Gå til innhold

Jeg blør...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg har 2 svangerskap bak meg og har slitt med blødninger de første 4 mnd i begge svangerskapene. Disse kom litt sporadisk, men _veldig_ ofte etter samleie, selv om det foregikk rolig.. he he. Dette bekymret meg mye, så jeg fikk tett oppfølging, og flere ultralyder. Heldigvis viste det seg att blødningene ikke var farlig, og jeg fikk to sunne friske barn.

Skjønner du blir redd, men har hørt av venninner som har mistet, att da kommer det veldig sterke blødninger, og man har sterke menstruasjonssmerter. Mine blødninger var små, og var som jeg ser du nevner "friskt" blod. Håper alt går bra, og att spiren klamrer seg fast ;-)

Leste forresten att du slet med kvalme. Jeg slet også veldig med kvalme, døgnet rundt. I siste svangerskap fikk jeg tips om å spise nattlyskapsler fra helsekost, og de hjalp veldig. Begynte på de når jeg var 4 uker på vei, og hadde ikke klart mg uten. Har senere anbefalt dette til de jeg kjenner, og veldig mange har samme erfaring som meg. Kanskje det er vært ett forsøk? Ulempen er att det er forholdsvis dyre.

Og igjen, gratulerer så masse. ( jeg har nå ett annet nick enn før, men jeg har skrevet en del til deg tidligere.. har vært her i mange år men følte for forandring.) Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    21

  • Sofline

    5

  • mil1365380270

    3

  • mariaflyfly

    1

Hei :-)

Jeg har 2 svangerskap bak meg og har slitt med blødninger de første 4 mnd i begge svangerskapene. Disse kom litt sporadisk, men _veldig_ ofte etter samleie, selv om det foregikk rolig.. he he. Dette bekymret meg mye, så jeg fikk tett oppfølging, og flere ultralyder. Heldigvis viste det seg att blødningene ikke var farlig, og jeg fikk to sunne friske barn.

Skjønner du blir redd, men har hørt av venninner som har mistet, att da kommer det veldig sterke blødninger, og man har sterke menstruasjonssmerter. Mine blødninger var små, og var som jeg ser du nevner "friskt" blod. Håper alt går bra, og att spiren klamrer seg fast ;-)

Leste forresten att du slet med kvalme. Jeg slet også veldig med kvalme, døgnet rundt. I siste svangerskap fikk jeg tips om å spise nattlyskapsler fra helsekost, og de hjalp veldig. Begynte på de når jeg var 4 uker på vei, og hadde ikke klart mg uten. Har senere anbefalt dette til de jeg kjenner, og veldig mange har samme erfaring som meg. Kanskje det er vært ett forsøk? Ulempen er att det er forholdsvis dyre.

Og igjen, gratulerer så masse. ( jeg har nå ett annet nick enn før, men jeg har skrevet en del til deg tidligere.. har vært her i mange år men følte for forandring.) Ha en fin kveld.

Tusen takk for langt og beroligende svar :)

Jeg skal ta tipset om kapslene, må bare ha ork til å komme meg til et kjøpesenter, så skal jeg handle inn det og ingefær :)

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem du er, men det vil du sikkert holde for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for langt og beroligende svar :)

Jeg skal ta tipset om kapslene, må bare ha ork til å komme meg til et kjøpesenter, så skal jeg handle inn det og ingefær :)

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem du er, men det vil du sikkert holde for deg selv?

Ja vil nok holde for meg selv hvem jeg var før ;-) Men jeg liker å forandre nick ihvertfall innimellom, og nå var en flott tid til det!

SElv om jeg også blir litt frustrert når andre gjør det, og jeg ikke husker hvilket de brukte før..

Ingefær ble jeg forresten mere kvalm av, så for meg var ikke de ett alternativ. Blir du veldig dårlig, kan man også få legen til å skrive ut kvalmestillende på resept, som ikke er farlig for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil nok holde for meg selv hvem jeg var før ;-) Men jeg liker å forandre nick ihvertfall innimellom, og nå var en flott tid til det!

SElv om jeg også blir litt frustrert når andre gjør det, og jeg ikke husker hvilket de brukte før..

Ingefær ble jeg forresten mere kvalm av, så for meg var ikke de ett alternativ. Blir du veldig dårlig, kan man også få legen til å skrive ut kvalmestillende på resept, som ikke er farlig for fosteret.

Det går bra :)

Tanken på ingefær gjør at jeg vil kaste opp, men det er mulig jeg kan få det ned tidlig om morgenen (sliter mest med kvalme utover dagen). Jeg får se det an.

Jeg skal til legen uansett for blodprøver, så jeg kan spørre henne da, om det ikke letter litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra :)

Tanken på ingefær gjør at jeg vil kaste opp, men det er mulig jeg kan få det ned tidlig om morgenen (sliter mest med kvalme utover dagen). Jeg får se det an.

Jeg skal til legen uansett for blodprøver, så jeg kan spørre henne da, om det ikke letter litt :)

Høres ingefærtabletter like kvalmende ut for deg? Det mener jeg å huske hjalp meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svarer anonymt nå

Jeg blødde veldig mye tidlig i 1. svangerskap. Det fosset ut rett og slett. Uken etter fikk jeg ultralyd, og alt var som det skulle.

Det er ganske vanlig å blø litt når man er gravid, fikk jeg høre.

Jeg håper det går godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde veldig mye tidlig i 1. svangerskap. Det fosset ut rett og slett. Uken etter fikk jeg ultralyd, og alt var som det skulle.

Det er ganske vanlig å blø litt når man er gravid, fikk jeg høre.

Jeg håper det går godt.

Takk for svar og gode ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Saa denne traaden forst naa...

Hvordan gaar det med deg i dag?

Jeg begynte å blø -kraftig- natt til i går og har blødd siden. Vi regner med at dette ikke gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i går begynte jeg å blø kraftig. Det har fortsatt og vi regner med at dette ikke gikk bra.

Uff, så leit. Skal tenke mange gode tanker for deg og den lille spiren i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg begynte å blø -kraftig- natt til i går og har blødd siden. Vi regner med at dette ikke gikk bra.

Å, Glimtipper. Sender over en lang klem *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela25

Jeg begynte å blø -kraftig- natt til i går og har blødd siden. Vi regner med at dette ikke gikk bra.

Huff...:-(

Kan du gaa til legen i dag og faa en innvendig ultralyd tror du? Det kan jo ennaa vaere haap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...:-(

Kan du gaa til legen i dag og faa en innvendig ultralyd tror du? Det kan jo ennaa vaere haap...

Jeg har legetime den 1. desember, så vi finner det vel ut rundt da. Hun tar nok blodprøver for å se om HCG nivået går ned eller opp.

Men jeg er temmelig sikker på at det går ned. Første testen jeg tok var grei å avlese. Tok en ny en i dag og den var svakere, så HCG nivået går nok ned og ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Jeg har legetime den 1. desember, så vi finner det vel ut rundt da. Hun tar nok blodprøver for å se om HCG nivået går ned eller opp.

Men jeg er temmelig sikker på at det går ned. Første testen jeg tok var grei å avlese. Tok en ny en i dag og den var svakere, så HCG nivået går nok ned og ikke opp.

Naa vet ikke jeg hvor langt du er paa vei, men hcg-nivaaet gaar ogsaa ned til lenger uti graviditeten man kommer.

Men siden du blor saa kraftig, saa skjonner jeg tvilen din altsaa...Dette er vanskelig og trist...

Skal tenke paa dere i dag og i dagene fremover.

*Varm klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø -kraftig- natt til i går og har blødd siden. Vi regner med at dette ikke gikk bra.

Uffameg.. vet ikke hva jeg skal si. Dette var trist :( Sender deg en styrke klem om du vil ha, og krysser fingre tær og alt jeg har om at det går bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa vet ikke jeg hvor langt du er paa vei, men hcg-nivaaet gaar ogsaa ned til lenger uti graviditeten man kommer.

Men siden du blor saa kraftig, saa skjonner jeg tvilen din altsaa...Dette er vanskelig og trist...

Skal tenke paa dere i dag og i dagene fremover.

*Varm klem*

Jeg er bare ca. 4 uker på vei, så HCG nivået burde fremdeles stige. Hjemmetesting av det er riktignok ikke så lett, men... Vi orker ikke håpe så mye mer nå. Det er jo svært vanlig å miste akkurat rundt nå. (30-50 % av alle potensielle graviditeter avsluttes rundt tiden for IKM).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...