nr 2, og var sikker på at det var abort, men tydeligvis ikke. Innbilder meg at det kan ha vært en tvilling der inne.....?

Krysser fingre for dere, Glimtipper.

Takk for svar og takk for fingerkryssingen. Vi håper veldig nå, vi er endelig på et godt sted angående graviditeten. Veldig synd om jeg skulle miste nå, selv om jeg vet det skjer med mange (også de som har ønsket seg barn i årevis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til !!!!!!!

Lenge siden jeg har vært her, da hadde du akkurat flyttet fra din eks :), så mye har skjedd i ditt liv tydeligvis :)

Jeg hadde blødninger i uke 9.

Jeg fikk time hos legen samme morgen jeg fikk blødningene, måtte på GU, da fant de ingen flere tegn til blødninger, så det stod ikke lenge på.

Det kom seg mest sansynlig av at vi hadde hatt samleie kvelden i forveien.

Jeg fikk beskjed om å ligge på sofaen i 14 dager for sikkerhetsskyld.

Alt gikk bra hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her, da hadde du akkurat flyttet fra din eks :), så mye har skjedd i ditt liv tydeligvis :)

Jeg hadde blødninger i uke 9.

Jeg fikk time hos legen samme morgen jeg fikk blødningene, måtte på GU, da fant de ingen flere tegn til blødninger, så det stod ikke lenge på.

Det kom seg mest sansynlig av at vi hadde hatt samleie kvelden i forveien.

Jeg fikk beskjed om å ligge på sofaen i 14 dager for sikkerhetsskyld.

Alt gikk bra hos oss.

Ja, her har det skjedd en del. Litt fort i svingene, men men... ;)

Takk for svar :) Jeg holder meg i ro så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk mensen når jeg ventet den, og var ikke klar over at jeg var gravid. Men da den bare varte 3-4 dager, så valgte jeg å teste meg. Testen var positiv. Bare en uke etter at "mensen" hadde sluttet, så begynte jeg å blø igjen.

Jeg hadde ofte ganske store blødninger frem til uke 8, og så var det av og på frem til uke 19. Da jeg var 4-5 uker på veg, var jeg på invendig ul. Fikk da vite at livmoren var tom, og at jeg hadde spontanabortert. Men bare for å være på den sikre siden, så skulle jeg få komme til en ny ul om en uke (for det kunne også tenkes at jeg var kortere på veg, og at det var grunnen til at de ikke så liv). Så jeg fikk beskjed om å ligge i ro på sofan i en uke frem til neste UL. (Fikk bare lov til å gå på toalettet o.l, men skulle ellers ligge i ro..skulle ikke anstrenge meg, handle, støvsuge...ja rett og slett bare ligge stille ).

Da jeg kom tilbake en uke etter, fikk jeg se et bittelite hjerte som slo. Så det kan altså gå bra selv om man blør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei G!

Jeg blødde, men det var fra uke 7-8 og en tid framover. Det var anlegget til en tvilling som gikk dukken... Det var da vi ventet nr 2.

Blødning i uke 4, er vel en forsinket mens, litt annerledes og slimete? Det hadde jeg sommer'n 2001.

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten blødning i uke 8 med førstemann, og en kraftig blødning i uke 14 med tredjemann. Gikk fint begge gangene, men jeg var veldig redd.

Skal tenke på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk mensen når jeg ventet den, og var ikke klar over at jeg var gravid. Men da den bare varte 3-4 dager, så valgte jeg å teste meg. Testen var positiv. Bare en uke etter at "mensen" hadde sluttet, så begynte jeg å blø igjen.

Jeg hadde ofte ganske store blødninger frem til uke 8, og så var det av og på frem til uke 19. Da jeg var 4-5 uker på veg, var jeg på invendig ul. Fikk da vite at livmoren var tom, og at jeg hadde spontanabortert. Men bare for å være på den sikre siden, så skulle jeg få komme til en ny ul om en uke (for det kunne også tenkes at jeg var kortere på veg, og at det var grunnen til at de ikke så liv). Så jeg fikk beskjed om å ligge i ro på sofan i en uke frem til neste UL. (Fikk bare lov til å gå på toalettet o.l, men skulle ellers ligge i ro..skulle ikke anstrenge meg, handle, støvsuge...ja rett og slett bare ligge stille ).

Da jeg kom tilbake en uke etter, fikk jeg se et bittelite hjerte som slo. Så det kan altså gå bra selv om man blør :D

Åh, så heldig! Jeg kan bare forestille meg den lettelsen du må ha følt da :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196102425' post='3730816]

Hei G!

Jeg blødde, men det var fra uke 7-8 og en tid framover. Det var anlegget til en tvilling som gikk dukken... Det var da vi ventet nr 2.

Blødning i uke 4, er vel en forsinket mens, litt annerledes og slimete? Det hadde jeg sommer'n 2001.

Uansett, lykke til!

Jeg får bare se det an... Blodet virker rimelig ferskt.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har svart at blødninger kan skje. Hold deg i ro så godt du kan til du har vært hos legen. Krysser fingrene (jeg også).

Tusen takk for det :)

Jeg holder meg i ro som godt jeg kan, men det er mye som -må- gjøres i forhold til sønnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten blødning i uke 8 med førstemann, og en kraftig blødning i uke 14 med tredjemann. Gikk fint begge gangene, men jeg var veldig redd.

Skal tenke på deg :-)

Takk for det, prust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...