Gå til innhold

Dunjakke til 2300,-?!?!


puttelulle

Anbefalte innlegg

''Jaja, kom bare ikke og klag om avkommet blir vanvittig kravstort som tenåring, men disse folka har vel penger til det...

Og ungen driter vel i hva skjorta koster, den er like fin å gulpe på uansett.''

He he, ja ja!! Lurer på om jeg fortsatt kan få tak i artikkelen - dette hørtes jo artig ut;-)

Hvis biblioteket ditt har Dagbladet kan du jo lese den der. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 295
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    27

  • morsan

    22

  • AneM1365380603

    19

  • Sofline

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest fordommer mot uføretrygdede med god råd?

''Tja... hvis jeg visste at du var uføretrygdet, og du likevel hadde råd til å bruke 3000.- på en helaften eller å kjøpe dunjakke til ettåringen for 2300.- hadde jeg nok reagert litt jo.''

*Hehe* Samme her. Jeg er deltids-alenemor til to, jobber 80% og aldri i verden om jeg har råd til slike klespriser som enkelte i denne tråden opererer med. Ungene har klær nok, Snuppa trenger adskillig mer enn Poden ser jeg og jeg må innrømme at jeg foretrekker at de har litt å velge i av vanlig kvalitet enn få plagg i veldig god kvalitet. Mye av det de har hatt er så fint at det går i arv til andre unger i slekta så det kan ikke være sååå elendeig kvalitet på det heller.

Nettopp. Og vi har arvet masse klær av helt vanlig kvalitet, som har holdt kjempefint, og til og med er arvet videre. Det har ikke vært dyre merkeklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest gjennom papirutgaven. Hjelpe meg. Her er det snakk om en 1-åring hvis far sier at buksene til ungen kjøper de bare ikke på H&M altså! Og t-skjortene (til en 1-åring!) bestiller de kun på nettet...! Jaja, kom bare ikke og klag om avkommet blir vanvittig kravstort som tenåring, men disse folka har vel penger til det...

Og ungen driter vel i hva skjorta koster, den er like fin å gulpe på uansett.

Har du forresten hørt om Qicksilver-t-skjorter, du!? Man blir jo en smule nysgjerrig av det her...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten hørt om Qicksilver-t-skjorter, du!? Man blir jo en smule nysgjerrig av det her...;-)

Qicksilver er ett meget bra merke, men dyrt. Jeans av dette merke koster nesten 1500.- viss man ikke finner det på tilbud.. Men att vi snakker kvalitet er det ingen tvil om.

*rødme* var vel ikke så rart jeg hadde hørt om det.. T-skjortene er utrolig tøffe, og er en slager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man bør være litt var med å påpeke skrivefeil. Det er jo en del tastefeil ute og går også, og man må legge godvilja til.

Men jeg kan godt se for meg tilfeler der én enkelt, iøyenfallende feil som gjentas gang på gang kan bli nokså irriterende når man leser mange innlegg.

''Men jeg kan godt se for meg tilfeler der én enkelt, iøyenfallende feil som gjentas gang på gang kan bli nokså irriterende når man leser mange innlegg.''

Enig. Og hvis jeg har dem selv vil jeg gjerne få beskjed om det, så jeg kan få gjort noe med det.

Men det skal selvsagt også være plass til dyslektikere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalitet lønner seg som oftest, i hvert fall når voksealderen er overstått, men boxere til 300 kr stykket er sjelden verdt pengene (kan jeg tenke meg). :-)

''Kvalitet lønner seg som oftest, i hvert fall når voksealderen er overstått, men boxere til 300 kr stykket er sjelden verdt pengene (kan jeg tenke meg). :-)''

Nei, der tar du feil gitt.

Den første boxeren av merket Punto Blanco fikk eg av min tidligere samboer for over 13 år siden, og den bruker eg fortsatt!

Så (når eg har råd) kjøper eg disse fortsatt, om eg får tak i de, det har vært det største problemet, men desverre så har kvaliteten blitt dårligere på de nye modellene desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det var kun prisen på t-skjortene eg reagerte på, fra 149.- til 199.-''

Vær glad du ikke er kvinner... :-)

''Vær glad du ikke er kvinner... :-)''

Og det _er_ vi ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten hørt om Qicksilver-t-skjorter, du!? Man blir jo en smule nysgjerrig av det her...;-)

Jepp, gutungen har Quiksilver genser. Kosta ordinært 529, men jeg kjøpte den for 100 - da var det ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kvalitet lønner seg som oftest, i hvert fall når voksealderen er overstått, men boxere til 300 kr stykket er sjelden verdt pengene (kan jeg tenke meg). :-)''

Nei, der tar du feil gitt.

Den første boxeren av merket Punto Blanco fikk eg av min tidligere samboer for over 13 år siden, og den bruker eg fortsatt!

Så (når eg har råd) kjøper eg disse fortsatt, om eg får tak i de, det har vært det største problemet, men desverre så har kvaliteten blitt dårligere på de nye modellene desverre.

Samboeren min har så vidt jeg vet aldri kjøpt en boxer til mer enn en tredjedel av den prisen. Han har boxere som har holdt omtrent like lenge. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel og merke kasjmirsparkebukse.

Fra samme artikkel i Magasinet i går.

Der står det også at Fretex i Oslo mottar 11000 tonn klær fra hele landet hvert år, mange plagg har fortsatt merkelappen på, og langt fra alle kommer fra en billigbutikk.

Tenkte bare eg skulle prøve å sparke liv i tråden igjen, alle var jo plutselig enige jo. :-)

Fretex/UFF mottar 17 tonn klær daglig her i Oslo. Fullstendig ubegripelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex/UFF mottar 17 tonn klær daglig her i Oslo. Fullstendig ubegripelig!!

Ja, det er ubegripelig, tenk skulle hele verden hatt et like høyt forbruk som oss...

Men eg har merka det sjøl, har hatt mange flotte klær/leiker/sportsutstyr som guttungen har vokst i fra, men som "ingen" vil ha!

"Alle" skal kjøpe nytt tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ubegripelig, tenk skulle hele verden hatt et like høyt forbruk som oss...

Men eg har merka det sjøl, har hatt mange flotte klær/leiker/sportsutstyr som guttungen har vokst i fra, men som "ingen" vil ha!

"Alle" skal kjøpe nytt tydeligvis.

Jeg tar gjerne imot avlagt sportsutstyr! Klær og leker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ubegripelig, tenk skulle hele verden hatt et like høyt forbruk som oss...

Men eg har merka det sjøl, har hatt mange flotte klær/leiker/sportsutstyr som guttungen har vokst i fra, men som "ingen" vil ha!

"Alle" skal kjøpe nytt tydeligvis.

Legg det ut på finn.no - kjekt, har kvitta meg med mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne imot avlagt sportsutstyr! Klær og leker også.

Skal notere det bak øret.

Men det meste av barneklær har gått i container for gjenbruk, Polen eller noe!

Så de har kommet til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197322096' post='3746224]

Legg det ut på finn.no - kjekt, har kvitta meg med mye der.

Det skal eg gjøre, men har kvitta meg med det meste (tok en skikkelig opprydding i sommer), klær og sko gikk til gjenbruk.

Rattkjelker osv blei satt til sides på avfallsstasjonen, da det kommer folk innom for å leite etter brukbare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...